Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION: svestranost više razine
Aktualni Multivan po prvi put dobiva hibridni pogon na sve kotače, ali i izvedbu s osam sjedala čime postaje još zanimljiviji za poslovni, ali i obiteljski prijevoz, pri čemu dodatno sjedalo znači manju cijenu.

Prije 75 godina se pojavio prvi Volkswagen Transporter, a s njim i putnička izvedba odnosno Volkswagen Bus, koji je vremenom stekao kultni status i do danas ih je, u sedam generacija, proizvedeno više od 12,5 milijuna primjeraka.
Ovaj koncept je odnedavno postao još napredniji i prilagodljiviji jer Volkswagen umjesto jedne platforme koja je prije morala pokrivati sva rješenja za mobilnost, sada u ponudi ima tri različite platforme, uz sve moguće načine pogona.
Izvedbe s osam sjedala (2+3+3) nude se samo u produženim (L2) verzijama ukupne duljine 5.173 mm
Trenutna ponuda obuhvaća tri obitelji modela: Multivan, Transporter/Caravelle i ID. Buzz.
Putnička platforma
Nova generacija Multivana je prije četiri godine započela razdvajanje platformi jer prvi put nakon 70 godina nije nastala na Transporteru (kao prethodnih šest generacija) već na putničkoj MQB platformi.
Prelaskom na putničku platformu Multivan je dobio novu dimenziju u dinamici vožnje i udobnosti te se potpuno odmaknuo od svojih teretnih predaka.
Ponuda putničkih modela koristi tri različite platforme te obuhvaća tri obitelji modela: Multivan, Transporter/Caravelle i ID. Buzz
Također, nova platforma omogućila je niže težište pa Multivan u visinu mjeri 1,9 m, odnosno oko 4 cm manje nego prije, što omogućuje ulazak u sve garaže, pri čemu unutarnja visina nije smanjena, već je čak i nešto veća.
Nova generacija je donijela i značajno bolju aerodinamiku, gdje je koeficijent otpora zraka smanjen s 0,35 na 0,30 što znači manju potrošnju goriva te također i manju buku.
Dodatni doprinos smanjenju potrošnje goriva, a time i emisije CO2, ima i manja masa koja je većim korištenjem aluminija smanjena za čak 204 kg, odnosno 10 posto, što je masu spustilo ispod dvije tone.
Ukupna sistemska snaga plug-in hibridne verzije je 180 kW (245 KS), ali hibridne izvedbe zbog veće mase mogu imati najviše sedam sjedala
Novi je Multivan dostupan u dvije dužine (4.973 mm i 5.173 mm), pri čemu se međuosovinski razmak od 3.124 mm ne mijenja, već se povećanje duljine postiže većim stražnjim prevjesom.
U usporedbi s prošlom generacijom duljina je veća za 69 mm, dok je širina povećana za 37 mm, što znači još više prostora u kombinaciji s vrhunskom udobnošću.
U osnovnoj izvedbi Multivan je opremljen s pet sjedala, pa se uz dva sjedala u prvom redu straga nalaze tri pojedinačna (i prilično lagana) sjedala, iza kojih je ogromni prtljažni prostor.
Unutrašnjost aktualne generacije uz digitalni kokpit ima i prekidač za upravljanje DSG-mjenjačem te električnu parkirnu kočnicu
Više razine opreme (Life i Style) u seriji imaju sedam sjedala (2+3+2), pri čemu iza sjedala preostaje još 469 litara prtljažnog prostora.
Budući su sjedala pojedinačna i lagana te postavljena u inovativne vodilice, moguće ih je jednostavno pomicati, okretati, preklopiti ili potpuno izvaditi čime se prtljažni prostor povećava na 1.844 litre, odnosno 3.672 litre kada se potpuno iskoristi prostor iza prednjih sjedala.
Onima koji žele još više na raspolaganju je 20 centimetara dulja L2 izvedba sa 763 L (iza trećeg reda sjedala), 2.171 L (iza drugog reda sjedala), odnosno 4.053 L (iza prvog reda) prostora za prtljagu.
Brojne mogućnosti konfiguriranja prostora sa sjedalima koja mogu biti okrenuta jedna prema drugima ili u smjeru vožnje te s različitim položajem stolića, a u slučaju potrebe sjedala je vrlo lako izvaditi te osloboditi prostor za neki teret
Dugačka izvedba od svibnja nudi i mogućnost ugradnje osam sjedala (2+3+3) što pruža dodatne mogućnosti, pogotovo kod shuttle prijevoza.
Naravno, obzirom na jednostavno vađenje sjedala, u slučaju prijevoza manjeg broja putnika, "višak" sjedala se može izvaditi kako bi se povećao komfor, ali i prostor za prtljagu.
Iznimno prilagodljivi Multivan bolje od bilo kojeg modela na tržištu ispunjava obiteljske i/ili poslovne zahtjeve, pri čemu su dvoja klizna vrata serijska oprema.

Treba istaknuti kako je izvedba s osam sjedala je zbog drugačijeg oporezivanja (niži PPMV), u Hrvatskoj jeftinija od isto opremljene izvedbe sa sedam sjedala za oko 3.000 eura.
Na digitalni kokpit smo se već navikli, ali jedan od najvećih pomaka koje je donijela nova generacija Mutlivana je digitalna tehnologija promjene stupnjeva prijenosa "shift-by-wire", za upravljanje (serijskim) DSG mjenjačem s dvije spojke, pa je ručicu mjenjača zamijenio prekidač za izbor smjera vožnje.
Također, parkirna kočnica je uvijek električna s gumbom pred prekidača "mjenjača".

Multivan se nudi s tri mogućnosti pogona, dizelskim, benzinski i plug-in hibridnim. Poznati 2.0 TDi sa 110 kW (150 KS) i 360 Nm okretnog momenta u kombinaciji s DSG-mjenjačem sa sedam brzina je siguran izbor, za kojeg se odlučuje većina kupaca.
Nešto ozbiljnije performanse nudi benzinski 2.0 TSI sa 150 kW (204 KS) i 320 Nm okretnog momenta i također 7-brzinskim DSG-om.
eHybrid 4MOTION
Zanimljiva novost je Multivan eHybrid 4MOTION koji kombinira benzinski 1.5 TSI motor snage 130 kW (177 KS) i 250 Nm okretnog momenta, uz dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini.
Pogon prednje osovine isti je kao i kod Volkswagenovih osobnih plug-in hibridnih modela, jer su benzinski motor i elektromotor snage 85 kW (115 KS) spojeni na 6-brzinski DSG mjenjač te samostalno ili zajednički pogone prednju osovinu.
Plug-in hibrid s benzinskim i električnim motorima na prednjoj i dodatnim elektromotorom na stražnjoj osovini
Na stražnjoj osovini je dodatni elektromotor koji s dodatnih 100 kW (136 KS) pridonosi boljoj trakciji te ukupnim performansama. Također, ugrađena je visokonaponska baterija bruto kapaciteta 25,7 kW (19,7 kWh) koja omogućuje do 95 km potpuno električnog dosega.
Moguća su četiri režima vožnje: Eco, Comfort, Sport i Individual, pri čemu se stražnji elektromotor u režimima Eco i Comfort uključuje samo na brzinama iznad 65 km/h.
U Sport i Individual režimima stražnji elektromotor je stalno uključen do brzine od 130 km/h nakon čega se uvijek isključuje.
Električni pogon na sve kotače upravljan je preko ESC-a te je potpuno prilagodljiv, u svim kombinacijama od isključivo prednjeg do isključivo stražnjeg pogona.
Najveća snaga punjenja je 50 kW na DC punjačima
Ukupna sistemska snaga je 180 kW (245 KS), uz 450 Nm ukupnog momenta, pri čemu je zbog dva elektromotora, vrlo visoka razina momenta dostupna u vrlo širokom rasponu okretaja.
Kretanje je uvijek pomoću prednjeg elektromotora, kojemu se ovisno o uvjetima i zahtjevima za snagom mogu priključiti i stražnji elektromotor te benzinski motor.
Pri djelomičnom opterećenju benzinski motor se isključuje što je češće moguće, a čak i kod ispražnjene baterije sustav radi kao obični hibrid s vrlo malom potrošnjom od 7,5 – 8,1 l/100 km.
Stražnji pogon je dostupan i kod prazne baterije jer u slučaju potrebe za dodatnom trakcijom i prazne baterije, prednji elektromotor radi kao generator dok benzinski motor i stražnji elektromotor pokreću vozilo.

Baterija se, osim rekuperativni usporenjem, može puniti na brzim (DC) punjačima snage 50 kW, odnosno AC punjačima snage do 11 kW.
Iako brojni trendovski SUV-ovi također nude tri reda sjedala, ponuda prostora za putnike (uz činjenicu da ovdje postoji osam sjedala) i prtljagu, jednostavnost pristupa zbog kliznih vrata te mogućnosti organizacije unutrašnjosti u Multivanu su nemjerljivo bolje.
Drugim riječima, ako trebate vozilo za udoban (i luksuzan) prijevoz većeg broja osoba, ovo je automobil za vas.
















