Gorivo je ostalo u 2017. godini, a flote su se razvile
U vremenu u kojem flote postaju sve učinkovitije – od aerodinamičnih kabina do napredne optimizacije ruta – gorivo koje ih pokreće ostaje uvelike nepromijenjeno.

Dizelsko gorivo u EU regulirano je normom EN 590, a u Hrvatskoj Uredbom o kvaliteti tekućih naftnih goriva (NN 57/2017). Posljednja veća revizija te norme dogodila se 2017. godine, kako bi se uključilo do 7% biodizela (B7).
Od tada nije bilo značajnijih ažuriranja. U praksi to znači da i dalje koristimo goriva i formulacije razvijene za motore i emisijske ciljeve prošlog desetljeća.
Istodobno su dizelski motori postali osjetljiviji. Komponente poput DPF-a, EGR-a, SCR sustava, senzora i injektora sve češće otkazuju.
Unaprjeđenjem kvalitete goriva postiže se bolje izgaranje što smanjuje potrošnju goriva te količinu čađi u ispuhu
Problemi s ispušnim sustavom danas su među vodećim uzrocima zastoja i skupog održavanja. Često nije problem u motoru – nego u onome što dolazi nakon izgaranja.
Zbog toga sve više hrvatskih flota evaluira Sulnox Eco – 100% organski dodatak gorivu koji djeluje kroz četiri mehanizma:
- Emulgacija – raspršuje slobodnu vodu u mikroskopske kapljice.
- Sekundarna atomizacija – razbija veće kapljice goriva mikroeksplozijama, povećavajući površinu i omogućujući potpunije izgaranje.
- Detergencija – čisti i dekabonizira ključne komponente motora.
- Podmazivanje – značajno smanjuje trenje i trošenje.
Tijekom ubrizgavanja, emulgirana voda isparava i razbija kapljice dizela u manje čestice, omogućujući bolje miješanje s kisikom i čišće sagorijevanje uz manje čađa i naslaga.
Sulnox Eco emulgira vodu prisutnu u gorivu čime omogućuje finije raspršivanje goriva i potpunije izgaranje
Za razliku od mnogih tradicionalnih dodataka koji se temelje na otpadnim fosilnim komponentama ili cetanskim pojačivačima, Sulnox Eco poboljšava učinkovitost izgaranja pomoću 100% organske formulacije – smanjujući emisije, poboljšavajući ekonomičnost goriva i štiteći motor, a sve to uz zadržavanje specifikacije goriva. U potpunosti je usklađen s normom EN 590 i spreman za trenutačnu primjenu.
Iako se Sulnox Eco posebno ističe u dizelskim gorivima, primjenjiv je na sva tekuća ugljikovodična goriva, uključujući i benzin
Preporučeni omjer doziranja je 1:2000 za dizel i 1:1000 za benzin. Kad bi sva vozila na hrvatskim cestama koristila dizelsko gorivo tretirano ovim dodatkom, godišnja ušteda goriva mogla bi premašiti 125.000 tona – što odgovara 3,29 milijuna punih spremnika ili smanjenju emisija ekvivalentnom uklanjanju 87.000 automobila s prometnica.
Mnoge flote već su uvele tehnologije poput optimizacije ruta kako bi poboljšale učinkovitost već danas. Druge planiraju veće prijelaze – od elektrifikacije do alternativnih goriva – no ta su rješenja često skupa ili su godinama udaljena od stvarne primjene u velikom obujmu. A gorivo koje svakodnevno koriste često se potpuno zanemaruje.

Upravo u tome leži snaga rješenja poput Sulnox Eco. Nadopunjuje postojeće tehnologije i strategije tako što izravno djeluje na gorivo – pružajući trenutačna poboljšanja u sagorijevanju, emisijama i potrošnji.
Nema potrebe za promjenom infrastrukture ni prekidom operacija. Radi sa sustavima koje flote već koriste i pomaže im da postignu čišći i učinkovitiji rad već danas.
Ekskluzivni distributer za Hrvatsku i Sloveniju je zagrebačka tvrtka Eco Chem d.o.o.

















