Minibus za visoke zahtjeve
SmartTouristic je namijenjen turističkom prijevozu ili duljim putovanjima. Eurolimbus podiže kapacitet produljenjem karoserije i povećanjem nosivosti dok Mercedesova osnova s najsnažnijim motorom u ponudi i 9-stupanjskim automatskim mjenjačem pruža vrhunske vozne karakteristike u različitim uvjetima vožnje.

Segment mini i midibuseva u Hrvatskoj je snažnom porastu. Kroz prvih šest mjeseci ove godine je registrirano čak 87 takvih novih vozila što je dvostruko više nego u istom razdoblju prošle godine. Dvije trećine tog broja se zasniva na platformi Sprintera dok među karoserijama različitih nadograditelja na našem tržištu već godinama dominira Eurolimbus.
Mercedesova osnova osigurava najsuvremenija tehnička rješenja uključujući brojne sigurnosne sustave, a kvalitetu na visokoj razini također prati nadogradnja Eurolimbusa uz velike mogućnosti individualne prilagodbe različitim potrebama.
Pored vrhunskog pogona, SmartEcoTouristic ima i odlična vozna svojstva te izvrsnu okretnost, iako prilikom oštrih skretanja valja pripaziti na podulji stražnji prevjes
Brojne opcije opremanja
U osnovi se program Eurolimbusa prvenstveno zasniva na modelima SmartEco i SmartEcoTouristic što se prije svega odnosi na različita karoserijska rješenja. Razlike su najprimjetnije u predjelu bočnih prozora koji su kod modela SmartEcoTouristic znatno veći.
Rezultat toga je prije svega ugledniji dizajn u odnosu na osnovni model dok pogled iz unutrašnjosti otkriva kako je izrez samih prozora zapravo jednak. Praktično rješenje je dodatni uspravni prozor ispred električnih ulaznih vrata u prednjem dijelu koji vozaču pruža bolji izravni pogled prema mrtvom kutu s desne strane.
Poznato Sprinterovo okruženje, a posebnost ovog modela je automatski 9-brzinski mjenjač te Telma retarder s ručicom za upravljanje desno do upravljača
Vjetrobran je kao u serijskom Sprinteru što je svakako ugodno pri sunčanom vremenu u odnosu na opcijsko rješenje koje seže do vrha krova. Dojam podižu tuning-dodaci u primjeru originalnog dizajna prednje maske i branika ili kromiranih naplataka.
Bez obzira na izbor osnovnog modela vozilo se do posljednjeg detalja može opremiti različitim detaljima opreme s obzirom na predviđenu vrstu prijevoza.
Kao što sam naziv govori SmartEcoTouristic je ipak prvenstveno usmjeren turističkim prijevozima ili duljim putovanjima. Tome je prilagođena oprema na visokoj razini poput „pravih“ autobusa.
Odlični 9-brzinski automatski mjenjač i elektromagnetski Telma retarder, značajno olakšavaju posao vozaču te podižu razinu udobnosti
To npr. uključuje individualne setove s LED-svjetlima za čitanje ili prilagodljivim ventilacijskim otvorima iznad svakog putničkog sjedala s oborivim naslonima, sklopivim osloncima za ruke ili USB-priključcima.
U testirano vozilo su ugrađena visokokvalitetna sjedala Stilla Softline s djelomičnom izvedbom od eko kože te prilagodbom naslona za glavu, ali su na raspolaganju i brojne druge mogućnosti.
Visoka razina udobnosti za putnike s ugrađenim visokokvalitetnim Stilla Softline sjedalima s djelomičnom izvedbom od eko kože
Kod ovakvih minibusa je uobičajena ugradnja 2+1 sjedala u jednom redu dok je za veću udobnost u ograničenom prostoru raspoloživ bočni odmak prema prolazu. Ukupno ovaj SmartEcoTouristic raspolaže s 19+1+1 sjedala u putničkom prostoru duljine 5.151 mm.
Produljena karoserija, povećana nosivost
Minibus se bazira na najduljoj izvedbi Sprintera kojoj je Eurolimbus produljio stražnji prevjes za 400 mm. Na taj način je duljina vozila s osnovnih 7.367 mm narasla na 7.767 mm što osigurava više prostora za putnike i prtljagu.
Sva sjedala imaju servisne setove s LED-svjetlima za čitanje i ventilacijom te USB-priključke
Zadržan je serijski dizajn Sprinterovog stražnjeg dijela s dvokrilnim vratima koja istovremeno mogu poslužiti kao izlaz u slučaju nužde, a između njih i stražnjeg red sjedala se nalazi prtljažnik obujma 1,7 kubičnih metara.
Pored duljine karoserije Eurolimbus je također povećao nosivost vozila dodavanjem četvrtog lista stražnjem paraboličnom ovjesu. Na taj način je najveća dozvoljena masa serijske osnove s 5,0 tona podignuta na 5,5 tona.
Produženje od 400 mm donosi dodatni prostor za 19 putnika te veći spremnik za prtljagu. Dodatni uspravni prozor ispred ulaznih vrata vozaču pruža bolji pregled prostora uz desni bok minibusa
Testni primjerak pokreće najsnažniji motor u Sprinterovoj ponudi OM 654 koji iz dvije litre isporučuje 140 kW (190 KS) dok je maksimalni okretni moment od 450 Nm raspoloživ već od 1.350 o/min.
Dodatnu dimenziju samom pogonu pridodaje 9-stupanjski automatski mjenjač 9G-Tronic koji pored krajnje jednostavnog upravljanja i uvjerljivih ubrzanja na brzim putovanjima pruža izuzetnu tihu i ekonomičnu vožnju. Već je šesti stupanj direktan dok su tri preostala u overdrive stilu uz krajnji prijenosi omjer oko 0,6 pa se brzina 100 km/h postiže pri niskih 1.400 o/min.
Visokokvalitetno ovješeno sjedalo za vozača
Pored automatskog rada su dostupne i ručne izmjene stupnjeva preko polugica na upravljaču, a u slučaju opcijske ugradnje elektromagnetskog retardera Telma LVRS350 iz table izvire još jedna ručica.
Ovaj dodatak na masu vozila pridodaje oko 80 kg što opravdava kočionim momentom 350 Nm koji u uobičajenim prometnim okolnostima omogućuje potpuno zaustavljanje minibusa bez korištenja radnih kočnica.
Pored uštede kočionih obloga ova karakteristika ima određenu sigurnosnu značajku kod vozila ukupne mase 5,5 tona koje se oslanja na uobičajene hidraulične kočnice. Također ne treba zanemariti ekološki učinak dok nadolazeća norma Euro 7 ograničava količine čestica koje se emitiraju prilikom trošenja kočionih obloga.
Ispred sjedala pratitelja je hladnjak za napitke obujma 50 litara
Upravljanje ovim minibusom je jednako kao kod svakog Sprintera što pored vrhunskog pogona uključuje odlične vozne osobine ili izvrsnu okretnost iako prilikom oštrih skretanja valja pripaziti na podulji stražnji prevjes. Jednako vrijedi za poznati kokpit koji pruža udoban položaj vozača dok se na tabli pronalaze neki dodaci koji se odnose na samu nadogradnju minibusa.
Ovo uključuje prekidače unutarnjeg osvjetljenja u LED-tehnologiji ili komande zasebne klimatizacije putničkog prostora snage 12 kW. Za odvojenu klimatizaciju vozačkog prostora se koristi uobičajeni Sprinterov sklop unutar motora, a s desne strane armature je ugrađen 50-litarski hladnjak za napitke.
Prtljažnik je obujma 1,7 kubičnih metara, a ukupna masa minibusa je povećana na 5,5 tona dodavanjem četvrtog lista na paraboličnom stražnjem ovjesu
Za drugačije klimatske uvjete je pri niskim temperaturama raspoloživ stacionarni grijač snage 5,5 kW što je dovoljno za osiguravanje ugođaja čitave unutrašnjosti.
Na raspolaganju je još niz dodataka koji su dostupni na današnjem tržištu komponenti, ali i ovakav minibus s umjerenim i dobro ciljanim zahvatima na karoseriji pruža sve potrebno za visoku razinu prijevoza manjeg broja putnika bilo da se radi o turističkim obilascima ili duljim putovanjima.