Visoka tehnologija za vrhunski rezultat
Iako nema razlike u kvaliteti, prednost obnove u kalupima je što su gume izgledom najsličnije novim gumama, obzirom da se obnova radi "bead to bead" (od pete do pete), a

U broju 2 smo predstavili tzv. hladni postupak, protektiranja guma koji se provodi u tvrtki Gumiimpex, ali treba istaknuti kako postupak sam po sebi nije hladan jer se i tamo pojavljuju umjereno visoke temperature.
Budući da je u većini slučajeva karkasa, odnosno konstrukcijski dio gume, još uvijek u dobrom stanju i nakon trošenja gaznog sloja, vrlo je logično da je ponovno korstimo nanošenjem novog gaznog sloja.
Naravno, novi gazni sloj se ne može tek tako nalijepiti jer protektirana guma po svojstvima mora odgovarati novoj, zbog čega je proces obnove prilično složen. No, čak i sa složenim procesom obnove, protektirana guma je još uvijek značajno jeftinija od nove, pri čemu ima identičnu kvalitetu.
Gumiimpex obnovljene gume ovim postupkom na tržište stavlja pod vlastitom markom GumiPro
Složen i precizan postupak zahtijeva i odgovarajuće strojeve te obučene ljude, pa je Gumiimpex GRP jedna od rijetkih tvrtki u Hrvatskoj koja provodi visokokvalitetna protektiranja guma za gospodarska vozila s dva postupka, "hladnim" i "vrućim".
Iako su postupci obnove različiti, priprema guma za protektiranje je ista te u oba slučaja počinje tzv. predpregledom, odnosno eliminacija guma za koje je zbog razine potrošenosti i oštećenja jasno vidljivo da ne mogu biti obnovljene.
Također, dok se gotovo sve vrste i dimenzije guma mogu obnoviti "hladnim" postupkom, mogućnosti obnove "vrućim" postupkom su određene brojem kalupa koji su na raspolaganju jer samo određena vrsta i dimenzija guma može ići u jedan kalup.
1. Analiza karkase
Ključ kvalitetne obnove je kvalitetna karkasa, odnosno cjelokupno zdrava konstrukcija gume te je prvi korak detaljna analiza karkase koja se obavlja šerografskim pregledom pod normalnim tlakom i u vakuumu, pri čemu laseri i kamere analiziraju i stanje karkase te registriraju eventualne nepravilnosti.
Podtlak unutar stroja je 52 mb čime se stvara sila koja pokušava ''razvući'' slojeve čime eventualna oštećenja strukture gume postaju vidljiva.
2. Kontrola operatera
Nakon računalnog pregleda, gumu pregledava operater opipom i vizualno, a dio postupka je i pregled elektromagnetnom indukcijom gdje se kroz metalne dijelove pušta struja i ako postoji oštećenje doći će do (proboja) preskoka iskre.
3. Strojno brušenje
Ako uma prođe kontrolu, dolazi na CNC brušenje čime se skida sav materijal s krune gume kako bi se tzv. tehnički sloj ispod geometrijom i teksturom pripremio za prihvat novog materijala. Svaka vrsta gume i svaka dimenzija se bruse na točno određenu (unaprijed određenu) mjeru, i ovim se definira buduća geometrija gume.
4. Ručno brušenje
Nakon što strojno brušenje skine većinu materijala i definira geometriju, guma ide na ručno brušenje. Ovim se čisti svako veće oštećenje koje je ostalo nakon brušenja te kontrolira koliko je duboko, odnosno je li oštetilo strukturu gume. Nužno je doći do "zdravog" materijala, a u ovom koraku se još uvijek dogoditi da se brušenjem ustanovi kako su oštećenja prevelika i da se guma ne može obnoviti.
6. Nanošenje "cementa"
Nakon svih postupaka gdje se s gume skidao materijal, sada počinje nanošenje materijala. Najprije se zapunjavaju „krateri“ nastali ručnim brušenjem, što se radi ručnim ekstruderom sa sirovom gumom zagrijanoj na 80 stupnjeva. Slijedi nanos tankog sloja tzv. cementa, odnosno sirove gume u nekom otapalu. Uloga cementa je da olakša prihvat novog materijala te osigura njegovo dobro prianjanje do procesa vulkanizacije.
7. Nanošenje sirove gume
S ovim korakom počinje "vrući" postupak i gume koje su odabrane idu u stroj za nanošenje sirove gume. Budući da u određene kalupe mogu samo određene vrste i dimenzije guma, o broju raspoloživih kalupa ovisi raspon modela koje je moguće uključiti u "vruće" protektiranje.
Gumiimpex GRP trenutno ima četiri kalupa za najčešće korištene modele, odnosno karkase, a iako bi veći broj kalupa povećao mogućnosti, u isto vrijeme predstavlja i priličnu investiciju.
Stroj najprije skenira gumu te izračunava količinu materijala kojeg treba nanijeti, a Gumiimpex koristi premium kvalitetu materijala, o čemu u konačnici ovisi kvaliteta obnovljene gume te naravno i cijena.
Stroj uvlači traku sirove gume koja se unutar stroja zagrijava na 90 stupnjeva i tako omekšanu je ekstruder istiskuje u tzv. vrvicu koja se kroz splet kotačića dovodi do kalendera koji vrvicu opet pretvara u traku koja se namata na gumu. Bitan dio priče je i balanser koji osigurava napetost nužnu za ispravno namatanje.
U jednom prolazu se nanese od 8 do 9 mm, a stroj radi od dva do tri prolaza ovisno o potrebnoj količini nanosa, jer ekstrudirani materijal mora točno ispuniti kalup i tolerancija je vrlo mala.
8. Nanošenje trake na bokove
Potrebno je još nanijeti i materijal na bokove čemu služi posebna traka debljine 1,5 mm ili 2 mm koja se nanosi na bočnicu.
Ovaj se postupak izvodi ručno (postoji i mogućnost strojnog nanošenja) gdje operater na posebnom nosaču može postavljati gumu u različite položaje koji mu najviše odgovaraju za postavljanje trake na bok.
9. Vulkanizacija u preši
Zadnji korak je formiranje nove (odnosno obnovljene) gume gdje se u uvjetima visoke temperature (150 stupnjeva) i tlaka (17 bara) guma sjedinjuje s materijalima koji su nanešeni u proteklim koracima.
Cijeli proces u kalupu (odnosno preši) traje između 70 i 90 minuta, ovisno o modelu, nakon čega je proces obnove gume završen te se još jedino na nju gravira serijski broj.
U pravilu ne postoje izrazite prednosti jednog ili drugog postupka, ali je određena prednost obnove u kalupima je što su gume izgledom najsličnije novoj gumi, obzirom da se obnova radi "bead to bead", odnosno od pete do pete.