Smanjujemo ukupne troškove voznog parka
Predstavljanje nove gume Conti Urban HA 5 NXT iskoristili smo za kratki razgovor s Martinom Budayom, novim direktorom Continentala za regiju jugoistočne Europe u kojoj je Hrvatska

Cargo magazin: Možete li nam reći kakvo je stanje na tržištu guma za gospodarska vozila u našoj regiji te kakva je pozicija Continentala?
Tržište guma uvijek ovisi o razini transportnih aktivnosti, koje, prema brojkama iz prošle i prvoj polovici ove godine, stagniraju ili imaju minimalni rast. Također, pojavljuju se i novi proizvođači, dok neki europski proizvođači proizvode izvan Europe te je primjetan pomak tržišta od tzv. tradicionalnih europskih proizvođača prema onima koji dolaze iz Azije. Taj udio raste i u ovoj godini bi mogao iznositi između 38 i 40 posto tržišta. Naša pozicija je stabilna, ne gubimo tržišni udio i nekim tržištima i povećavamo.
Već ste spomenuli rastući udio kineskih proizvođača, kako će to dugoročno utjecati na tržište te na Continental kao premium marku?
Ne radi se samo i kineskim proizvođačima, što danas ne predstavlja glavninu uvoza, jer su mnogi proizvođači preselili svoju proizvodnju u Aziju. Ukupno tržište sve više ide prema uvozu, ali mi gradimo svoju poziciju na nižim ukupnim troškovima vlasništva i još uvijek ima puno kupaca koji razumiju ovu filozofiju, a mi pokušavamo ponuditi proizvode koji mogu ispuniti njihove uvjete. Zato mi kao premium marka nismo toliko pogođeni ovim trendom.
Uspjeli smo povećati trajnost i smanjiti otpor kotrljanja uz istovremeno povećanje gripa, iako to na prvi pogled izgleda nemoguće
Kako ta cijela situacija utječe na segment protektiranja guma i koliko je on važan u vašem poslovanju?
Za Continental, ali i ostale premium marake, protektiranje guma je važan dio naše filozofije. I to nije samo dio zbog održivosti, već se stvarno trudimo razvijati proizvode koji imaju kvalitetne karkase te je šteta ako se jaka karkasa nakon "prvog života" gume jednostavno baci i ne iskoristi u drugom ili vjerojatno i trećem životnom ciklusu. S pojavom jeftinih guma s cijenom nižom od protektiranih obujam protektiranja se smanjuje, ali mi zaista vjerujemo da nismo tu samo da bi prodali nove gume, već povećavali održivost te optimirali ukupne troškova prijevoznika.
Nova guma Conti Urban HA 5 NXT ima do 60 posto udjela recikliranih materijala uz superiorne karakteristike. Je li vam to dodatno otežalo posao?
Naravno da je to izazov za naše kolege u razvoju, ali to nas također tjera naprijed. To je također nešto čime možemo pokazati našu inovativnost i tehnološku prednost ispred konkurencije. Nužno je odrediti u kojim dijelovima gume se može koristiti reciklirani materijal te u kojoj količini te koji dijelovi gume se mogu reciklirati. Također, naše kolege u R&D odjelu su uspjeli povećati trajnost i smanjiti otpor kotrljanja uz istovremeno povećanje gripa, iako to na prvi pogled izgleda nemoguće.
Hoćemo li neka od ovih rješenja uskoro vidjeti i na gumama za kamione?
Stalno učimo, što je nužno jer smo si zadali cilj da do 2050. želimo imati gotovo 100% naših guma proizvedenih od recikliranih, odnosno obnovljivih materijala. Naše ambicije ne završavaju s jednim proizvodom već cijelim ciklusom proizvodnje i korištenja guma.
Uskoro nam stiže i Euro 7 norma koja i vama postavlja određena ograničenja, iako još nisu poznati svi parametri?
Još uvijek nije poznat postupak i način mjerenja, iako se mi svejedno pripremamo na moguće scenarije. Već danas pokušavamo osigurati da svi proizvodi koje donosimo na tržište uzimaju u obzir činjenice koje bi jednog dana mogle postati dio propisa. Trudimo se postići da razina trošenja guma kada je u pitanju kontakt s površinom bude sve manja i manja, a trajnost guma sve bolja i bolja. Ne žrtvujući pro tome ostale parametre. Ostaje za vidjeti kako će sve to mjeriti, koja prašina je opasna, koja nije, jer čestice guma ne ostaju u zraku već padaju te se u nekom trenutku i razgrađuju. Kad sve bude poznato bit ćemo malo pametniji, ali ne radi se samo o Euro 7 već i odgađanju nekih drugih propisa, kao što je certificiranje izvora prirodnog kaučuka, koji je za nas glavna sirovina.


















