Fiat Doblò Combi N1: za posao i obitelj
Fiat Doblò Combi N1 je optimalna poslovno-obiteljska kombinacije jer omogućuje ugodan prijevoz pet osoba uz sve financijske prednosti teretnih izvedbi, a Fiat je tome dodao i konkurentnu cijenu.

Fiat Professional obilježava 25. godišnjicu modela Doblò, koji je od predstavljanja prve generacije 2000. godine proizveden u više od dva milijuna primjeraka.
U tri generacija, Doblò je predstavio brojna napredna rješenja u segmentu kompaktnih dostavnih modela, a tako.er je dva puta osvojio titulu "International Van of the Year".
Aktualna, treća, generacija predstavljena je 2022. te koristi Stellantis EMP2 modularnu platformu i nudi se sa širokom lepezom pogonskih sustava, od električnih do dizelskih.
Kombinacija odličnog dizel motora i jednako dobrog automatskog 8-brzinskog mjenjača za odlične performanse i visoku razinu udobnosti vožnje
U sklopu obnove cijele Stellantisove ponude lakih gospodarskih modela, krajem 2023., i Doblò je doživio određene preinake, prije svega ugradnjom digitalnih instrumenata i infotainmenta.
Doblò se nudi kao teretni ili putnički te u dvije duljine, L1 (4,4 m) i L2 (4,75 m), dok se za pogon koriste dva motora u tri izvedbe: 1,2 litarski turbo benzinac sa 110 KS te 1,5-litarski dizel sa 100 ili 130 KS.
U teretnim izvedbama dostupne su sve pogonske opcije, dok se u izvedbi Combi N1, kakvu smo imali priliku isprobati, nude se samo dizelski motori.
Prtljažni prostor je pravilnog oblika, a na raspolaganju je čak 1.400 litara uz nosivost od 629 kg. Za razliku od teretnih izvedbi, prostor je tapeciran što smanjuje i razinu buke
Puno prostora i u kratkoj izvedbi
Doblò Combi N1 je križanac između putničkog i teretnog modela i nudi kombinaciju pet sjedala koja su čvrstom (i nepomičnom) rešetkastom pregradom odvojena od teretnog prostora.
Treba istaknuti kako se Combi N1 nudi samo u kratkoj (L1) izvedbi te isključivo s dizelskim motorima, pri čemu se snažniji motor može dobiti samo u kombinaciji s automatskim mjenjačem.
Budući se radi o putničkom modelu koji je prilagođen komercijalnoj upotrebi, teretni prostor je tapeciran što nije slučaj kod furgonskih izvedbi te također ima i policu.

Još je važnije što ove izvedbe pravno i porezno imaju isti status kao i teretne, što znači da nema PPMV-a, a pravne osobe imaju pravo na potpuni odbitak PDV-a, ne samo pri kupnji već i kod svih troškova korištenja i održavanja vozila, što je jako veliki benefit.
Izgledom Doblò ne može sakriti svoje gospodarsko porijeklo, ali kutijasti dizajn osigurava i puno prostora u unutrašnjosti, kako za putnike tako i za prtljagu (teret), čemu ne mogu parirati trendovski SUV modeli.
Vozačka pozicija je malo povišena, preglednost odlična, a dojam podižu digitalni instrumenti te kožni upravljač.
Odlična preglednost i obilje prostora, a dojam dodatno podižu veliki 10" zaslon, kožni upravljač iz Comfort i Style paketa dodatne opreme
Potonji je dio Comfort paketa dodatne opreme, koji uz kožni i grijani upravljač donosi i posebno otvaranje prozora na poklopcu prtljažnika, električne podizače stražnjih stakala te tri zasebna sjedala u drugom redu.
Uz digitalnu instrumentu ploču veličine 10", na raspolaganju je i 10" infotainment zaslon s navigacijom te bežičnim povezivanjem za Android Auto, odnosno Apple Car play.
Vozač najvažnijim funkcijama upravlja pomoću prekidača na upravljaču, a pohvalno je što su i funkcije automatske klimatizacije na fizičkim prekidačima, dok se ostalim funkcijama upravlja preko dodirnog zaslona.
Podizna stražnja vrata sa zasebnim otvaranje prozora, što je dio dodatne opreme, odnosno paketa Comfort u sklopu kojeg je i automatska klima, grijani upravljač, električni retrovizori ...
Poznati Stellantisov prekidač za upravljanje automatskim mjenjačem na središnjoj konzoli uz kojeg je i mogućnost odabira režima vožnje (nudi se Normal i Eco), pri čemu se postoji mogućnost ručnog odabira stupnjeva prijenosa pomoću polugica ispod upravljača.
Zgodno kao kratkotrajna intervencija prilikom pretjecanja za bolji start, ali u normalnoj vožnji nema previše smisla jer 8-brzinski automatik radi sjajno i teško da će te ga uspjeti nadmašiti.
Odličan motor i mjenjač
Obzirom na velike staklene površine kabina je vrlo prozračna i ugodna za boravak s dobrim materijalima, a poneka ploha od tvrđe plastike na oblogama vrata ili dijelovima armature ne utječe previše na dojam.
Tri odvojena stražnja sjedala sa sidrištima za dječje sjedalice, ali pregrada onemogućuje veći nagiba naslona, koje je moguće preklopiti za dodatni teret
Na raspolaganju je dosta otvorenih i zatvorenih pretinaca, kao i dva USB priključka te također i standardni 230 V priključak sa suvozačke strane.
Pristup stražnjoj klupi je kroz dvoja klizna vrata koja su u serijskoj opremi, a sva tri sjedala u stražnjem redu su opremljena isofix sidrištima za prihvat dječjih sjedalica.
Obzirom na fiksnu pregradu mogućnosti podešavanja naslona su ograničene, a nasloni se mogu preklopiti što osigurava dosta prostora za eventualni dodatni teret.
Dvoja klizna vrata su serija, a ako nekim slučajem uzmanjka prostora tu su krovni nosači, odnosno mogućnost ugradnje dodatnih kapaciteta na krovu
Prtljažni prostor nudi obujam od čak 1.400 litara, uz zadržavanje mogućnosti prijevoza pet putnika, pri čemu je nosivost solidnih 629 kg.
Danas je pomalo rijetkost pronaći dizelski motor u nekom novom automobilu, a bez obzira što su u posljednje vrijeme dizelaši došli na "loš glas", 1.5 MultiJet sa 130 KS i 300 Nm okretnog momenta svejedno oduševljava, pogotovo u kombinaciji s automatskim 8-brzinskim mjenjačem.
Motor je vrlo uglađen i (za dizelaša) tih, a k tome se i vrlo podatno vrti te osigurava dobre performanse uz munjevite i neosjetne promjene stupnjeva prijenosa
Iako su na središnjoj konzoli dva USB priključka, sa suvozačke strane je i vrlo korisni 230 V "kućni" priključak
Prosječna potrošnja na testu je bila između 7 i 7,5 l/100 km, što je očekivano za vozilo ovih dimenzija i performansi.
Fiat Doblò Combi N1 ima početnu cijenu od 21.300 eura (+PDV) za slabiji dizelski motor (100 KS) i ručni mjenjač, što se u našoj kombinaciji sa 130 KS i automatskim mjenjačem povećava na 23.630 eura (+PDV).
Serijska oprema je solidna te uključuje ručni klima uređaj, prednja LED svjetla, dvoja klizna vrata i još dosta toga.

Testirani modele je imao posebnu metalik boju (doplata 440 €) te tri dodatna paketa opreme, spomenuti COMFORT od 950 €, STYLE od 1.250 € (lakirani aluminijski naplatci 16", krovni nosači i puno detalja koji podižu izgled) te TECHNO od 1.900 € (napredni infotainment 10", MagicView, nadzor mrtvih kutova, ulaska i pokretanje bez ključa, ..).
Kad se sve zbroji cijena testiranog modela je 27.340 € (+PDV), što je odlična cijena za prostrani i dobro opremljeni automobil sa snažnim dizel motorom i automatskim mjenjačem.
Fiat Doblo Combi L1 1.5 MultiJet AT8 | |
Motor: | 4-cilindrični turbo dizel, common-rail ubrizgavanje, 16 ventila |
Obujam (ccm): | 1.499 |
Naj. snaga (kW/KS): | 96/130 |
Pri (o/min): | 3.750 |
Okr. moment (Nm): | 300 |
Pri (o/min): | 1.750 |
Mjenjač: | 8-stupanjski automatski |
Pogon: | Na prednje kotače |
Dimenzije dxšxv (mm): | 4.403x1.848x1.775 |
Međuos. razmak (mm): | 2.785 |
Teretni prostor (L): | 1.400 |
Masa praznog vozila (kg): | 1.471 |
Krug okretanja (m): | 10,8 |
Nosivost (kg): | 629 |
Naj. dop. masa (kg): | 2.100 kg |
Spremnik goriva (L): | 53 |
Ovjes: | Poprečna ramena/MacPherson sprijeda, polukruta osovina/zavojne opruge straga; disk kočnice na svim kotačima, el. parkirna kočnica; dimenzija guma 205/60 16 |
Maksimalna brzina (km/h): | 184 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 11,0 |
Potrošnja (prosjek) l/100 km: | 7,2 |
Emisija CO2 (g/km): | 156 |
Cijena osnovnog modela € (bez PDV-a): | 21.300 |
Cijena testnog modela € (bez PDV-a): | 27.340 |

















