Scania predstavila XT kipere u Jastrebarskom
Scania Hrvatska je u kamenolomu tvrtke Graditeljstvo Rožić d.o.o. u okolici Jastrebarskog, organizirala prezentaciju i testne vožnje svojih XT kiper kamiona.

Robusni Scania XT modeli, za građevinske i ostale zahtjevne aplikacije, najbolji su primjer Scania modularnog pristupa u konstrukciji i omogućuju bezbrojne mogućnosti konfiguracije kabina, motora i pogona te svaki kupac može složiti vozilo koje najbolje odgovara njegovim potrebama.
Meiller Kipper halfpipe nadogradnja P436 - 18 m³
XT modeli mogu se kombinirati s gotovo svim kabinama u ponudi (L, P, G i R) osim s najvećom S kabinom, a kad su u pitanju motori onda je izbor još i veći jer je raspon mogućnost od najmanjeg 7-litarskog do najvećeg 16-litarskog V8 motora.
Ipak, najčešći i najlogičniji izbor je moderni SUPER 13 motor koji se nudi u izvedbama snage od 420, 460, 500 i 560 KS, a u ponudu uskoro stiže i novi SUPER 11 motor sa snagama od 350, 390 i 430 KS.
KH Kipper kiperska nadogradnja W1U - 20 m³
Slično je i s mjenjačima, gdje se također nudi nekoliko opcija, ali se ističe najnovija generacija Opticruise G25CH i G33CH mjenjača, pri čemu slovo "H" u oznaci znači "heavy-duty", odnosno najteže uvjete primjene.
Ovi mjenjači, u odnosu na cestovne "M" izvedbe, imaju dodatni planetarni prijenos te nude najbolju kombinaciju robusnosti, neosjetnih promjena stupnjeva prijenosa te male potrošnje goriva.
Oba modela imaju tehničku najveću dopuštenu masu od 44 tone
Iako XT može biti i tegljač s konfiguracijom pogona od 4x2 do 6x6, ipak su puno češće rigid izvedbe s tri moguće visine šasije te konfiguracijama pogona od 4x2 do 10x4*6.
Ovjes može biti mehanički ili zračni, a XT izvedbe imaju i novu verziju mehaničkog ovjesa prednje devet tonske osovine s progresivnim paraboličnim lisnatim oprugama debljine 33 mm.
Pogonska konfiguracija B8x4HZ, pri čemu prednje osovine imaju nosivost od po 9.000 kg, a stražnje po 13.000 kg
Poboljšanje u konstrukciji je doživjela druga prednja osovina koja ima novu stabilizacijsku polugu čime je poboljšano držanje vozila na cesti.
Najčešće korištena P kabina se nudit u šest izvedbi počevši s modelom s niskim krovom CP14L, pa sve do CP20H kabine, a sve su nisko postavljene na šasiji, što olakšava ulaz, ali zato je neizbježan nešto viši tunel motora.

Uz zračni ovjes kabine se nude i dvije verzije poboljšanog mehaničkog ovjesa u četiri točke, što na teškom terenu dozvoljava veći hod kabine i vožnju čini jednako udobnom kao i kod zračnog ovjesa u četiri točke.
Na predstavljanju su posjetitelji u realnim radnim uvjetima mogli dva Scania XT modela s različitim kiperskim nadogradnjama:
- Scania XT P serije, konfiguracije B8x4HZ s KH Kipper kiperskom nadogradnjom W1U (20 m³) – opremljen štedljivim motorom Scania Super DC13 (460 KS, Euro 6), okretnim momentom od 2.500 Nm pri 900 o/min, novom generacijom mjenjača G25CH te HD Hardox karoserijom s električnim pokrovom i hidrauličnim stražnjim vratima.

- Scania XT P serije, konfiguracije B8x4HZ s Meiller Kipper halfpipe nadogradnjom P436 (18 m³) – također sa DC13 motorom 460 KS za značajnu uštedu goriva, tehnički najveće dopuštene mase 44.000 kg, s robusnom Hardox karoserijom i hidrauličnim stražnjim vratima.

Osim testnih vožnji, posjetitelji su mogli dobiti detaljne informacije o vozilima, servisnim uslugama, povezanim uslugama (FMS, praćenje voznog parka, ProDriver aplikacija za vozače), kao i o financiranju i osiguranju te o ponudi Scania partnera. Isto tako, potencijalnim kupci mogli su se predbilježiti za dobivanje demo vozila na korištenje.

U događanju posvećenom vozilima Scanijine XT linije sudjelovali su partneri organizatora: Scania Credit Hrvatska d.o.o., Continental Adria, PK d.o.o. (Palfinger Kran), KH-KIPPER Sp. z o. o., Komop d.o.o.
Više o Scania XT kiperima saznajte na https://www.scania.com/hr/hr/home/products/trucks/xt.html


































