Mercedes-Benz širi ponudu električnih izvedbi
Mercedes-Benz je predstavio nove verzije električnog eActrosa, a ponuda se kombiniranjem modela, kapaciteta baterija, izvedbe kabina i međuosovinskih razmaka širi na 40 mogućih izvedbi.

Mercedes-Benz je od predstavljanja prvih eActrosa 2021. prošao dug put, razvijajući nove načine pogona, nove baterije te je krajem prošle godine počeo serijsku proizvodnju novog eActrosa 600.
Do sada se eActros 600 nudio samo kao tegljač s jednom izvedbom baterija, a sada je stigao i eActros 400, pri čemu se oba modela mogu nuditi kao tegljači ili šasije te s novom ProCabinom ili klasičnom L kabinom.
Sve u svemu, ponuda se širi na 40 mogućih kombinacija izvedbi, kapaciteta baterije, odnosno vrste kabina.
Novi eActros 400
Iako je ime poznato od ranije, novi eActros 400 je potpuno drugačiji model koji tehnologiju pogona dijeli s eActrosom 600, a jedina razlika je što umjesto tri baterijska modula pojedinačnog kapaciteta 207 kWh (ukupno 621 kWh bruto kapaciteta), ima dva baterijska modula s ukupno 414 kWh instaliranog (bruto) kapaciteta.
Iako je zbog manjeg kapaciteta baterija prije svega namijenjen lokalnoj distribuciji, eActros 400 se također može dobiti i kao tegljač
Sustav pogona je identičan kao i na eActrosu 600, odnosno ugrađena je tzv. električna osovina (e-axle), na kojoj su dva elektromotora integrirana s prijenosom i diferencijalom.
Dva sinkrona elektromotora s trajnim magnetima nude ukupno 400 kW (544 kW) trajne snage, odnosno 600 kW (816 KS) vršne snage, dok se za prijenos se koristi integrirani planetarni prijenosnik s četiri stupnja prijenosa.
eActros 400 s baterijama kapaciteta 414 kWh, šasijom sa 6x2 pogonom i boks nadogradnjom, u slučaju djelomičnog opterećenja te povoljnih temperaturnih uvjeta, može prevesti do 480 km.
Klasična L kabina je nešto uža te postavljena 170 mm niže, što olakšava ulazak, ali je zato motorni tunel neizbježan
Tegljač eActros 600 (s tri baterijska modula) s maksimalnim opterećenjem te u uvjetima povoljne temperature i konfiguracije terena, može prevesti između 500 i 560 km.
U slučaju ugradnje samo dva baterijska modula i klasične L kabine, uz jednake ostale okolnosti, doseg se smanjuje na oko 330 km.
No, eActros 400 s dva baterijska paketa ima manju masu vozila te nudi veću korisnu nosivost od eActrosa 600 s tri baterijska paketa.
Smanjenje mase povećava maksimalno opterećenje sedla na 9,5 tona, što u kombinaciji sa standardnom poluprikolicom, omogućuje korisnu nosivost od preko 25 tona.
Kompaktna izvedba električne pogonske osovine oslobađa prostor unutar šasije za tri baterijska modula kapaciteta po 207 kWh
Drugim riječima, eActros 400 ima 3 tone veću nosivost u usporedbi s eActrosom 600, što ga dovodi do razine nosivosti dizelskih tegljača.
ProCabin ili L kabina
Također, oba modela se mogu opremiti klasičnom L kabinom ili futurističkom ProCabinom, a zahvaljujući 170 mm nižem ulazu i kompaktnim dimenzijama, L kabina širine 2,30 m je dobra opcija za operacije s čestim ulascima i izlascima te kraće udaljenosti
Dostupna je u varijanti Classic ili StreamSpace, a također ima Multimedia Cockpit Interactive 2 te LED prednja svjetla u seriji.
Osim što se i on može dobiti s L kabinom, eActros 600 će se nuditi i kao šasija u konfiguracijama 4x2 i 6x2
ProCabin s ravnim podom i unutarnjom širinom od 2,5 m nudi maksimalni komfor, a dostupna je u tri varijante: Stream, Big ili Giga. Uz obje kabine serijski dolazi MirroCam sustav s kamerama umjesto retrovizora, dok se klasični retrovizori mogu isporučiti na zahtjev.
Novi eActros 400 nudi se kao tegljač u konfiguraciji 4x2 nudi s međuosovinskim razmakom od 3.700 mm (eActros 600 ima 4.000 mm) te zahvaljujući kraćem međuosovinskom razmaku ima manji krug okretanja i bolje mogućnosti manevriranja.
U slučaju šasije u konfiguraciji 4x2, postoje međuosovinski razmaci od 4.000, 5.500, 5.800 i 6.100 mm, dok 6x2 izvedba ima šest različitih međuosovinskih razmaka između 4.000 i 5.800 mm. Sve varijante dostupne su s ProCabinom ili klasičnom L kabinom.
Širi se ponuda i za eActros 600 koji će, osim kao 4x2 tegljač s međuosovinskim razmakom od 4.000 mm, također biti dostupan kao 4x2 šasija s međuosovinskim razmacima od 4.000, 5.500 i 5.800 mm.
ProCabin s ravnim podom i unutarnjom širinom od 2,5 m nudi maksimalni komfor, a uz obje kabine serijski dolazi MirroCam sustav s kamerama umjesto retrovizora
Šasija sa 6x2 konfiguracijom ima istih šest međuosovinskih razmaka kao i eActros 400, odnosno 4.000, 4.500, 4.600, 4.900, 5.200 i 5.800 mm. I u ovom slučaju moguća je ugradnja ProCabine ili L kabine.
TruckCharge
Oba modela (eActros 400 i eActros 600) imaju najveću snagu DC punjenja od 400 kW preko standardnog CCS2 priključka lijevoj strani iza kabine, dok se dodatni CCS2 priključak na desnoj strani nudi kao opcija.
Dva baterijska modula za punjenje od 10 do 80 posto trebaju oko 46 minuta, dok se u slučaju maksimalnog kapaciteta ovo vrijeme povećava na oko 70 minuta. Također, eActros 600 imat će i mogućnost megawatnog punjenja.

Daimler Truck pod markom TruckCharge objedinjuje sve aktivnosti infrastrukture i punjenja električnih kamiona, što uključuje savjetovanje, postavljanje i upravljanje infrastrukturom za punjenje.
Također, TruckCharge ima za cilj uspostaviti europsku mrežu za punjenje električnih kamiona bi uključila i više od 1.000 trgovaca te kupaca. Infrastruktura za punjenje bila bi dostupna i trećim stranama, a do 2030. godine mreža bi trebala imati preko 3.000 brzih punionica.















