Klasika na cijeni
Isuzu D-Max N60 je robustan i karakteran pick-up koji s novim sustavom Rough Terrain spremno zalazi još dublje na teren

Ponuda pick-up modela na hrvatskom tržištu posljednjih se godina smanjila te ih je u 2024. ukupno registrirano tek 394, čemu su, između ostalog, doprinijeli i naši propisi koji ovakva vozila oporezuju poput osobnih, što neminovno povećava cijenu i smanjuje, ionako male, prodajne brojke.
Unatoč tome na tržište je stigao novi model koji kupcima nije nepoznat, ali sada s novim zastupnikom ima novi početak. Naime, nakon što u ponudi već ima Isuzu lake kamione, Auto Hrvatska je počela s prodajom i Isuzu D-Max pick-upova.
D-Max se ističe odličnim terenskim mogućnostima, a svi modeli na našem tržištu su opremljeni pogonom na sve kotače. Dubina vodene prepreke je 800 mm
Iako na našim cestama nije osobito česta pojava, Isuzu je uspio izgraditi image iznimno trajne i pouzdane marke, a upravo to je ono što tražimo kod gospodarskih modela.
Japanske tvrtke tradicionalno dominiraju u pick-up segmentu, a Isuzu je jedna od četiri (uz Toyotu, Nissan i Mitsubishi) najpoznatije marke koja pick-upove proizvodi od 1961.
Bi-LED prednja svjetla s LED stražnjim svjetlima dio su Nitro Sport opreme, ukrasni okvir i pokrov teretnog prostora su opcija
Aktualna generacija predstavljena je 2021. godine, ali su od tada već napravljene dvije obnove koje se značajno unaprijedile unutrašnjost i vozna svojstva, kao i razinu sigurnosne opreme te je D-Max bio prvi pick-up koji je osvojio maksimalnih pet zvjezdica na Euro NCAP testiranju.
Sigurnost je u međuvremenu dodatno unaprijeđena novim kamerama i radarima s većim dometom, dok je osam zračnih jastuka i dalje standard u modele s dvostrukom kabinom.
U vrhunskoj opremi ne zaostaje za luksuznim SUV modelima: mekani materijali, kožnata sjedala s grijanjem i električnim podešavanjem, dvozonska klima, automatski mjenjač, ...
Dobre terenske mogućnosti
Promjene izvana prvenstveno se tiču redizajnirane prednje maske koja je sada ne samo atraktivnija već i aerodinamičnija nego prije, ali i novih LED svjetala naprijed i straga.
Također, šasija je postala čvršća i kruća, a novi ovjes, električni servo upravljač kao i poboljšani spojevi karoserije i šasije rezultirali su boljim voznim svojstvima te manjom razinom vibracija.
Pogon na stražnje (2H) ili sve kotače (4H), pri čemu je ovu operaciju moguće izvesti u vožnji (shift-on-the-fly). 4L aktivira redukciju uz koju je moguće uključiti i (serijsku) blokadu stražnjeg diferencijala
Uvođenjem Rough Terrain Mode – posebnog režima vožnje za zahtjevne terene, dodatno su unaprijeđene terenske mogućnosti. U slučaju gubitka trakcije na nekom od kotača, sustav ciljano raspoređuje okretni moment na kotače s boljom trakcijom te pomaže izvlačenju iz zahtjevnih situacija.
Ovome treba dodati i mogućnost blokade stražnjeg diferencijala, što znači još veću kontrola i stabilnost izvan ceste.
Lijevo od ručice automatskog mjenjača sa šest brzina nalaze se prekidače za uključivanje Rough Terrain Mode režima te blokadu stražnjeg diferencijala
Osim što se dobro snalazi na terenu, D-Max nudi i iznimne teretne mogućnosti jer svaka verzija može vući prikolicu mase 3,5 tona dok je nosivost svih izvedbi preko 1.000 kg, odnosno do maksimalnih 1.200 kg (ovisno o izvedbi).
U isto vrijeme, izvedbe s višim razinama opreme (poput testiranog primjerka) se mogu opisati kao luksuzne te omogućuju udobno putovanje za cijelu obitelj.
U početnoj opremi je sedam zračnih jastuka, a više razine opreme imaju osam
D-Max u duljinu mjeri 5.280 mm, što je slično ostalim pick-up modelima na tržištu, a nudi se u izvedbama Single, Space i Crew, odnosno s jednostrukom, produženom i dvostrukom kabinom.
Niska potrošnja goriva
Imali smo priliku isprobati najopremljeniji model Crew N60 Nitro Sport koji je sve nabrojano predstavio u najboljem svjetlu.
Vrata tovarnog sanduka imaju amortizere te će se sama nježno zaustaviti na graničnim "sajlama". Razmak među lukovima kotača je 1.122 mm pa se euro paleta može staviti samo uzdužno
Spomenute promjene na šasiji i ovjesu dodatno su "smirile" karoseriju, koja se minimalno naginje, što opet znači veću agilnost i stabilnost. Ipak, morate imati na umu da se radi o pick-upu, odnosno relativno visokom vozilu s više od dvije tone.
D-Max se nudi samo s jednim motorom, dobro poznatim 1,9-litrenim turbo dizelom s najnovijom generacijom common-rail ubrizgavanja, koji razvija 120 kW (164 KS) uz 360 Nm okretnog momenta. Iako neki nude više, ovo se pokazalo više nego dostatno i za vuču najtežih tereta.
Praktični pretinci ispod stražnje klupe, a nešto prostora ima i iza naslona
Ono gdje ovako motoriziran Isuzu poentira je niža potrošnja goriva gdje nema premca u klasi, a na testu smo imali prosjek ispod 9 l/100 km. Štoviše, na otvorenoj cesti, uz malo predviđanja prometa i praćenje propisane brzine, uspjeli smo imati prosjek od 6,5 l/100 km.
Komforu vožnje pomaže dobra suradnja s mekanim 6-brzinskim automatskim mjenjačem, čiji prilično "dugački" prijenosni omjeri također pomažu nižoj potrošnji.
Stražnja kamera je u seriji, a oprema Nitro Sport uključuje i veći infotainment zaslon dimenzije 9"
Pogon na sve kotače, što u praksi znači da se u normalnim uvjetima koristi samo stražnji pogon (2H), a izvan ceste ili vrlo skliskom kolovozu pogon na sve kotače, odnosno 4H, pri čemu je ovu operaciju moguće izvesti u vožnji (shift-on-the-fly).
Ako to nije dovoljno, okretanjem okruglog selektora pogona u položaj 4L aktivira se redukcija uz koju je moguće uključiti i (serijsku) blokadu stražnjeg diferencijala, nakon čega praktički nema prepreka koje D-Max neće savladati.
1,9-litarski motor snage 120 kW (164 KS) i 360 Nm okretnog momenta pokazao se dostatnim i za najteže terete
Za uključivanje redukcije potrebno se zaustaviti te staviti mjenjač u neutralni (N) položaj.
Konkuretna cijena
U unutrašnjosti D-Max zadržava klasičnu i jednostavnu organizaciju, a Nitro Sport oprema znači kožna sjedala s električnim podešavanjem, dvozonsku automatsku klimu, dok 7-inčne digitalne instrumente kompletira i 9" središnji infotainment zaslon.
Isuzu D-Max se ističe visokom razinom sigurnosti i prvi je pick-up s pet zvjezdica na Euro NCAP testu
Multimedija nudi punu umreženost (Apple CarPlay i Android Auto), a tu je i potpuni popis sustava aktivne sigurnosti. Prostora u kabini ima dovoljno, sprijeda je vrlo raskošno i prozračno, straga je ipak malo skučenije, pri čemu treba istaknuti praktične pretince ispod stražnjih sjedala.
Cijena testnog primjerka iznosi 57.490 € (s uključenim PPMV-om i PDV-om) što je manje od većeg dijela konkurencije te u okvirima onih koji nemaju tako dobru reputaciju kao Isuzu.
Nosivost (ovisno o izvedbi) može biti i do 1.200 kg, a mogućnost vuče prikolice do 3,5 tona
S najnovijim poboljšanjima D-Max je svakako postao sigurniji, komforniji i pametniji, ali je u svojoj srži zadržao sve one karakteristike zbog kojeg ga istinski znalci cijene. Točno je da ostali konkurencija nudi više snage, ali uz to ide i veća potrošnja i veća cijena.