Vrlo solidan i dostupan
Novi DFSK EC75 oduševljava mogućnostima prijevoza i bogatom opremom, a sve za, više nego dostupnih, 28.000 eura pa mu se poneka sitnica može i oprostiti.

Broj različitih kineskih marki koje se pojavljuju na tržištu sve više raste, a iako su one češće u segmentu osobnih vozila, pojavljuje se sve više i dostavnih modela.
Iako je DFSK već neko vrijeme na tržištu, novi EC75 predstavlja zanimljivu novost i značajan korak naprijed u kvaliteti, nakon EC35 koji realno nije bio na razini europskih očekivanja.
Čak 1.200 kg nosivosti nadmašuje mogućnosti i puno većih električnih modela na tržištu
S duljinom od 513 cm EC75 se smjestio između kratkog i produženog Volkswagen Transportera/Ford Transit Customa, odnosno Stellantisove srednje četvorke, a sukladno tome je i obujam teretnog prostora od 7 m3 koji je također između najmanjih i najvećih vrijednosti spomenutih modela.
No, na području nosivosti EC75 nadmašuje europsku konkurenciju jer s 3.060 kg najveće dopuštene mase ima nosivost od čak 1.200 kg, budući je masa praznog vozila samo 1.860 kg čime je dobrih 300 kg lakši od lokalnih električnih modela.
Nudi SE samo jedna izvedba s 5.130 mm duljine, a u seriji su dvoja klizna vrata
Puno serijske opreme
Od ostalih dimenzija istaknimo relativno malu širinu od 1.862 mm što ga čini bližim kompaktnim dostavnim modelima u klasi Volkswagen Caddya.
Također, visina je 2.020 mm, što znači da može bez problema proći gotovo svuda, ali ograničenje mogu biti neke garaže s najvećom visinom od 1,9 m.
Teretni prostor je dužine 283 cm, a unatoč nevelikoj širini razmak između lukova kotača je 132 cm, odnosno više nego dovoljno za poprečni smještaj euro palete.
Odlična stvar su i dvoja bočna klizna vrata u seriji, a k tome je i otvor vrata jako velikih 123x100 cm, što se kod "Europljana" redovito doplaćuje. Stražnja krilna vrata se otvaraju 180 stupnjeva, a visina utovarnog ruba je na niskih 57 cm.
Novi DFSK EC75 dolazi sa jamstvom na bateriju u trajanju od 6 godina ili 150.000 km
Osam alki za vezanje tereta je postavljeno na zidove teretnog prostora na nekoliko centimetara od poda, a treba naglasiti da je teretni prostor djelomično obložen te s plastičnim podom, što je također dio serijske opreme.
Jedini prigovor teretnom prostoru je relativno slabo osvjetljenje klasičnim žaruljama te bi LED svakako bio kvalitetnije rješenje.
Unatoč nevelikoj dužini kabina pruža solidan osjećaj prostora, možda i zbog prostrane suvozačke klupe koja je predviđena samo za jednog putnika, a također se podizanjem otvara veliki pretinac gdje je moguće spremiti kablove za punjenje te vatrogasni aparat.
Prizor kojeg očekujemo u premium dostavnim modelima, digitalna instrument ploča i središnji infotainment zaslon veličine 10,1", uz električnu parkirnu kočnicu i kožni upravljač
Položaj za upravljačem je dobar, unatoč skromnim mogućnostima podešavanja upravljača samo po visini. Ispred vozača je digitalno instrumentna ploča, ali bez mogućnosti promjene prikaza pa vam je cijelo vrijeme u vidnom polju tlak u gumama što i nije informacija koju stalno trebate.
S druge strane, vanjsku temperaturu treba tražiti promjenama prikaza brojki u dnu ploče, a jednako tako ne postoji podatak o trenutno ili prosječnoj potrošnji već vam je na raspolaganju samo preostali doseg, odnosno razina napunjenosti baterije.
Teretni prostor obujma 7 m3 uz širinu između lukova kotača 1.320 mm za poprečni smještaj palete
Središnji infotainment zaslon veličine 10,1" djeluje gotovo raskošno uz jako dobro funkcioniranje Android Auto odnosno Apple Car Play sustava s kojima se pametni telefoni spajaju bežično.
Na raspolaganju su USB i USB-C utičnice, kao i bežično punjenje mobilnih uređaja uz solidnu (u ovom slučaju LED) ambijentalnu rasvjetu. Treba pohvaliti i vrlo dobar 360° prikaz gdje vozač može dodatno odbrati i pojedinačni prikaz s bilo koje strane vozila, što je također dio serijske opreme.
Ugodna i prostrana kabina za dvije osobe
Zamjerka je nemogućnost podešavanja razine grijanja koje ili grije "na najjače" ili ne grije, a budući EC75 nema toplinsku pumpu koristi se PTC grijač.
Samo jedna izvedba
U vožnji je EC75 prilično živahan te se doima snažnijim od 70 kW (95 KS) i 230 Nm kolika je najveća snaga i okretni moment pogonskog elektromotora koji pogoni prednje kotače.
Sve je maksimalno pojednostavljeno te nema izbora režima vožnje niti promjene intenziteta rekuperativnog usporenja.
Praktični pretinac ispod suvozačke klupe
Ugrađena je baterija kapaciteta 50,4 kWh koja koristi LFP (litij-željezo-fosfat) tehnologiju, a DFSK navodi prosječnu potrošnju od 23,6 kWh te kombinirani WLTP doseg od 240 km.
No, kad smo preuzeli vozilo s punom baterijom deklarirani doseg je bio 304 km, a iako nismo vozili dok se ne isprazni, uz normalnu vožnju (pri relativno ugodnim temperaturama) realni doseg je sigurno preko 250 km.
Vrlo kvalitetan prikaz kamere uz pregled stanja oko vozila od 360 stupnjeva
Navodi se najveća snaga DC punjenja od 60 kW, ali na brzom punjaču smo postigli najviše 49,8 kW, ali je pohvalno što je snaga punjenja gotovo konstantna u vrlo velikom rasponu razine napunjenosti što dobrim dijelom kompenzira relativno malu maksimalnu snagu.
Najveća snaga AC punjenja je 6,6 kW, pa se uz wall box snage 7 kW možete jeftino puniti preko noći.
Za poslove koji traže česte izlaske i ulaske u kabinu, sjajno je što ne morati uključivati ili isključivati vozilo već je ono spremno za vožnju čim sjednete za upravljač. Jednako tako, pri završetku je ručicu mjenjača dovoljno staviti u parkirni položaj i zaključati vrata.
Digitalna intrument ploča s minimalnim mogućnostima prilagodbe
Ne bi škodilo da postoji i mogućnost podešavanja retrovizora iz kabine, što je pomalo u opreci s relativno bogatom opremom, a obzirom da se radi o dostavnom modelu, željeli bi nešto veće retrovizore sa širokokutnim dijelom.
Iako je funkcija Auto Hold u većini slučajeva vrlo korisna, kod preciznog manevriranja bolje je ne pritiskati papučice do kraja te izbjeći njezino aktiviranje, jer ponovno kretanje znači mali trzaj i nekoliko neželjenih centimetara pomaka previše.
Bežično pokretanje Android Auta i Apple Car Playa te bežično punjenje mobilnih uređaja
EC75 se nudi samo u ovoj izvedbi te uz navedenu opremu bez mogućnosti konfiguriranja nekih drugih mogućnosti ili opcija, a cijena je 28.000 € (+PDV) što je za električni model ovih mogućnosti jako dobro.
Također, ako uspijete uhvatiti i neke poticaje, a navodno uskoro dolaze, dobit će te vrlo sposoban dostavnjak za male novce.
DFSK E75 | |
Motor | Elektromotor, sinkroni s permanentnim magnetima |
Snaga: | 70 kW (95 KS) |
Okretni moment: | 230 Nm |
Mjenjač: | Jednostupanjski prijenosnik |
Pogon: | Na prednje kotače |
Baterija: | LFP (litij-željezo-fosfat) |
Kapacitet baterije: | 50,38 kWh |
Dimenzije (dxšxv): | 5.130 x 1.860 x 2.020 mm |
Međuosovinski razmak: | 3.200 mm |
Obujam ter. Prostora: | 7 m3 |
Masa praznog vozila: | 1.860 kg |
Nosivost: | 1.200 kg |
Ukupna dop. masa: | 3.060 kg |
Ovjes i kočnice: | Sprijeda neovisni MacPherson ovjes; straga kruta osovina s lisnatim oprugama; disk kočnice sprijeda i straga, električna parkirna kočnica; gume 195/75 R16 |
Kombinirana potrošnja: | 23,6 kWh/100 km |
Doseg: | do 270 km |
Cijena: | 28.000 € (+PDV) |