Volkswagen ID. Buzz: kralj električara
S dodatnih 250 mm ID. Buzz ima puno više smisla nego standardna verzija, a veća baterija je dodatni benefit. Ako trebate električni mode koji može prevesti šest ili sedam osoba, nitko to ne radi bolje od Volkswagen ID. Buzza

Suvišno je i naglašavati da je Volkswagen ID. Buzz jedan od najzanimljivijih modela koji se pojavio u ovom segmentu, kojeg bi mogli nazvati osobno/gospodarskim jer su potencijalni kupci privatne osobe (obitelji), ali i tvrtke kojima je uz putničku (shuttle) izvedbu na raspolaganju i teretna izvedba.
Također, iako se neke izvedbe mogu koristiti za gospodarske svrhe, ID. Buzz je u osnovi putnički model jer je nastao na Volkswagenovoj MEB platformi, što nipošto nije loše, jer vozna svojstva, kao i cijeli dojam vozila, nemaju premca u svijetu gospodarskih vozila.
Poznata unutrašnjost, ali uz novu generaciju infotainment sustava s dodirnim zaslonom veličine 12,9" umjesto dosadašnjih 12''
Dodatnih 250 mm
Prošlogodišnjom obnovom ID. Buzz je konačno dobio i produženu izvedbu ukupne duljine 4.962 mm, odnosno 250 mm više od standardne, pri čemu je produljenje realizirano isključivo povećanjem međuosovinskog razmaka, što je rezultiralo s većom ponudom prostora u ionako prostranoj unutrašnjosti.
Da stvar bude bolja, bočna klizna vrata (u serijskoj opremi su i lijeva i desna) su proširena za 191 mm te s raskošnih 948 mm dodatno olakšavaju pristup drugom i trećem redu sjedala.
Za "Premium Style Plus" paket unutrašnjosti treba izdvojiti 3.193 €, ali je rezultat zaista premium, u svakom detalju
I dok standardna izvedba može imati samo pet sjedala u dva reda, veći međuosovinski razmak omogućuje ugradnju dodatnog reda u kojem mogu biti dva.
Treba naglasiti kako je serijska konfiguracija 2+3, odnosno dva odvojena sjedala u prvom redu te klupa s tri sjedala u drugom, dok je "Paket 6 sjedala" s po dva odvojena sjedala u drugom i trećem redu doplata od 1.069 eura. Naravno, moguće je izabrati i paket sa sjedam sjedala, s tri sjedala u drugom redu i dva u trećem.
Uz produljenu izvedbu, obnova je donijela i novi pogonski sklop kodnog imena AP 550 koji uz najveću snagu od 210 kW (286 KS) nudi i veću razinu učinkovitosti.
Produžena kabina nudi raskošan prostor za šest putnika, opcijski panoramski krov dodatno pojačava dojam, ali se sjedala u drugom redu ne mogu zakrenuti
Pogon koji je debitirao u modelu ID.7, ima integriran motor i prijenos s dva para (poliranih) zupčanika s jednim stupnjem prijenosa te osim što je vrlo kompaktan, teži samo 130 kg.
Veća duljina za veću bateriju
To nije sve jer dulja izvedba omogućuje ugradnju veće baterije neto kapaciteta 86 kWh (91 bruto), dok izvedbe sa standardnom duljinom imaju najviše 79 kWh.
Na ovaj način nije povećan samo doseg (464 km po WLTP-u), već baterija ima i snagu punjenja do 200 kW, dok je snaga punjenja kod manje baterije najviše 185 kW. Ovime ID. Buzz Pro postaje još prikladniji za duga putovanja jer su zaustavljanja zbog punjenja postala još kraća.
Osim što je prostrana, unutrašnjost obiluje praktičnim priključcima, kukicama, stolićima, pretincima, ....
Uz to, svi modeli su u seriji dobili novu generaciju infotainment sustava s dodirnim zaslonom veličine 12,9" umjesto dosadašnjih 12'' te osvijetljenu dodirnu traku za regulaciju temperature i glasnoće.
Nova je i IDA govorna asistentica koja reagira na naredbe normalnim govorom te ima i integriran ChatGPT. Treba posebno naglasiti novu generaciju infotainment sustava koja radi ne samo brže, već je i cijeli sustav logičnije posložen, što značajno olakšava rukovanje.
Uz unutarnju širinu od 164 cm te visoki krov, ID. Buzz nudi obilje prostora te je jedan od rijetkih modela u kojima se šest ili sedam osoba može vrlo ugodno voziti.
IQ.LIGHT LED matrix svjetla su doplata
To posebno vrijedi za našu izvedbu sa šest pojedinačnih sjedala, dok golemi panoramski krov (dio paketa Design Plus od 2.527 € u kojem su i IQ.LIGHT LED matrix svjetla te papučice od nehrđajućeg čelika) propušta puno svjetla što dodatno podiže dojam.
U slučaju da želite manje svjetla, krov se jednostavnim pritiskom na prekidač može zatamniti što je korisno za vrućih dana. Uz pakete Premium Style Plus (3.193 €) i Comfort Plus (2.445 €) koji donose vrhunske materijale, osvjetljenja i ostalo, ionako kvalitetna unutrašnjost postaje luksuzna u svakom detalju.
U vožnji se poveće dimenzije uopće ne osjećaju, preglednost je odlična, kao i performanse. Ako ne pretjerujete možete računati s prosječnom potrošnjom od 21 kWh/100 km
Uz pet putnika i dva reda sjedala, kapacitet prtljažnika je 1.340 litara (do gornjeg ruba naslona stražnjih sjedala), što treći red smanjuje na, ne prevelikih, 306 litara.
Dio Comfort Plus paketa je i Multi-flex podnica ispod koje su ladice za opremu i kablove za punjenje, ali dugo putovanje sa šest ili sedam osoba, znači i dosta umješnosti u smještaju prtljage.
Naravno, tu su i uobičajene mogućnosti preklapanja što raspoloživi prostor može povećati do 2.469 litara. Također, sjedala u drugom i trećem redu se mogu i izvaditi, ali uzmite u obzir da nisu baš lagana.
I produžena izvedba je serijski opremljena s pet sjedala, a za 1.069 € dobivate "Palet 6 sjedala" s dva sjedala u drugom i dva u trećem. Dio paketa je i dodatni grijač putničkog prostora
Užitak u vožnji
Iako se radi o prilično velikom i teškom vozilu, ID. Buzz se jako dobro vozi, a uz 20 colne Stockton naplatke (doplata 2.559 €), koji odlično izgledaju, udobnost je na neočekivano visokoj razini.
Motor s 210 kW te moćnih 560 Nm, dostupnih u svakom trenutku, ispaljuje preko dvije i pol tone teški ID. Buzz do 100 km/h za sportskih 7,9 sekundi. Ono što smo već navikli kod električnih modela su iznimna međuubrzanja kojima ne mogu parirati modeli s klasičnim motorima pa pretjecanja, čak s ovakvim vozilom, postaju dječja igra.
Upravljač je dostatno direktan te u vožnji nemate osjećaj da upravljate petmetarskim "kombijem". Također, stražnjem pogonu unatoč, ID. Buzz je vrlo stabilan, a i ako pretjerate s brzinom ulaska u zavoj, puštanje gasa i regenerativno usporenje će stvari odmah vratiti pod kontrolu.
Bočna klizna vrata (u serijskoj opremi su i lijeva i desna) su proširena za 191 mm te s raskošnih 948 mm dodatno olakšavaju pristup drugom i trećem redu sjedala
Vrlo ugodan osjećaj prostora dodatno naglašava i vrlo mala razina buke te možete uživati u Harman Kardon premium ozvučenju koje je dio Infotainment plus paketa (2.527 €) unutar kojeg je i Discover Pro navigacija te Head-up display.
Na putovanju od 470 km koje je uključivalo oko 150 km autoceste te nešto preko 300 km državne ceste D1, prosječna potrošnja (uz uobičajeni način vožnje) bila je 21 kWh/100 km, što znači da bio doseg bio nešto preko 400 km.
Iako bi se uz malo pažnje ova ruta mogla odvesti bez punjenja, odlučili smo iskoristiti veliku snagu punjenja te s dva kratka zaustavljanja dopuniti bateriju.
ID. Buzz je po svemu putnički model jer je nastao na Volkswagenovoj MEB platformi koju koiste ID.4, Škoda Enyaq, ...
Budući da ne postoji brzi punjač na polovici putovanja, prvo punjenje je bilo u Slunju (iako smo tamo stigli s 80 posto baterije) gdje punimo do 100 posto, prosječnom sagom od 60 kW, dok je zaustavljanje trajalo 16 minuta, a putno računalo sa 100% puno baterijom predvidjelo 451 km dosega.
Iako bi nam ta energija bila više nego dovoljna za završetak putovanja, obzirom na ograničene mogućnosti punjenja na odredištu, planiramo još jedno zaustavljanje na brzom Ionity punjaču na odmorištu Rašćane gornje gdje stižemo s 19% baterije.
Sa snagom punjenja od 200 kW, ID. Buzz je u samom vrhu modela koji koriste 400 V tehnologiju
I tu ID. Buzz oduševljava jer doseže snagu punjenja od 197 kW, a na kraju punjenja i razini od 82% snaga je još uvijek bila 91 kW. Ukupno smo za 25 minuta napunili 57 kWh što znači prosječnu snagu punjenja (19 do 82%) od impresivnih 137 kW.
Osnovna cijena produžene izvedbe s dobrom serijskom opremom je 59.370 eura, no s gomilom dodatne opreme, budući je testirani model imao praktički sve što postoji, cijena je očekivano znatno viša te iznosi 88.745 eura (s uključenim PDV-om).
"Multi-flex" podnica dio je opsežnog "Comfort Plus" paketa, a ispod nje su praktične ladice za smještaj kablova i opreme
Nije malo, ali dobivate najbolji električni model za prijevoz više od pet osoba na tržištu, a s malo suzdržanijim odabirom dodatne opreme može se složiti odlično opremljen automobil za dosta manju cijenu.
Volkswagen ID. Buzz Pro LWB
Motor: | Elektromotor, sinkroni s permanentnim magnetima |
Najveća snaga (kW/KS): | 210 / 286 |
Najveći. okretni moment (Nm): | 560 Nm |
Mjenjač: | Jednostupanjski prijenosnik |
Pogon: | Na stražnje kotače |
Baterija: | Litij-ion NMC (Nikal-Mangan-Kobalt) |
Kapacitet baterije (kWh): | 86 / 91 |
Dimenzije – dxšxv (mm): | 4.962 x 1.985 x 1.924 |
Međuosovinski razmak (mm): | 3.239 |
Obujam prtljažnika (l): | 306 / 2.429 |
Masa praznog vozila (kg): | 2.636 |
Nosivost (kg): | 674 |
Ukupna dop. masa (kg): | 3.310 |
Ovjes i kočnice: | Sprijeda neovisni MacPherson ovjes; straga neovisni multilink ovjes; disk kočnice sprijeda, bubanj kočnice straga, električna parkirna kočnica; gume 235/50 R20 naprijed, 264/45 R20 straga |
Prosječna potrošnja (kWh/100 km): | 21 |
Doseg (km): | do 460 |
Cijena testnog modela (€): | 88.745 |

















