Višenamjenski igrač
Iako se radi o ulaznom modelu, Eurolimbus SmartEco svejedno nudi visoku razinu udobnosti i kvalitete izvedbe, čime tvrtka potvrđuje status vodećeg proizvođača minibuseva u Hrvatskoj

U Hrvatskoj je u prošloj godini registrirano 120 mini i midi autobusa, pri čemu je više od polovice proizvela i isporučila zagrebačka tvrtka Eurolimbus. Već godinama dominiraju u segmentu minibuseva, a dok su početku su imali proizvođače koji su po njihovim specifikacijama proizvodili vozila, zbog sve većih količina (ne samo za hrvatsko tržište) su u Turskoj otvorili vlastitu tvornicu za proizvodnju minibuseva.
Najveća dopuštena masa je 5,5 tona, a uz serijski mehanički ovjes nudi se i mogućnost ugradnje zračnog ovjesa na stražnjoj osovini
Vlastita proizvodnja omogućuje bolju kontrolu kvalitete, kraće rokove isporuke te implementaciju novih postupaka i materijala za unaprjeđenje proizvodnje. Iako je najveći broj autobusa proizveden na platformi Mercedes-Benz Sprintera, tvrtka također koristi Stellantis i Iveco platforme ovisno o modelu te željama naručitelja. Uskoro kreće i proizvodnja midi autobusa na kamionskoj šasiji ..
Eurolimbus SmartEco
U pravilu se minibusevi proizvode konverzijom furgonskih izvedbi koje se za ovu potrebu rade bez pregradne stijene te instalacija i opreme u stražnjem dijelu vozila, a izvorni model se također može i produžiti.
Vrata za ulazak putnika su također vlastitog dizajna i konstrukcije te se mogu prilagođavati nadogradnji, a imaju električni pogon
Eurolimbus SmartEco nastao je na platformi Mercedes-Benz Sprintera 517 najveće dopuštene mase 5 tona, koji se po završetku konverzije homologira za najveću dopuštenu masu od 5,5 tona.
SmartSchool je jedan od početnih (odnosno jeftinijih) modela iz široke Smart linije, a s 19+1+1 sjedala se može koristiti kao školski, odnosno prigradski autobus ili za slične namjene koje u pravilu koriste kraće relacije. U slučaju prigradske primjene, autobuse može homologirati i s dodatnih pet stajaćih mjesta bez preinaka.
S ukupnom duljinom od 7.367 mm, SmartEco ima duljinu putničkog prostora od 4.951 mm, pri čemu je širina autobusa 2.020 mm (bez retrovizora), a visina 2.643 mm.
Poznato okruženje iz Mercedes-Benz Sprintera, a pratitelju i vozaču na raspolaganju je i Bosch mikrofon te ozvučenje vozila
Za pogon se koristi Mercedes-Benzov OM 654 motor obujma 19.50 ccm, najveće snage 125 kW (170 KS) i 380 Nm najvećeg okretnog momenta.
Radi se o jednom najboljih dizel motora ove klase na tržištu, a uz malu potrošnju goriva, također ga karakterizira tih i miran rad. Prijenos snage je na stražnje kotače preko ručnog 6-brzinskog ECO Gear mjenjača, a opcijski se može dobiti i s automatskim mjenjačem.
Ovjes je mehanički (ovisno o modelu može biti i zračni), što znači poprečna lisnata opruga naprijed te uzdužne lisnate opruge, pri čemu je testirani model imao prednju osovinu povećane nosivosti.
SmartEco je u ovoj izvedbi opremljen s 19 putničkih sjedala marke Stilla, a iako se radi o modelu s početka ponude udobnost i kvaliteta su na visokoj razini
Konverzija u minibus znači da se zadržava izvorna karoserija, ali se moraju napraviti prozori, ulazna vrata za putnike, nakon čega se karoserija dobiva dodatnu antikorozivnu zaštitu te se lakira. Također, Eurolimbus na svim modelima provodi posebnu antikorozivnu zaštitu podvozja.
Klima uređaj koji dolazi s vozilom (u ovom slučaju poluautomatski TEMPMATIC) se koristi za hlađenje prednjeg dijela vozila, gdje se nalaze vozač i eventualni pratitelj, dok se za hlađenje putničkog prostora ugrađuje dodatni uređaj proizvođača AUTOClima snage 12 kW, pri čemu svaki od sustava ima vlastitu regulaciju.
Dva USB-C priključka u prednjem dijelu te priključci u svako sjedalo
Autobus je opremljen dvostrukim izo staklima što pomaže, ne samo održavanju ugodnije temperature u unutrašnjosti, već i smanjenju razine buke.
Grijanje je radijatorsko s toplom vodom gdje se uz toplu vodu iz motora koristi i dodatni "webasto" grijač snage 5,5 kW koji je povezan s rashladnim sustavom motora te također pomaže motoru što prije postići radnu temperaturu u slučajevima vrlo niskih temperatura.
Visoka razina kvalitete
Ugrađena su komforna Stilla sjedala (opcija je Sege), sukladno zakonskoj regulativi sjedala vozač i pratitelja, putnička sjedala u prvom redu te srednje sjedalo u stražnjem redu su opremljena sigurnosnim pojasevima u tri točke, dok ostala sjedala opremljena sigurnosnim pojasevima u dvije točke.
Sva unutarnja rasvjeta je izvedena s LED-tehnologijom, sjedala imaju regulaciju nagiba naslona te mogućnost bočnog pomaka
Naravno, moguće je sva sjedala opremiti i pojasevima u tri točke, ali se kod prijevoza djece preferiraju pojasevi s dvije toče jer im, zbog nižeg rasta, dijagonalni dio remena stoji u visini vrata.
Sva sjedala imaju mogućnost bočnog pomicanja u prolaz te regulaciju nagiba naslona, a također su opremljena USB A i C priključcima.
Obzirom da sjedala nisu opremljena servisnim setovima, otvori za klimatizaciju su razvedeni u gornjem dijelu bočne stijene, odnosno ispod polica za odlaganje. Sva unutarnja rasvjeta izvedena je u LED tehnologiji, a kupci mogu birati između više različitih opcija. Uz police za prtljagu na obje strane, putnicima je na raspolaganju i stražnji prtljažni prostor obujma 0,9 kubičnih metara.
Regulacija dodatnog grijanja snage 5,5 kW i hlađenja putničkog prostora snage 12 kW
Premda se ne radi o najsnažnijoj izvedbi koji se nudi u Sprinteru, motor sa 170 KS se dobro nosi s najvećom dopuštenom masom vozila od preko 5 tona. Na raspolaganju su svi sigurnosni sustavi uključujući Active Brake Assist (pomoć pri kočenju) te Crosswind Assist, odnosno pomoć pri zadržavanju smjera pri udaru bočnog vjetra.
Testirani model bio je opremljen stražnjom kamerom s prikazom na infotainment zaslonu, kao i ovješenim sjedalom vozača.
U ovoj izvedbi prtljažnik ima 900 litara obujma, a kod produženih izvedbi se obujam povećava na 1.700 litara
Iako se radi o ulaznom modelu za manje zahtjevne namjene, Eurolimbus SmartEco svejedno nudi visoku razinu udobnosti i kvalitete izvedbe, čime tvrtka potvrđuje status vodećeg proizvođača minibuseva u Hrvatskoj.