Poznati model s novim nazivom
Promjene se svode na manje korekcije u stilu većih kućnih modela potpuno nove generacije, a najveći iskorak predstavlja uvođenje 8-stupanjskog automatskog mjenjača ZF PowerLine.

Posljednjih godina je DAF izazvao pravu revoluciju u svijetu kamiona potpuno novom generacijom koja uključuje modele XD, XF, XG i XG+. Opsežna modernizacija je zaobišla najlakši model koji uobičajeno samostalno nastupa u segmentu 6-18 tona.
Općenito su u toj klasi korjenite promjene još rjeđe nego u segmentu teških kamiona jer se proizvode u daleko manjim serijama. Pritom je također prilično izraženiji značaj nabavne cijene pa su mjere štednje primjetne i na samim vozilima.
Nude se motori sa četiri ili šest cilindara, obujma 4,5 ili 6,7 litara, a najsnažnija izvedba manjeg, PACCAR PX-5, motora isporučuje 208 KS i 795 Nm
U najmanjem DAF-u gotovo i nema osjećaja luksuza kao kod većih modela nove generacije bez obzira što se novim nazivom XB nastoji bolje uklopiti u ostatak tvorničkog programa.
Više stila i preglednosti
Novi naziv modela nije promijenio poznatu suštinu iz vremena kad se ova serija obilježavala kao LF, ali su i XB zahvatili neki detalji u novom DAF-ovom stilu.
Izvana se to prije svega svodi na dizajn prednje maske ili veliki dodatni prozor u donjem dijelu desnih vrata koji je temeljito izveden s dvostrukim staklom kako bi se izbjeglo zamagljivanje.
Preglednost prema naprijed je napredovala uz tanja kućišta retrovizora s većim međusobnim razmakom. Opcijski je dostupan veliki dodatni prozor u donjem dijelu desnih vrata koji u korist bolje vidljivosti ograničava otvaranje prozora
Takva opcija koja značajno unaprjeđuje preglednost prema mrtvom kutu s desne strane je svakako preporučljiva kod distribucijskog kamiona kakav se često nalazi u kaotičnom urbanom okruženju.
Tim više jer kod XB nisu dostupne kamere umjesto retrovizora ili fantastični Corner View kao u primjeru većih modela.
Ipak su kućišta klasičnih retrovizora sada nešto kompaktnija pa je uz veći razmak između glavnih i širokokutnih dijelova preglednost prema naprijed prilično bolja.
Digitalni instrumenti i novi upravljač
U unutrašnjosti je najmanji DAF napredovao ugradnjom digitalnih instrumenata i novog multifunkcijskog upravljača koji su također preuzeti iz većih modela. Šteta što ista mjera nije obuhvatila i ručice pored upravljača pa desna još uvijek služi uključenju brisača i perača vjetrobrana što više priliči osobnim automobilima.
U kamionu se čak i unutar ove klase na desnoj ručici očekuje upravljanje usporivačem i automatiziranim mjenjačem što je kod najmanjeg DAF-a već godinama izvedeno na prilično nepraktičan način.
Poznata armatura s dosta tvrde plastike je kombinacija klasičnih rješenja i nekoliko detalja iz većih DAF-ovih modela potpuno nove generacije
Takva primjedba se ne odnosi toliko na uključenje motorne kočnice preko tipke na upravljaču, ali je tom prilikom preporučljivo posegnuti za manualnim izmjenama stupnjeva koje se vrše preko malenog prekidača na nepreglednoj poziciji pored vozačkog sjedala.
Kod ostatka kokpita nema mjesta daljnjim prigovorima u smislu ergonomije. Ovo uključuje konzervativno upravljanje klimatizacijom preko tri okretna prekidača što mnogi smatraju praktičnijim od mnogih modernijih rješenja.
Uglavnom su svi prekidači smješteni pregledno i priručno na armaturi čija je izvedba zadana kabinom koju DAF nabavlja od Renault Trucksa.
Osim suvremenog dojma digitalni instrumenti u novom kućnom stilu pružaju više informacija uključujući one koje zahtijeva GSR 2
Vjerojatno se u to ubrajaju također već spomenute ručice pored upravljača dok se prilična količina tvrde plastike svrstava u kategoriju neizbježne štednje u ovoj klasi.
Daleko je važnije kako nikakvih kompromisa nema kad je riječ o vozačkom sjedalu koje je na sličnoj razini kao kod većih DAF-ova.
Također je ugodan položaj za upravljačem uz solidne mogućnosti njegova ugađanja dok je ulazak u kabinu izuzetno lagan kroz široka vrata koja se otvaraju gotovo pod pravim kutom.
Ovo osobito vrijedi za lakši dio programa XB ukupne mase 6-12 tona što podrazumijeva 17,5-colne kotače i samo jednu ulaznu stepenicu, a u bilo kojem slučaju su kod ulaska neprocjenjive masivne ručke unutar okvira vrata.
Ključnu razliku čini mjenjač
Kao i ranije najmanji DAF pokreću Cummins motori s četiri ili šest cilindara. Takva ponuda motora je svojevrsni standard u ovoj klasi jednako kao radni obujam 4,5 ili 6,7 litara.
Najsnažnija izvedba manjeg motora (koji DAF naziva PACCAR PX-5) isporučuje 208 KS i 795 Nm što se pokazuje sasvim dovoljnim za pokretanje kamiona ukupne mase 12 tona.
Motorna kočnica se i dalje uključuje preko tipke na novom multifunkcijskom upravljaču koji je preuzet iz većih modela. Komande automatskog mjenjača su se zadržale na konzoli pored vozačkog sjedala uključujući nepraktično upravljanje ručnim izmjenama stupnjeva preko prekidača
Sasvim je uobičajeno kako ovakvi kompaktni motori podrazumijevaju rad pri nešto višim okretajima uz karakterističan zvuk i dosta veću buku nego kod većih modela.
To je osobito izraženo kod uključenja motorne kočnice čija je snaga prilično ograničena nedostatkom radnog obujma pa za donekle suvislu efikasnost zahtijeva visoke okretaje.
Njih je potrebno osigurati manualnim uključenjem nižih stupnjeva mjenjača na već opisani nepraktičan način. Druga opcija je izbor ručnog mjenjača što više nije popularan izbor kod suvremenih distribucijskih kamiona.
Između spomenutih sitnih korekcija zacijelo najveći iskorak kod modifikacije najmanjeg DAF-a predstavlja novi automatski mjenjač ZF PowerLine s pretvaračem okretnog momenta.
Novi dizajn prednje maske s integriranim radarom, a u skladu s aktualnom sigurnosnom regulativom GSR 2 na desnom boku je postavljen radarski nadzor mrtvog kuta koji djeluje prilično izložen eventualnim oštećenjima
Isporučuje ga ZF kao tradicionalni DAF-ov dobavljač mjenjača za sve modele kamiona, a prema jednakom principu se također ugrađuje u pojedine konkurente kao što su MAN TGL ili Iveco Eurocargo.
Novo rješenje smjenjuje dosadašnji AsTronic koji je uz motore s četiri cilindra raspolagao s relativno ograničenih šest stupnjeva dok je 12-stupanjska izvedba kod 6-cilindarskih motora uglavnom pretjerana u kamionima ove klase.
PowerLine predstavlja jedinstveno rješenje uz bilo koju izvedbu dostupnih motora, a raspolaže s idealnih osam stupnjeva. Među njima je direktan već šesti stupanj dok sedmi i osmi raspolažu prijenosnim omjerima u overdrive stilu.
Krajnji prijenosni omjer 0,64 značajno smanjuje okretaje motora u otvorenoj vožnji što je najčešće zanemareno u ovoj klasi kamiona koji su prvenstveno prilagođeni lokalnoj distribuciji.
Pritom ne treba zaboraviti kako jedino DAF u ovoj klasi već neko vrijeme opcijski nudi nešto „dulje“ diferencijale u odnosu na konkurenciju.
DAF XB s novim mjenjačem PowerLine je osjetno dinamičniji u lokalnom ili urbanom prometu
Unatoč očiglednom napretku u otvorenoj vožnji DAF LB s novim mjenjačem PowerLine je također zamjetno dinamičniji u lokalnom ili urbanom prometu. Ovo osobito vrijedi u primjeru uobičajenog diferencijala za ovu klasu s prijenosnim omjerom 3,31 kakav je ugrađen u testno vozilo.
U takvim uvjetima je uglavnom aktivno prvih šest stupnjeva dok je za samu dinamiku vožnje presudan izuzetno brz rad mjenjača.
Jednako je pohvalna strategija rada jer mjenjač trenutno reagira na određeni pritisak pedale „gasa“ što je iz perspektive vozača dovoljno za ispunjavanje bilo kakve naredbe prema pogonu.
Zbog toga je u praksi potpuno suvišno korištenje nepraktično izvedenih manualnih izmjena koje se svode na učinkovito korištenje motorne kočnice.
Pored svega mjenjač pruža podršku kod kretanja na uzbrdici i vrhunsku preciznost prilikom manevriranja, a lakši je od svih ostalih rješenja u klasi u usporedbi s kojima pruža mogućnost smanjenja potrošnje goriva do deset posto.