Mercedes-Benz Sprinter - rođendanska ponuda
Sprinter slavi 30. rođendan, a tim je povodom Mercedes-Benz predstavio posebnu liniju modela EDITION 30 koja se nudi s posebnim uvjetima, odnosno 7.000 eura popusta.

Mercedes-Benz Sprinter ne treba posebno predstavljati jer se radi o jednom od najprodavanijih dostavnih modela na svijetu koji je na tržištu već punih 30 godina, tijekom kojih je prodano preko pet milijuna vozila.
Vrlo dobra vozna svojstva, niska razina buke te visoka nosivost od 1.370 kg
Aktualna (treća) generacija je predstavljena početkom 2018., a prošle godine je Sprinter obnovljen te je dobio najnoviju generaciju MBUX sustava s 10,25" infotainment zaslonom osjetljivim na dodir te zaslonom u boji unutar instrumentne ploče, a oba su dio serijske opreme.
Također, obzirom da je 2024. godinu obilježio GSR, odnosno sigurnosni propisi, prošlogodišnja obnova je iskorištena i za ugradnju svih potrebnim (i već dobro poznatih) sigurnosnih sustava.

EDITION 30
Povodom 30. rođendana Mercedes-Benz je nudi i posebnu liniju modela EDITION 30, čija je cijena snižena za 7.000 €, što ih čini dodatno atraktivnim. EDITION 30 modeli nude se u različitim karoserijskim izvedbama te SELECT i PRO razinama opreme.
Isprobali smo EDITION 30 furgon 315 CDI s visokim krovom i SELECT opremi, koji još jednom potvrđuje da je Sprinter jedna od najstabilnijih valuta u svijetu dostavnih vozila.
LED tehnologija glavnih i dnevnih, ali ne i stražnjih svjetala. Glavna svjetla imaju i funkciju automatskog dugog svjetla
Iako je Mercedes-Benz s trećom generacijom uveo i mogućnost prednjeg pogona, naš "jubilarni" Sprinter bio je sa stražnjim pogonom, što na kraju krajeva očekuje i želi većina kupaca.
Također, Mercedes-Benz već neko vrijeme u ponudi ima samo dvolitarski OM654 motor, a radi se o jednom od najnaprednijih dizelskih motora na tržištu koji se nudi u četiri razine snage, od 114 do 190 KS, pri čemu je naš primjerak sa 110 kW (150 KS) u sredini ponude.
Stražnja krilna vrata se otvaraju 180 stupnjeva, a široki otvor bočnih kliznih vrata olakšava utovar. Snažnije osvjetljenje ne bi škodilo
Sa 150 KS i 340 Nm okretnog momenta Sprinter je dostatno snažan i za ozbiljnije terete te vrlo živahan pri manjem opterećenju ili prazan, kada pojačani ovjes (dio serijske opreme) jače prenosi udarce s poprečnih neravnina.
Osim što se izvedba sa stražnjim pogonom lakše nosi s većim teretima, prednja osovina oslobođena pogona omogućuje puno bolju upravljivost te manji krug okretanja, pa se Sprinter, unatoč pozamašnim dimenzijama, dobro snalazi u gradu.
11 m3 teretnog prostora s drvenim podom i bočnim oblogama koji su dodatna oprema
U vožnji dobro dođu i brojne asistencije, ali iako nije loše znati da ste prekoračili ograničenje, Sprinter vas na to podsjeća prilično glasno. Testirani model je bio opremljen ručnim ECO Gear 360 mjenjačem, ali unatoč dobro proračunatim prijenosnim omjerima i ručici obloženoj kožom, promjene su ipak nešto grublje, što je razlog više da izaberete sjajni 9-brzinski automatik.
Osim što je prilično uglađen, dvolitarski CDI je i vrlo štedljiv te u uvjetima gradske vožnje i neopterećenog vozila drži potrošnju oko 7 l/100 km što je odličan rezultat za 2.130 kg težak Sprinter, koji s visokim krovom nije ni osobito aerodinamičan.

Razina buke je prilično niska, a za robusno dostavno vozilo Sprinter nudi dobru kombinaciju ovjesa i upravljač te se jako dobro vozi.
Prostrana i dobro organizirana kabina
Dobro organizirana i prostrana kabina tradicionalno je jedan od Sprinterovih aduta, a višenamjenski kožni upravljač, koji je preuzet iz Mercedes-Benz putničkih modela, te iznimno udobno sjedalo (dio SELECT opreme) s velikim mogućnostima podešavanja, rezultiraju savršenim radnim mjestom.
Vrlo prostrana i kvalitetna kabina s udobnim SELECT sjedalom i višenamjenskim upravljačem presvučenim kožom
Preglednost je odlična, a upravljanje dobrim dijelom važnih funkcija je s mehanički prekidačima, pa ako vam se ne da povlačiti prstom po površini za regulaciju glasnoće zvuka, još uvijek imate prekidač ispod infotainment zaslona.
Bluetooth povezivanje s telefonom je vrlo brzo i jednostavno, a zvuk pri telefoniranju odličan, iako infotainment ima relativno skromnu ponudu funkcija te ne podržava bežični Android auto ili Apple car play.
MBUX sa 10,25" zaslonom. Android Auto/Apple Car Play integracija je opcija koju nismo imali
Velika pomoć pri noćnoj vožnji su odlična glavna LED svjetla s automatskom funkcijom dugog svjetla, a obzirom da se radi o furgonu dobro dio došao i digitalni unutarnji retrovizor, koji je opcija.
No zato je prikaz stanja iza vozila na središnjem ekranu pri vožnji unatrag odličan te dragocjena pomoć pri manevriranju. Također, bočni retrovizori su veliki i sa širokokutnim donjim dijelom omogućuju dobru preglednost, a k tome su i grijani te s mogućnošću električnog preklapanja.
Korisna stražnja kamera čiji s prikaz projicira na infotainment zaslonu
Na žalost LED svjetla nisu u teretnom prostoru čije osvjetljenje je prepušteno dvama, ne osobito blještavim žaruljama, ali zato je tu bio drveni pod (doplata 575 €) te bočne obloge (doplata 523 €). To su, uz visoki krov (doplata 1.576 €), jedine doplate na solidnu serijsku SELECT opremu.
Na podu je osam ušica za učvršćenje tereta, a utovar kroz desna bočna vrata olakšava široki otvor od 1.260 mm. Stražnja krilna vrata se otvaraju 180 stupnjeva, a otvaranje je praktično s dva zadana položaja pomoću mehanizma unutar šarki.
Odlični OM 654 motor s brojnim naprednim rješenjima i vrlo malom potrošnjom, a uz našu izvedbu sa 150 KS, tu su još i varijante sa 114, 170 i 190 KS
Cijena Edition 30 modela u SELECT opremi i ovim motorom je 37.900 eura (+PDV), što se doplatom za visoki krov, drveni pod i bočne obloge teretnog prostora penje na 40.838 eura (+PDV).
Prilično dobra cijena za dostavni model s mogućnošću prijevoza 11 kubičnih metara i 1.370 kg, ali kao što smo već rekli, radi o posebnoj rođendanskoj ponudi s popustom od 7.000 €.
Mercedes-Benz 315 CDI 3665 SELECT EDITION 30
Motor: | 4-cilindrični turbo dizel, common-rail ubrizgavanje goriva, 16 ventila |
Obujam (ccm): | 1.950 |
Naj. snaga (kW/KS): | 110/150 |
Pri (o/min): | 3.800 |
Okr. moment (Nm): | 340 |
Pri (o/min): | 1.500-2.400 |
Mjenjač: | 6-stupanjski ručni |
Pogon: | Na stražnje kotače |
Dimenzije dxšxv (mm): | 5.932x2.020x2.620 |
Međuos. razmak (mm): | 3.665 |
Teretni prostor (m3): | 11 |
Dim. ter. prostora (mm): | 3.775x1.787x2.009 |
Razmak između lukova kotača (mm): | 1.350 |
Masa praznog vozila (kg): | 2.130 |
Nosivost (kg): | 1.370 |
Naj. dop. masa (kg): | 3.500 |
Spremnik goriva/AdBlue (L): | 93/22 |
Ovjes: | sprijeda: neovisni, poprečne lisnate opruge, amortizeri; straga: kruta osovina s paraboličnim lisnatim oprugama; disk kočnice na svim kotačima, mehanička ručna kočnica; gume ContiVanContact 200, dimenzija 235/65 16C |
Maksimalna brzina: | 158 km/h |
Potrošnja (kombinirano): | 7,5 l/100 km |
Emisija CO2 (g/km): | 240 |
Cijena € (bez PDV-a): | 40.838 |

















