MAN TGE Next Level: kvaliteta i širina ponude
MAN s modelom TGE nudi vrlo široku paletu specijaliziranih nadogradnji koje se naručuju kao tvorničke izvedbe te kupac dobiva samo jedan račun i tvorničko jamstvo.

MAN je 2017. s modelom TGE ušao u laki segment 2017., a radi se o blizancu Volkswagen Craftera koji je tada bio potpuno novi model, odnosno razvijen od "nule", te proizveden u novoj tvornici.
TGE i Crafter su svojom pojavom pomaknuli granice unutar najvećeg dostavnog segmenta te ponudili vrhunski proizvod koji nema premca u klasi. Prvi su ponudili automatski mjenjač u kombinaciji s poprečno postavljenim motorom, odličnu izvedbu kabine te najbolju aerodinamiku.
Nude se izvedbe s light duty i heavy duty homologacijama, ukupne mase od 3,5 do 5,5 tona
Novi TGE pokriva raspon najveće dopuštene mase od 3,5 do 5,5 tona, a u ponudi su furgon s jednostrukom ili dvostrukom kabinom, šasija s jednostrukom ili dvostrukom kabinom te kombi i minibus.
Furgoni se nudi u tri duljine, Standard (5.980 mm), Long (6.836 mm) i Extra long (7.391 mm), odnosno tri visine Normal (2.355 mm), High (2.590 mm) i Super high (2.798 mm). Obujam teretnog prostora je od 9,9 do 18 m3, širina otvora bočnih kliznih vrata 1,3 m, a visina teretnog prostora (u Super high izvedbi) 1,82 m.
Nova digitalna instrument ploča i središnji infotainment zaslon, a novost je i pokretanje bez ključa, električna parkirna kočnica te ručica automatskog mjenjača na stupu upravljača
Šasije postoje samo u jednoj visini kabine (Normal), koja može biti jednostruka ili dvostruka te s brojnim varijantama dužine. Također. MAN se ističe i različitim specijaliziranim nadogradnjama koje se naručuju kao tvorničke izvedbe te kupac plaća samo jedan račun za kompletno vozilo, za koje ima i potpuno tvorničko jamstvo.
TGE Next Level
MAN je prošle godine značajno unaprijedio TGE koji je time dobio novu oznaku, TGE Next Level. Nova elektronička arhitektura omogućila je ugradnju digitalne instrument ploče čiji se prikaz može prilagođavati sukladno želji vozača.

Tu je i novi zaslon infotainment sustava koji je u osnovnoj izvedbi veličine 10,4", a u višim razinama opreme 12,9" te je u osnovi isti kao i u novim Volkswagenovim putničkim modelima. Novost je i pokretanje bez ključa, odnosno pomoću prekidača, elektronska parkirna kočnica s AutoHold funkcijom te dva USB-C priključka, a ručica automatskog mjenjača je preselila na stup upravljača.
Pored ekrana je i pretinac za odlaganje telefona s bežičnim punjenjem, a vozači će cijeniti i novi višenamjenski upravljač.
Sukladno GSR uredbi prošle su godine ugrađeni i brojni sigurnosni sustavi, koji su sada prošireni opcijskim sustavima pomoći Cruise Assist, Cruise Assist Plus i Turn Assist, a gotovo svi postojeći sustavi su redizajnirani i njihove funkcije proširene.
Prikaz digitalne instrument ploče se može prilagoditi željama vozača
Proširen je i popis standardnih sustava pomoći te je svaki MAN TGE Next Level opremljen sustavom za detekciju umora vozača, prepoznavanjem prometnih znakova, inteligentnim sustavom za kontrolu brzine, sustavom za pomoć pri kočenju u nuždi, sustavom za pomoć pri parkiranju, aktivnim sustavom zadržavanja u voznoj traci, tempomatom i sustavom za nadzor tlaka u gumama.
Budući je i prije bio jedan od najboljih modela u klasi, s nedavnim promjenama TGE (a tako i Crafter) postaje prvak klase s najboljom ergonomijom, preglednošću i voznim svojstvima te širokim izborom pogonskih varijanti.

TGE se nudi u izvedbama s prednjim, stražnjim te 4x4 pogonom, dok se za prijenos snage nudi ručni mjenjač sa šest brzina te 8-brzinski automatik.
U ponudi je jedan motor obujma dvije litre (1.968 ccm) koji se nudi u tri razine snage: 103 kW (140 KS), 120 kW (163 KS) te 130 kW (177 KS), a uz sve motore se nudi mogućnost prijenosa snage pomoću 6-brzinskog ručnog mjenjača ili 8-brzinskog automatika.
Dvije izvedbe 4x4 pogona
TGE je dostupan sa stalnim i uključivim pogonom na sva kotače, pri čemu je uključivi pogon izveden iz prednjeg pogona uz višelamelnu spojku za raspodjelu okretnog momenta na stražnju osovinu prema potrebi.
Okretni moment se automatski raspoređuje od 100% pogona samo na prednje kotače, do raspodjele 50:50 između prednjih i stražnjih kotača. Ova verzija dostupna je s najvećom dopuštenom masom od 3,5 do 4,0 tone i s 8-brzinskim automatskim mjenjačem, dok je blokada središnjeg diferencijala dostupna je kao opcija.
Drugačije izvedbe 4x4 pogona za light duty i heavy duty izvedbe
Stalni pogon na sve kotače bazira se na izvedbi sa stražnjim pogonom te koristi rješenje tvrtke Oberaigner, a raspodjela okretnog momenta je 42:58 posto (sprijeda/straga).
Ovo rješenje može se naručiti tvornički za vozila s najvećom dopuštenom masom od 4,0 do 5,5 tona, uz motor snage 120 kW (163 KS) sa 6-stupanjskim ručnim ili 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.
MAN Individual s pogonom na sve kotače, Performance Kitom s 202 KS i Meiller kiperskom nadogradnjom
Oko petine dosad isporučenih TGE modela opremljeno je pogonom na sve kotače, a ovako visoki udio 4x4 pogona jedinstven je u ovom segmentu.
Ponuda tvorničkih nadogradnji
Oko 30 posto TGE modela će nakon što siđe s proizvodne trake, dobiti neku vrstu prilagodbe ili nadogradnje za posebne potrebe.
Različite izvedbe minibuseva u suradnji s litvanskim proizvođačem Altas
MAN je povećao raspon tzv. tvorničkih izvedbi nadogradnje koje je moguće naručiti direktno od proizvođača, pri čemu kupac dobiva samo jedan račun za vozilo s nadogradnjom, za koje onda vrijede i MAN tvornička jamstva.
Hladnjača u suradnji s renomiranim proizvođačem Lamberet
Neke od najtipičnijih izvedbi uključuju kipere, hladnjače, pokretne radionice, minibuseve kao i vozila za posebne namjene, poput vozila hitne pomoći ili vatrogasnih vozila, vozila za prijevoz osoba s invaliditetom, vozila za prijevoz automobila i kampera.
Dodatne opcije dostupne su kupcima putem tvorničke ponude MAN Individual, gdje se nudi mogućnost ugradnje zračnog ovjesa na prvoj i/ili drugoj osovini, što proširuje raspon primjena i povećava udobnost vožnje.
MAN Individual furgon s duplom kabinom i Performance Kitom s 202 KS te s pogonom na prednje kotače
Zračni ovjes također nudi podešavanje visine vozila i povećanje udaljenosti od podloge kod terenske vožnje do brzine od 30 km/h.
Za zahtjevnije kupce postoji i nadogradnja snage. Korisnici specijalnih vozila poput vatrogasnih vozila ili vozila hitne pomoći, kao i kupci kampera, izrazili su želju za većom snagom. Iz tog razloga, MAN Individual nudi povećanje snage motora sa 177 na 202 KS.
Vozila hitne pomoći s posebnom nadogradnjom za više prostora i opreme
Inovativno BE-Combi rješenje
Inovativni koncept BE-Combi temelji se na modelu najveće dopuštene mase od 3,5 tona u kombinaciji s poluprikolicom od 3,5 tona.

U ovom slučaju TGE postaje tegljač s podokvirom, sedlom i inteligentnim kočionim sustavom, kojem se dodaje jednoosovinska poluprikolica 3500PLUS tvrtke BE-Combi s laganom karoserijom tvrtke Junge, hidrauličnom podiznom platformom i krovnim spojlerom.
Treba istaknuti kako se poluprikolica fiksno pričvršćuje na šasiju vučnog vozila, ali ima vlastitu registarsku oznaku te se svejedno smatra poluprikolicom.

Takav "skup" vozila ima najveću dopuštenu masom od sedam tona, a posebna prednost je da vozačima treba samo vozačka dozvola kategorije BE, ne i C kategorije.
Izvedba nudi nosivost do 2.650 kg i obujam teretnog prostora do 28 kubika, što omogućuje prijevoz 10 europaleta. Stoga može biti isplativa alternativa kamionu od 7,5 tona.
















