Električni dostavni modeli NDM od 4,25 tona bez tahografa
Novim propisom se predlaže izuzeće električnih dostavnih vozila najveće dopuštene mase 4,25 tona od obveze ugradnje tahografa, ali i dalje ostaje obveza ugradnje za vozila u međunarodnom prijevozu nakon 1. srpnja 2026.

U većini EU zemalja (ali ne i u Hrvatskoj) već je dulje vrijeme na snazi propis po kojem se električnim dostavnim modelima dopušta povećanje najveće dopuštene mase s 3,5 na 4,25 tona te za vožnju nije nužno posjedovanje vozačke dozvole C-kategorije.
Ovo povećanje služi za kompenziranje gubitka nosivosti električnih dostavnih modela zbog veće vlastite mase uzrokovane težinom baterija.
Iako je takva vozila moguće voziti s B-kategorijom, zbog veće mase je obvezna ugradnja tahografa, odnosno svih ograničenja koje to sa sobom nosi (ograničenje brzine na 90 km/h te propisi o vremenima vožnje i odmorima vozača).
Time je poništena prednost dozvoljenog povećanja najveće dopuštene mase, a uskoro stiže prijedlog novih propisa po kojem bi se električna dostavna vozila najveće dopuštene mase od 4,25 tona izuzela od obveze ugradnje tahografa.
Drugim riječima, takva vozila bi imala isti tretman kao i vozila najveće dopuštene mase od 3,5 tona.
Treba istaknuti kako će za njih svejedno vrijediti obveza ugradnje tahografa ako se nakon 1. srpnja koriste u međunarodnom prijevozu, kao i za sva ostala dostavna vozila u međunarodniom prijevozu, najveće dopuštene mase veće od 2,5 tona.

















