Volkswagen Group Logistic i MAN predvode transformaciju
U cilju poticanja elektrifikacije cestovnog prijevoza robe, Volkswagen Group Logistics i MAN Truck & Bus okupili su na E-Experience događanju logističke tvrtke, operatere punionica, proizvođače punionica te kupce s iskustvom u korištenju električnih kamionima.

Volkswagen Group Logistics i MAN Truck & Bus žele zajednički poticati elektrifikaciju cestovnog teretnog prometa, a u tu svrhu, dvije tvrtke pozvale su međunarodne logističke tvrtke, operatere punionica, proizvođače punionica i kupce s iskustvom u upravljanju e-kamionima u MAN Truck Forum 5. studenog ove godine. Moto događaja bio je: "Zajedno za održivu logistiku, zajedno za nultu emisiju."
Simon Motter, voditelj Volkswagen Group Logistics: "Kontinuirano radimo na smanjenju utjecaja naših transportnih operacija na okoliš. Osim optimizacije naših procesa, naša inicijativa goTozero impact logistics fokusira se na održive tehnologije i energije kao ključne poluge za veću zaštitu klime. Posebno u kopnenom prometu, emisije CO₂ dizelskih kamiona posebno su visoke u odnosu na transportne performanse. Zato smatramo da su električna vozila najprikladnija tehnologija za klimatski prihvatljiviji vozni park."
Logistiku dobavljača automobilske industrije karakterizira visok stupanj standardizacije, a vrlo često se radi o voluminoznim teretima gdje se traže prikolice s unutarnjom visinom od tri metra.
Volkswagen Group Logistics i MAN Truck & Bus okupili su na E-Experience događanju logističke tvrtke, operatere punionica, proizvođače punionica te kupce s iskustvom u korištenju električnih kamionima
To zahtijeva tzv. "lowliner" tegljače s nižom pozicijom sedla, a nakon predstavljanja električnih modela eTGX i eTGS u listopadu 2023., MAN je jedini proizvođač koji nudi takve modele.
Od početka 2025. MAN električni kamioni ukupno su prevezli više od pet milijuna kilometara u svakodnevnoj upotrebi u voznim parkovima velikih europskih logističara što potvrđuje mogućnosti njihove primjene za različite transportne zadatke.
MAN električni tegljači i kamioni imaju modularni sustav baterija koji kupcima omogućuje odabir između dosega i korisnog tereta. Već danas je moguće s MAN električnim modelima obaviti preko 80% svih primjena kamiona, od prijevoza na gradilištima, preko komunalne primjene do automobilske logistike
„Prvi kupci već su prešli preko 100.000 km s modelom MAN eTGX u nešto više od godinu dana, što pokazuje da su električni kamioni pouzdani i praktični. Sve više kupaca dolazi do istog zaključka: trenutno imamo oko 1.000 narudžbi za naše električne modele, a trend je u porastu“, objašnjava Friedrich Baumann, član Izvršnog odbora MAN-a za prodaju i korisnička rješenja.
„U Njemačkoj smo produžili oslobađanje od plaćanja cestarine za kamione s nultom emisijom do 2031. Ovo je važan signal koji našim kupcima daje potrebnu predvidljivost. Međutim, malim i srednjim poduzećima potrebno je pružiti veću podršku u obliku programa financiranja. Proširenje infrastrukture za punjenje također treba daljnji poticaj u obliku bržih postupaka odobravanja i proširenja električnih mreža“, dodaje direktor prodaje MAN-a.
Automobilska industrija zahtijeva tzv. "lowliner" tegljače s nižom pozicijom sedla, a MAN je jedini proizvođač koji nudi takve električne modele
Prijevoznička tvrtka Nanno Janssen iz Leera već ima 35 električnih kamiona, a još ih je nekoliko u dolasku, uključujući 15 modela MAN eTGX. Direktor Nanno Janssen je na MAN Trucks Forumu predstavio njihova iskustva: "Prijevoz na velike udaljenosti s električnim kamionima već je danas moguć u Europi, a sada to moramo još podići na višu razinu.“
Volkswagen Group Logistics i MAN organizirali su događaj E-Experience kako bi logističke tvrtke, proizvođači gospodarskih vozila, prijevoznici i pružatelji infrastrukture za punjenje mogli surađivati na otklanjanju postojećih rezervi i pronalaženju rješenja za održivi teretni prijevoz.

















