Novi Volkswagen Transporter s najširom ponudom izvedbi
Novi Transporter donosi veće mogućnosti prijevoza, jako dobra vozna svojstva i visoku razinu opremljenosti, a uz brojne izvedbe i različite mogućnosti pogona, kompletira trenutno najširu ponudu u srednjem segmentu. Početna cijena je 30.461 €

Volkswagen je novi Transporter predstavio prošlog rujna u Hannoveru, a sa sedmom generacijom najvažnijeg modela u gospodarskom programu, Volkswagen je potpuno zaokružio ponudu u tzv. B-segmentu.
Naime, uz postojeći Multivan/Califoniju te električni ID. Buzz, ponuda je proširena Transporterom i Caravellom i to u velikom broju izvedbi te Volkswagen sada ima najkompletniju ponudu u ovom segmentu.
Unatoč neovisnom stražnjem ovjesu nosivost je 1,33 tone za dizel, a čak i električna izvedba nosi preko tone
Obzirom da su T modeli najveći pojedinačni segment te u kombinaciji s ID. Buzzom čine gotovo polovicu ukupne prodaje, jasno je kolika je važnost novog Transportera.
Nije tajna da je novi Transporter nastao u suradnji s Fordom te je u velikoj mjeri sličan modelu Transit Custom, no Volkswagen se pobrinuo da se njihov model u dovoljnoj mjeri razlikuje.
Preklopni nosači za krov s integriranom LED trakom na prednjem nosaču
Također, iako se proizvode u istoj tvornici, Volkswagenovi modeli se slažu na posebnoj liniji s dodatnim kontrolama kvalitete što bi trebalo osigurati standarde na koje su njihovi kupci navikli.
Rast u svim smjerovima
Transporter se nudi kao furgon s jednim ili dva reda sjedala (ima naziv furgon "Plus") ili kao Kombi za prijevoz ljudi, pri čemu se obje izvedbe nude i s produljenim međuosovinskim razmakom te povišenim krovom.
Sve T7 izvedbe: Caravelle, Transporter i Transporter s dvostrukom kabinom. Caravelle i Transporter se uz standardnu nude i produljenoj izvedbi, a dvostruka kabina samo u produljenoj
Tu je još šasija s duplom kabinom koju u ovom segmentu ne nudi ni jedan drugi proizvođač, a ovaj se model nudi samo s dugačkim međuosovinskim razmakom.
Uz Transporter uvijek ide i sestrinski model Caravelle koja se već odavno isprofilirala kao jedan od najpoželjnijih shutlle modela te nudi vrlo udoban prijevoz za osam ili devet osoba.
Caravelle se također nudi i u izvedbi s dugačkim međuosovinskim razmakom, a jednako kao i Transporter u furgonskoj izvedbi, može se naručiti u posebnoj PanAmericana izvedbi koja koketira s off-road mogućnostima.
Osim u standardnoj visini, Transporter se u furgonskoj i kombi izvedbi nudi i s povišenim krovom
Novost je i izvedba s duplom kabinom i L pregradom, a radi se o duploj kabini s teretnim prostorom koji je produžen nauštrb jednog sjedala u drugom redu (u obliku slova L).
Novi Transporter i Caravelle u standardnoj izvedbi mjere 5.050 mm, što je 146 mm više u odnosu na T6.1, pri čemu je međuosovinski razmak povećan za 97 mm te iznosi 3.100 mm.
Kod dugačkih izvedbi se međuosovinski razmak povećava na 3.500 mm, odnosno ukupna duljina na 5.450 mm. Osim duljine, za 128 mm je povećana i širina koja je sada 2.032 mm, dok je visina standardne izvedbe 1.984 mm, a povišene izvedbe su malo ispod 2,5 m.
Obujam teretnog prostora je od 5,8 do 9 m3 (ovisno o izvedbi), razmak između lukova kotača 1.392 mm
Povećanje vanjskih dimenzija znači i veći teretni prostor, a pogotovo je važno što je u furgonskoj izvedbi razmak između lukova kotača povećan za čak 148 mm te iznosi 1.392 mm.
Naravno, povećana je i duljina teretnog prostora te kod standardne izvedbe iznosi 2.602 mm dok se u produženoj raste na preko 3 m (3.002 mm). Potonja duljina je moguća uz opcijski otvor u pregradnom zidu koji omogućuje prijevoz dugačkih predmeta
Obujam teretnog prostora sada iznosi 5,8 m3 (+0,3 m3) u standardnoj izvedbi dok se kod produženih izvedbe s visokim krovom obujam povećava na 9 m3.
Veći međuosovinski razmak dobiven je pomakom prednje osovine prema naprijed što je omogućilo niži pod kabine, odnosno lakši ulazak/izlazak iz kabine te niži pod teretnog prostora
Osim povećanja dimenzija, povećana je i nosivost te sada iznosi 1,33 tone (+130 kg), a najveća masa prikolice je 2,8 tona (+300 kg).
Tri izvedbe pogona
Novi Transporter i Caravelle koriste multi-energetsku platformu, odnosno mogućnost različitih načina pogona: s dizel motorom, elektromotorom ili plug-in hibridnim pogonom.
Pri tome su dizelske i plug-in hibridne izvedbe s pogonom na prednje kotače, a električne s pogonom straga.
Priključak za punjenje je u prednjem desnom kutu, a najveća snaga punjenja na AC punjaču je 11 kW, odnosno 125 kW na brzim DC punjačima
Također, u sljedećih nekoliko mjeseci će se ponuda dizelskih i električnih modela proširiti izvedbama s pogonom na sve kotače.
Dizelske izvedbe koriste jedan motor, 2.0 TDI obujma 1.996 ccm, koji se nudi u tri izvedbe snage (81 kW/110 KS, 110 kW/150 KS i 125 kW/170 KS).
Najslabiji motor se kombinira samo sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem, najsnažniji samo s 8-brzinskim automatskim mjenjačem, dok izvedba sa 110 kW standardno dolazi sa ručnim mjenjačem, ali se automatik nudi kao opcija.
Ispred suvozača su dva velika zatvorena pretinca zbog kojih je suvozački zračni jastuk premješten u krov
Također, uz dva najsnažnija motora se opcijski nudi i mogućnost pogona na sve kotače.
Električne izvedbe također koriste jedan elektromotor ugrađen na stražnjoj osovini koji se nudi u četiri različite izvedbe snage.
Najslabija izvedba ima 85 kW (115 KS) i za sada još nema detalja kao ni podataka koja baterija ide uz ovaj motor, a očita je namjera da se ulazni električni model što bolje cjenovno pozicionira.
Digitalni kokpit veličine 12 inča je serija za sve modele, a nude se i mogućnosti prilagodbe prikaza
Slijede izvedbe sa 100 kW, 160 kW i 210 kW, pri čemu su vrijednosti najvećeg okretnog momente iste te iznose 415 Nm. S najsnažnijom izvedbom od 210 kW, Transporter ima gotovo sportske performanse budući je ubrzanje do 100 km/h samo 7,4 sekunde.
Svi modeli (osim početnog) koriste istu bateriju bruto kapaciteta 83 kWh (64 kWh neto), a velika razlika bruto-neto osigurava da će neto kapacitet baterije ostati isti tijekom cijelog vijeka korištenja vozila.
Ručica mjenjača automatskih i električnih izvedbi s prekidačem (B) za pojačanu rekuperaciju
Najveći doseg ovisi o izvedbi i snazi motora te u najboljem slučaju iznosi 357 km. Najveća snaga punjenja na AC punjaču je 11 kW, a na brzim DC punjačima 125 kW što omogućuje punjenje od 0 do 80 posto za 39 minuta.
Transporter eHybrid stiže u prvom kvartalu sljedeće godine, a radi se o plug-in hibridnoj izvedbi koja kombinira 2,5-litarski benzinski motor i elektromotor, a ukupna sistemska snaga je 171 kW (232 KS).
Pogon je preko CVT mjenjača na prednje kotače, a visokonaponska baterija neto kapaciteta 11,8 kWh omogućuje oko 60 km isključivo s električnim pogonom, dok se prilikom vožnje u hibridnom režimu osigurava vrlo niska potrošnja goriva.
Električne izvedbe i maju i priključak s 230 V, snage 2,3 KW
Električne i plug-in hibridne izvedbe u teretnom prostoru imaju električni priključak snage 2,3 kW za pogon različitih električnih alata i strojeva te dodatni priključak s unutarnje strane vozačkog sjedala.
Kod dizelskih izvedbi također postoji 230 V priključak uz sjedalo, ali je snaga ograničena na 400 W.
Moderno i povezano okruženje
Obzirom na potpuno novu konstrukciju, izvedba kabine je također potpuno nova te s malo niže postavljenim, potpuno ravnim podom.
Također, ručna kočnica više nije mehanička već električna pa je ručica zamijenjena prekidačem na armaturi. Uz to, svi modeli imaju Keyless entry pa ključ ostaje u džepu, a za pokretanje se također koristi start/stop prekidač.
Središnji infotainment zaslon veličine 13 inča, a iako nema fizičkih prekidača, funkcije klime su uvijek dostupne u fiksnoj traci
Instrumenti su uvijek digitalni, a uz 12-inčni digitalni kokpit s prilagodljivim prilazom tu je i 13-inčni središnji infotainment zaslon osjetljiv na dodir. Vozač s većinom funkcija vezanih uz vožnju može upravljati preko prekidača višenamjenskog upravljača, a za ostalo se koristi infotainment zaslon.
Iako ne postoje fizički prekidači za upravljanje klimatizacijom, komande su uvijek dostupne kroz dodirnu traku na dnu zaslona koja je uvijek vidljiva.
Naravno, dostupni su bežični Apple CarPlay i Android Auto kao i DAB+ radio. Transporter po prvi put nudi i digitalni unutarnji retrovizor, što je pogotovo važno kod furgonskih izvedbi, iako se Transporter može pohvaliti odličnom preglednošću.
Preklopni naslon srednjeg sjedala koji služi kao radni stolić, ispod sjedala je veliki pretinac
Na prvim vožnjama smo isprobali najjaču dizelsku izvedbu koja (očekivano) ima više nego dovoljno snage, a 390 Nm momenta se dobro slaže se 8-brzinskim automatikom te je vožnja iznimno ugodna.
Ulazak u kabinu je vrlo lagan, kruta karoserija u kombinaciji s dobrim ovjesom solidnim voznim svojstvima, dok je potrošnja oko 8 l/100 km. Električni upravljač ipak daje manje informacije nego bi željeli, ali opet treba istaknuti kako se radi o radnom, a ne sportskom vozilu.
Iako električna izvedba solidno ubrzava, motor ipak nema siloviti "šus" kakav bi možda očekivali, što je opet i očekivano obzirom na karakter vozila. Postoji i tipka za pojačano rekuperativno usporenje, koje opet nije dovoljno snažno za tzv. "one-pedal-driving". Potrošnja je između 20 i 22 kWh/100 km, što znači realni doseg oko 300 km.
Caravelle
Iako se i u Kombi izvedbi može prevesti do devet osoba, razina komfora, kvalitete materijala i opreme značajno je viša u modelu Caravelle, koja se kroz prethodne generacije dokazala kao jedan od najboljih shuttle modela.
I dok Multivan više cilja na privatne kupce, Caravelle bi trebala biti češći izbor tvrtki
Caravelle u seriji ima tri neovisna sjedala u drugom redu te klupu za tri osobe u trećem redu, a suvozačko sjedalo je moguće zamijeniti dvostrukim sjedalom pa se broj osoba (s vozačem) penje na devet.
U slučaju izvedbe s tri red sjedala i standardnim međuosovinskim razmakom, iza trećeg reda ostaje 800 litara prostora za prtljagu što su u izvedbi s dugačkim međuosovinskim razmakom penje na 1.000 litara.
Caravelle donosi višu razinu opreme i udobnosti te kvalitetnije materijale u odnosu na ostale modele
Sjedala u drugom redu se mogu okretati ili pojedinačno pomicati pomoću klizača u podu, a pomičan je i treći red sjedala.
Ovdje su mogućnosti opremanja još i veće, a kao dio opreme koju ima samo Caravelle ističe se veliki panoramski krov.
Bogata oprema
Transporter se nudi u širokom rasponu opreme, od osnovne izvedbe do šminkerske PanAmericana izvedbe. No kako se ipak radi o radnom vozilu najvažnije je što se nalazi u serijskoj opremi osnovnog modela, a u ovom slučaju je popis jako dugačak.
Za početak svi Transporteri imaju LED svjetla (naprijed i straga) uz sustav Light Assist te dnevna LED svjetla, elektronsku ručnu kočnicu s auto hold funkcijom, 12" digitalni kokpit, 13" infotainment zaslon, višenamjenski upravljač te tvorničko jamstvo od pet godina. Naravno, tu je i potpuni set sigurnosnih sustava sukladno GSR regulativi.
Prodaja u Hrvatskoj je već počela, a cijena za furgon s dizel motorom sa 81 kW (110 KS), ručnim mjenjačem počinje 30.461 € (+PDV), dok će te za produženu izvedbu izdvojiti 31.054 € (+PDV).