Scania europska turneja s dizelskim i električnim novostima
Scania je organizirala europsku turneju, u sklopu koje se karavana zaustavila i u Sloveniji. Na dvodnevnom događaju za kupce i partnere u Centru sigurne vožnje u Vranskom, bilo je moguće isprobati sve novitete i upoznati sveobuhvatnu ponudu usluga.

Posjetitelji su mogli vidjeti cijelu ponudu kamiona, kako dizelskih s poznatim 13-litrenim motorom i novim 11-litrenim, tako i električnih modela, na koje je stavljen veliki naglasak, te kamiona iz XT serije za najzahtjevnije radne uvjete. Potonji su ih mogli isprobati i u kamenolomu Pirešica.

Novi 11-litreni motor
Jedan od noviteta koji je prikazan u Vranskom je i novi 5-cilindrični Super 11 motor, dostupan u tri razine snage – 350 KS/18.00 Nm, 390 KS/2.000 Nm i 430 KS/2.200 Nm. Novi motor omogućuje široki raspon transportnih primjena, od gradske distribucije do regionalnog prijevoza.

Novi motor opremljen je Scania tehnologijom faznog zakretanje bregastih vratila čime se postižu različita vremena otvorenosti ventila (VVT – variable valve timing), pri čemu se vratila mogu zakretati do 80 stupnjeva, u odnosu na položaj radilice.
Scania je prva koja je koristi na usisnim i ispušnim ventilima kamionskih motora, a osim boljih performansi i manje potrošnja, dodatni benefit je veća snaga motorne kočnice, koja ima istu snagu kao i kod većeg motora.

Iako je i Super 13 motor već uveo dvostruko ubrizgavanje AdBluea, kod Super 11 motora se AdBlue ubrizgava već u turbini, dok je drugo ubrizgavanje u SCR katalizatoru, kao i ranije.
Ovime se postiže ukupno manja potrošnja AdBlue dodatka, uz jednake ili čak i veće efekte na čišćenje dušičnih oksida.

Sveobuhvatna električna ponuda
Scania je počela nuditi električne kamione još 2021., a danas je elektrificirana kompletna gama, koja osim kamiona za distribuciju i komunalne namjene, uključuje tegljače i kipere.
Pri tome ponuda električnih kamiona ne staje na 40 ili 44 tone najveće dopuštene mase, već ide sve do 64 tone (u nekim slučajevima čak i do 74 tone za norveško tržište).

Dolaskom druge generacije električnih kamiona, Scania je promijenila konstrukciju šasije čime je osigurano više prostora za bočno postavljanje baterija. One su na šasiju montirane putem opružnih nosača koji prigušuju vibracije te osiguravaju dulji vijek trajanja baterije i pouzdaniji rad.
Promijenjen je i položaj priključak za punjenje baterija, koji više nije ispod prednjeg poklopca, već na lakše dostupnoj "standardiziranoj" poziciji na lijevoj strani, odmah iza prve osovine.

Zbog veće mase električnih kamiona koju donose baterije, prve osovine su u verziji od 9 ili 10 tona, a tegljači imaju produženi međuosovinski razmak od 4,15 metara.
Scania koristi izvedbu sa središnjim elektromotorima čija je ponuda proširena novom obitelji pogonskih elektromotornih sustava C1-2, C1-4 i C3-6 (prvi broj označava broj elektromotora, drugi broj stupnjeva prijenosa).

Raspon snage je između 210 kW, koliko ima najslabija izvedba C1-2 do 450 kW za najsnažniju izvedbu C3-6.
Raspon baterijskih kapaciteta je od 240 do 560 kWh, a najveći doseg s baterijom od 560 kWh je 560 km za 29 tona NDM, 515 km za 42 tone NDM, odnosno 360 km za 64 tone NDM.
Također, najveća snaga punjenja je 375 kW, dok će za vozila koja se naručuju od početka 2026. na raspolaganju biti i megavatno punjenje (MCS) najveće snage 750 kW.























