Renault Trucks E-Tech T 780 za doseg od 600 km
Renault Trucks predstavio dva nova električna modela, E-Tech T 780 i E-Tech T 585, pri čemu je prvi optimiran za maksimalni doseg, a drugi za maksimalnu nosivosti.

Iako Renault Trucks u ponudi već ima E-Tech T modele, nova dva modela imaju potpuno novi pogonski sustav te su u velikoj mjeri drugačija od onoga što je dosad bilo u ponudi.
Podsjetimo, Renault Trucks je (isto kao i Volvo Trucks u istoj grupi) koristio središnje postavljeni elektromotorni pogon čija se snaga prenosila preko I-Shift mjenjača, dok novi modeli imaju tzv. e-axle odnosno električnu pogonsku osovinu na kojoj su integrirana dva elektromotora, prijenos i diferencijal.
Budući je pogon prebačen straga, oslobodio se prostor unutar šasije za smještaj dodatnih baterijskih modula, pa novi E-Tech T 780 ima osam modula ukupnog kapaciteta 780 kWh, a E-Tech T 585 šest modula s 585 kWh.
Punjenje na MCS priključku snage 720 kW ili na CCS priključju snage 350 kW
Osam paketa s NCA ćelijama (nikal-kobalt-aluminij) koje proizvodi tvrtka Samsung SDI uz bruto energetski sadržaj od 780 kWh bruto ima iskoristivi (neto) kapacitet od 624 kWh, što bi, prema tvrdnjama Renault Trucksa, trebalo osigurati doseg od najmanje 600 km.
Za usporedbu, Mercedes-Benz eActros 600 ima neto kapacitet baterija od 600 kWh (621 kWh bruto) te sa sličnom izvedbom pogona (e-axle) ističe doseg od sigurnih 500 km. Ovdje se više radi o semantici, odnosno formulaciji vrlo sličih vrijednosti.
Ipak, ključna novost je električna osovina koja, umjesto tri motora i I-Shift mjenjača, sada ima dva elektromotora integrirana s prijenosom, a ukupna vršna snaga je 460 kW (626 KS).
Iako je prebacivanje pogona na stražnju osovinu oslobodilo prostor unutar šasije, pojavio se i problem, jer je sada na stražnjoj osovini preveliko opterećenje, koje s dodatnim opterećenjem kojeg donosi sedlo (odnosno poluprikolica) ide "u crveno".
Organizacija i oprema kabine se nije mijenjala
Kao što možete vidjeti na fotografijama, rješenje je ugradnja dodatne osovine te su oba nova tegljača u konfiguraciji 6x2, s trećom podiznom i upravljivom osovinom. Pri tome se radi o manjoj i lakšoj osovini od klasične, što između ostalog pomaže zadržavanju iste pozicije sedla.
Budući je masa pojedinačnog baterijskog modula je oko 600 kg, što znači da E-Tech T 585 ima 1,2 tone manje pa ga Renault Trucks „optimiziranim za nosivost“, doseg bi trebao biti oko 460 km.
Što se tiče punjenja, obje nove E-Tech T varijante standardno su opremljene MCS i CCS priključkom, koji mogu isporučiti do 720, odnosno 350 kW, pri čemu ovi modeli više ne nude mogućnost AC punjenja.

Na MCS (megavatnom) punjaču bi se za 45 minuta punjenja trebalo dodati 350 km dosega, sve ono što radite na CCS punjaču trajat će otprilike dvostruko duže.
Kamioni su već u prodaji, a prve isporuke se očekuju početkom 2027., a Renault Trucks nudi jamstvo na baterije od osam godina ili milijun kilometara.
Postojeći E-Tech T sa središnjim motorom i konfiguracijom 4×2 i dalje ostaje u proizvodnji, ali će dobiti nove NCA baterije ukupnog kapaciteta do 540 kWh što će mu povećati doseg na 450 km.

















