Novi Sprinter će imati najmodernije električne i klasične pogone
130 godina nakon što je izumio prvo dostavno vozilo, Mercedes-Benz ga s novim Sprinterom želi na neki način ponovno izmisliti te još jednom pomaknuti granice i postaviti standarde.

Mercedes-Benz je novi Sprinter najavio kao kamenu skulpturu s natruhama budućeg dizajna nove generacije, koja će biti skok u novo doba te bi trebala predstavljati ponovni izum dostavnog vozila, 130 godina nakon što ga je Mercedes-Benz prvi put izumio.
Mi smo imali priliku i vidjeti novi Sprinter, ali je model još uvijek daleko od proizvodnje te za sada možemo govoriti samo o dizajnu te osnovnim postavkama konstrukcije. Na žalost, ne možemo to potkrijepiti i fotografijama jer ih nismo smjeli napraviti budući je cijeli projekt još uvijek pod embargom.
Tako da će te nam morati vjerovati na riječ da je dizajn jako dobar te uz potrebnu dozu modernosti, zadržava prepoznatljivost, tako da ćete odmah znati o kojem je modelu riječ.
Budućnost uklesana u kamenu
Također, upada u oči kako je Mercedes-Benz, za razliku od novih električnih modela koji su predstavljeni proteklih mjeseci i koji redom imaju kutijasti monovolumenski dizajn, zadržao osnovne proporcije prethodnih modela.
To prije svega znači relativno dugačak poklopac motora te je udaljenost do B-nosača vrlo slična onome što imamo danas. Također, Sprinter postaje širi te sa snažnijim nastupom, a iako ne znamo točne mjere širina bi trebala premašiti dva metra.
Uz to, unutrašnjost će dobiti puno elemenata iz putničkih modela (prije svega digitalne instrumente te infotainment zaslon), a sve bi trebalo raditi na novom operativnom sustavu MB.OS.
Aktualni Sprinter i prvo dostavno vozilo iz 1896. godine
Fleksibilniji pristup
Zadržavanje "haube" jasan je pokazatelj kako budući Sprinter neće biti samo s električnim pogonom, što je bilo najavljivano prije nekoliko godina. Realnost na tržištu je dovela do toga da će se VAN.EA platforma ("Van Electric Architecture") ipak nuditi i kao VAN.CA (Van Combustion Architecture) te će sigurno imati i buduće modele s motorima s unutarnjim izgaranjem, i to najmodernije, kako ističu u Mercedes-Benzu.
No, aktualni je Sprinter konstruiran kad je u ponudi bio i V6 motor, ali teško očekivati kako ćemo u budućnosti imati bilo što veće od sadašnjeg 2.0 motora koji treba puno manje prostora. Osim što se možda pojave i hibridni pogonski sustavi, motivi za zadržavanjem postojećih gabarita u prednjem dijelu mogu biti i sigurnosni.
Prva generacija Sprintera uz 1995. godine
Budući Sprinter će biti dostupan ne samo sa širokim rasponom pogonskih sustava, već kao i do sada u različitim varijantama duljine, međuosovinskog razmaka i težine, što će omogućiti prilagodbe i nadogradnje za različite potrebe i namjene.
Iako ćemo novi Sprinter morati pričekati do 2027., već sljedeće godine stižu prvi modeli na Van Electric Architecture (VAN.EA) arhitekturi. Prvi u nizu je VLE, de facto nasljednik modela EQV i to samo u putničkoj izvedbi dok će teretne izvedbe uslijediti kasnije. Koliko kasnije ostaje za vidjeti.
Kao što je i ranije bilo najavljeno nova arhitektura, na kojoj će se raditi svi modeli, značit će i jasniju diferencijaciju između putničkih modela namijenjenih privatnim kupcima (za početak modela VLE i VLS) te komercijalnih izvedbi u premium segmentu.
Aktualna generacija Sprintera predstavljena je 2018. te obnovljena prošle godine
MB.OS za potpunu povezanost
Iako je Mercedes-Benz prošle godine promovirao novi MBUX sustav, novi Sprinter koristiti će potpuno novi MB.OS operativni sustav koji će omogućiti potpunu digitalizaciju i povezivost, uz sve moderne funkcije poput ažuriranja na daljinu kao i personalizaciju sukladno potrebama kupaca.
Ovo će biti značajan korak prema SDV (softvare define vehicles), čime vozila prije svega postaju određena softverom, a ne mehaničkim karakteristikama te na neki način postaju poput pametnih telefona na kotačima koji se stalno unaprjeđuju.
MB.OS počiva na nekoliko osnovnih načela:
- Neprestano se unaprjeđuje – nove verzije, funkcije i popravci u vozilo stižu putem interneta.
- Inteligentan u svakom području - Svi sustavi su koordinirani za pametniju vožnju, za pametnije iskustvo vožnje
- Poboljšan umjetnom inteligencijom - MB.OS uči, personalizira i predviđa situacije.
- Vlastiti razvoj - Mercedes-Benz želi osigurati besprijekoran rad operativnog sustava čije su opcije i aplikacije prilagođene kupcima
Unutrašnjost aktulane generacije Sprintera
Također, MB.OS sustav ima četiri glavne domene: infotainment, automatizirana vožnja, vozilo i udobnost te vožnja i punjenje, a svako će vozilo biti opremljeno visokoučinkovitim računalima spojenim na MB Intelligent Cloud.
Operativni sustav također omogućuje besprijekornu integraciju sadržaja vanjskih pružatelja usluga. Kupci mogu koristiti vlastite aplikacije i alate, poput upravljanja voznim parkom ili navigacijskih sustava, na glavnom upravljačkom zaslonu.
Prvi model koji će imati MB.OS bit će spomenuti VLE sljedeće godine, a u njemu ćemo već vidjeti i puno toga što će donijeti i novi Sprinter nekoliko mjeseci kasnije

















