Teške posljedice nekorištenja pojasa
Unatoč činjenici da su svi autobusi opremljeni sigurnosnim pojasevima, koje bi putnici morali koristiti za vrijeme vožnje, to najčešće nije slučaj što u nesrećama poput ove može imati vrlo teške posljedice.

Budući da se u autobusu vozi 50-ak putnika, a u katnima (kakav je sudjelovao u ovoj nesreći i do 80), nesreća može imati vrlo teške posljedice. U ovom slučaju autobus prilikom prevrtanja nije zadobio ozbiljna strukturalna oštećenja i putnički prostor je gotovo u potpunosti sačuvan te bi očekivali da nije bilo težih posljedica.
Na žalost, posljedice nesreće bile su vrlo teške, ponajprije jer nitko (osim vozača) u autobusu nije bio vezan te su prilikom prevrtanja autobusa putnici letjeli na sve strane, pri čemu ih više teško ozlijeđeno, a svije putnice u i smrtno stradale.
Nakon udarca u prepriječeni automobil, autobus je probio zaštitnu ogradu te se prevrnuo na bok na kolniku za vožnju u suprotnom smjeru
Pri tome treba istaknuti da putnici koji ne koriste sigurnosni pojas ne ugrožavaju samo sebe jer pri sudaru ili prevrtanju svojim nekontroliranim kretanjem mogu ozlijediti druge putnike
Okolnosti nesreće
Nesreća se dogodila početkom svibnja na autocesti A-3, na 83. km u smjeru Slavonskog Broda, u tri sata ujutro kada je vozač (22) osobnog automobila, državljanin BiH, izgubio kontrolu nad vozilom (Volkswagen Polo) te izletio s autoceste u desnu stranu, odbio se od zaštitne ograde i vratio na prometnu traku, nakon čega je ostao prepriječen preko lijeve i desne prometne trake južnog kolnika autoceste.
Nedugo nakon toga na zaustavljeni osobni automobil koji je blokirao promet, naletio je autobus koji se kretao u istom smjeru kao i osobni automobil, a kojim je upravljao također državljanin BiH. Vozač je u pokušaju da izbjegne nesreću, uz intenzivno kočenje, pokušao naglim pokretom upravljača izbjeći zaustavljeni automobil.
Na žalost, obzirom na smanjenu vidljivost (bila je noć) i tamno sivi auto koji ni na koji način nije bio označen, reakcija je bila zakašnjela i autobus je udario u osobni automobil te se zanio ulijevo, probio metalnu zaštitnu ogradu između voznih traka i na sjevernom kolniku autoceste se prevrnuo na bok.
Obzirom da se radilo o katnom autobusu s relativno visokim težištem manevar izbjegavanja i udarac u osobni automobil su destabilizirali autobus koji je završio na boku.
Teške posljedice
Unatoč činjenici da autobus nije pretrpio veća strukturalna oštećenja, smrtno su stradale dvije putnice u autobusu, jedna državljanka RH (73) te druga (57) državljanka BiH. Uz to, teško je ozlijeđeno osam putnika iz autobusa, a njih još 19 lakše.
Ovaj slučaj je ponovno ukazao na potrebu vezivanja putnika u autobusima, jer oštećenja na karoseriji autobusa ne ukazuju da bi došlo do navedenih teških ozljeda i smrtnih posljedica, a da su putnici bili privezani sigurnosnim pojasevima. Naime većina ozljeda u ovakvim prometnim nesrećama nastupa uslijed nekontroliranog kretanja („letenja“) putnika po kabini autobusa i posljedično mogućeg međusobnog ozljeđivanja.
Autobus nije pretrpio gotovo nikakva strukturalna oštećenja te da su putnici bili vezani gotovo sigurno ne bi bilo težih ozljeda
Stoga bi trebalo razmisliti o načinima kako putnike educirati da razmišljaju o vlastitoj sigurnosti, a da to vezivanje ne bude samo pod prijetnjom novčanih kazni. Prema Zakonu o sigurnosti prometa, svi sudionici u prometu na cestama bez obzira gdje sjedili, MORAJU koristiti sigurnosni pojas (naravno ukoliko su vozila opremljena istima).
Jedna od ideja je da se stranim turistima ukaže na obvezu vezivanja kada su u vozilima na našim cestama na način da njihovi telefoni, kada se spoje na naše mobilne mreže, dobiju o tome SMS poruku.
Pojas spašava život
Zakon propisuje da putnici moraju koristiti sigurnosne pojaseve u svim vozilima koja su njima opremljena, a kazna za kršenje ove odredbe je 130 eura. Europska unija je još 2002. počela s direktivama o nužnosti ugradnje pojaseva u autobuse, najprije na sjedalima koja ispred nemaju zaslon, a kasnije na svim sjedalima.
Zakon propisuje obvezno korištenje sigurnosnih pojaseva u vozilima koja su njima opremljena. Kazna za nekorištenje je 130 €
U Hrvatskoj nije moguće registrirati autobus (osim gradskih i prigradskih s mjestima za stajanje) koji nije opremljen sigurnosnim pojasevima, pri čemu su sjedala vozača i putnika koji ispred sebe nemaju naslon, opremljena pojasevima s učvršćenjem u tri točke, a ostala sjedala u dvije.
Također, zakonska regulativa je nakon 2009. propisala obvezu posjedovanja sigurnosnih pojaseva u autobusima za organizirani prijevoz djece te su oni morali biti naknadno ugrađeni u autobuse koji ih nisu imali u trenutku proizvodnje.
Istraživanja pokazuju kako pojasevi značajno smanjuju posljedice nesreće, jer se putnici u svojim sjedalima snagom ruku i nogu, u slučaju sudara, mogu održati tek pri sudarima pri brzini do 7 km/h.
Upotreba sigurnosnih pojaseva smanjuje rizik od smrti za 50 posto, rizik od teških ozljeda smanjuje se za otprilike isti iznos, dok se rizik od lakših ozljeda smanjuje za četvrtinu. Iako većina putnika zna da bi bilo bolje koristiti pojas, ipak to ne rade, a vozač ili pratitelj vrlo teško mogu utjecati na ovu odluku jer čim se oni maknu putnici mogu otkopčati pojas.
Vozač i putnici u autobusu ispred kojih nema naslona drugog sjedala moraju imati sigurnosni pojas s učvršćenjem u tri točke
Također, eventualna kontrola policije ima malo efekta je će svi po ulasku policije zakopčati pojaseve te ih po izlasku opet otkopčati.
Iako se novi autobusi, odnosno svi oni proizvedenih nakon 2008., ne mogu registrirati ako nemaju ugrađene pojaseve, stariji autobusi koji ih nisu imali u trenutku proizvodnje kada to zakon nije tražio, teoretski mogu legalno prevoziti putnike iako nemaju pojaseve.
Na žalost, obzirom da većina putnika u autobusima koji imaju pojaseve, iste ionako ne koristi, u konačnici i nije neka razlika (barem o ovom segmentu).