Revolucionarni aditiv ili još jedno neispunjeno obećanje?
SulNOx Eco unaprjeđenjem izgaranja smanjuje potrošnju goriva i AdBlue dodatka, a smanjenje količine krutih čestica u ispuhu znači i manje začepljivanje DPF filtera.

Unatoč elektrifikaciji, gospodarska vozila u Hrvatskoj su još uvijek pokretana gotovo isključivo dizel motorima pri čemu je tek nešto više od trećine registriranih kamiona na našim cestama s Euro 6 motorima, a svi ostali su stariji.
Osim lošije kvalitete ispuha, starija vozila u pravilu imaju i veću potrošnju. I dok proizvođači vozila razvijaju sve učinkovitije motore i aerodinamičke kabine, nemaju utjecaja na kvalitetu goriva kojeg će ta vozila kasnije koristiti.
Na hrvatskom tržištu najzastupljenije je standardno dizelsko gorivo B7, čija se kvaliteta može razlikovati ovisno o opskrbljivaču i benzinskoj postaji, a u gorivu gotovo uvijek postoji određena količina biogoriva (do 7% što i pokazuje oznaka B7), ali i vode.
SuInox Eco emulgira vodu prisutnu u gorivu čime omogućuje finije raspršivanje goriva i potpunije izgaranje
Upravo tu dolazi do izražaja rješenje poput Sulnox Eco – biorazgradivog aditiva koji poboljšava način na koji gorivo izgara u motoru, bez promjene samog goriva.
Za razliku od klasičnih aditiva koji povećavanju cetansku vrijednost dizelskog goriva te uglavnom sadrže sastojke štetne za okoliš i ljude, Sulnox Eco emulgira vodu prisutnu u gorivu čime omogućuje finije raspršivanje goriva (tzv. sekundarnu atomizaciju), i na taj način postiže potpunije izgaranje te smanjuje stvaranje krutih čestica.
To u praksi znači manje začepljenja DPF filtera čestica, nižu potrošnju AdBlue dodatka, smanjeno opterećenje na EGR ventile i manje dima. Već kroz nekoliko tjedana od početka primjene, to dovodi do smanjenja potrošnje goriva te nižih troškova održavanja.
Na milijun litara dizela potrebno je 500 litara SuInox Eco aditiva, a na toj količini štedite više od 100.000 €
U flotnim testiranjima na 27 tegljača zabilježeno je prosječno smanjenje potrošnje od 8 posto, dok su na 50 utovarivača koji su koristili biodizel izmjerene uštede do 10%.
Posebno je važno što Sulnox Eco djeluje u svim vrstama tekućih ugljikovodičnih goriva – dizelu, biodizelu, plavom dizelu, benzinu, itd. – i ne zahtijeva nikakve preinake na motorima ni opremi.
Kompatibilan je sa standardima EN 590/EN 228 i ne utječe na tvorničke specifikacije goriva za što postoje i odgovarajući certifikati Bureau Veritasa. Obzirom da prijevoznička tvrtka (ovisno o broju vozila) godišnje može potrošiti više milijuna litara dizela, smanjenje potrošnje od nekoliko postotaka znači uštedu od više stotina tisuća eura.
Ovome treba dodati i manje troškove AdBlue dodatka kao i troškove čišćenja ili zamjene DPF filtera. Za dizelska goriva, Sulnox Eco se dozira u omjeru 1:2000, a trošak mu iznosi od 0,01-0,02 eura po litri goriva, ovisno o pakiranju.
Za usporedbu, razlika u cijeni između standardnog i tzv. premium dizela s konvencionalnim aditivima na crpkama iznosi i do 40 centi po litri – višestruko više, bez jasno mjerljivog efekta na potrošnju.
Iako je Sulnox Eco novitet na hrvatskom tržištu i dostupan je od početka 2025. godine, već ga testira ili koristi dvadesetak domaćih tvrtki iz sektora prijevoza, logistike i poljoprivrede, a ekskluzivni distributer za Hrvatsku i Sloveniju je zagrebačka tvrtka Eco Chem d.o.o.
Ključni pokazatelji i razlike:
- Potrošnja aditiva: 1:2.000 (0,5 L na 1.000 L dizelskog goriva).
- Trošak SulNOx Eco po litri goriva ~ 1-2 euro centa (ovisno o pakiranju).
- Ušteda goriva: do 8% (cestovna vozila), do 10% (biodizel i građevinski strojevi).
- Utjecaj na održavanje: bolje izgaranje generira manje krutih čestica što znači rjeđe čišćenje/zamjenu DPF filtera, čišći injektori, niža potrošnja Adblue dodatka, manje hrđe i korozije zbog vode i bakterija u gorivu.
- Kompatibilnost: EN 590/ EN 228 goriva, bez utjecaja na tvorničke specifikacije.
- Bez kapitalnih ulaganja i modifikacija vozila.
- Više operativnih sati, manje zastoja, manji rizik od kvara na putu.