Iveco S-Way CNG – više od 1.000 km s jednim punjenjem
Potpuno opterećeni tegljač pokretan xCursor 13 motorom na prirodni plin, prevezao je više od 1.000 km jednim punjenjem komprimiranog prirodnog plina (CNG).

Iveco je jedan od pionira korištenja prirodnog plina za pogon kamiona te koristi ovu tehnologiju više od 30 godina. Sada su povećanjem spremnika i razine učinkovitosti uspjeli ostvariti rekordni doseg s jednim punjenjem komprimiranog prirodnog plina.
Francuski novinari Fabien Calvet (www.truckstop.fr) i Loïc Fieux (Les Routiers) vozili su kompoziciju u Francuskoj (od belgijske do španjolske granice), u stvarnim uvjetima rada. Tegljač je vukao natovarenu Krone poluprikolicu s ceradom, a ukupna masa kompozicije bila je 30 tona.
Motor omogućuje performanse slične dizelskom uz nižu razinu buke, dok su potpuni zračni ovjes te sustav upravljanja poboljšali preciznost i udobnost vožnje. Rezultat je prosječna potrošnja plina ispod 21 kg/100 km na ruti od preko 1.000 kilometara, a dodatna prednost je vrlo brzo punjenjem gorivom, koje je slično kao i kod dizela.
Testirani model pokretao je xCursor 13 motor tvrtke FPT Industrial, koji razvija snagu od 500 KS uz 2.200 Nm okretnog momenta, a ovaj plinski (otto) motor najnovije generacije konstruiran je kako bi zadovoljio nadolazeće Euro VII standarde i pruža optimalne performanse u rasponu između 1.000 i 1.500 o/min.

U kombinaciji s 12-stupanjskim automatiziranim ZF TraXon mjenjačem druge generacije i dužim prijenosnim omjerom diferencijala, xCursor 13 maksimizira učinkovitost uz održavanje niskih okretaja motora.
Novi spremnici kapaciteta 620 litara nude ukupni kapacitet od 1.240 litara (što je ekvivalentno najmanje 190 kg) plina (CNG) – što je povećanje od 18% u odnosu na prethodnu generaciju te 72% poboljšanja u usporedbi s prvim IVECO CNG tegljačima predstavljenim 2011. godine.
Učinkovitost je dodatno povećana korištenjem prediktivnog tempomata koji maksimalno iskorištava topografiju terena, obnavljajući kinetičku energiju na nizbrdicama i prilagođavajući brzinu motora prije uspona. Dodatna pomoć su inteligentni sustavi upravljanja energijom, odnosno isključivanje kompresora zraka te servo-pumpa s promjenjivim protokom osiguravaju da se energija troši samo kada je potrebna.
Aerodinamička poboljšanja poput 3D deflektora, bočnih oklopa i kamera umjesto retrovizora dodatno smanjuju otpor, pomažući u smanjenju potrošnje goriva.
Kamioni pogonjeni prirodnim plinom nude operaterima održivo i isplativo transportno rješenje, a danas je u Europi oko 4.300 bioLNG i 800 BioCNG postaja na kojima se može puniti.
Proizveden lokalno od organskog otpada, biometan može smanjiti emisije CO2 prosjeku do 95%, uz značajno smanjenje emisija krutih čestica i dušikovih oksida u usporedbi s dizelom. Europska mreža postaja s plinom nastavlja se širiti, s 50 novih postaja u 2026.















