EU proizvođači kamiona ne mogu ispuniti ciljeve nulte emisije
ACEA ističe kako je u Europi trenutno tek oko 10.000 električnih kamiona, od ukupno 6 milijuna te najvećim dijelom rade u lokalnom prijevozu.

Christian Levin, predsjednik odbora za komercijalna vozila Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), ističe kako je nerealno očekivati ispunjenje postavljenih ciljeva nulte emisije te pozvao Komisiju na hitno rješavanje problema kao što su nedostatak javnih punionica za kamione, nedostatak poreznih olakšica za električne kamione te visoke troškove energije.
Proizvođači gospodarskih vozila žele reviziju ciljeva sličnu onoj kakva se očekuje u automobilskom sektoru. Iako svi proizvođači u ponudi imaju vozila s nultim emisijama, prijevoznici ih ne kupuju, a jedan od razloga je i oko dvostruka veća cijena od usporedivog dizelskog kamiona.
„Glavni razlog odustajanja kupaca su veći ukupni troškovi vlasništva električnih kamiona, ali i manja fleksibilnost te potpuna nepoznanica vrijednosti pri daljnjoj prodaji. Također, tu je i zabrinutost u slučaju promjene vrste prijevoza te potrebe da voze veće udaljenosti gdje punjenje nije moguće“, rekao je Levin.
Jedan od najvećih problema je nepostojanje ekonomske prednosti korištenja električnih kamiona jer tek u par zemalja plaćaju niže cestarine, a u većini iste ili slične kao i za dizelske kamione.
Karin Rådström, predsjednica uprave Daimler Truck, rekla je da su prijevozničke tvrtke spremne prijeći na električna vozila, ali obzirom da rade s maržom od 2% do 3% to financijski jednostavno nije moguće. Povećanje udjela električnih vozila u novim vozilima s 3,8% na najmanje 35% do 2030., čini se nemogućom misijom.
„Ako se rast nastavi ovim tempom, industrija će godišnje plaćati oko 2 milijarde eura kazni“, rekao je Levin.
Rådström je rekla da postoji oko 1.500 javnih punionica za teška teretna vozila diljem Europe, ali da ih je potrebno 35.000 kako bi se omogućio prijelaz na električni pogon, odnosno trebalo graditi 500 mjesečno kako bi se ispunio cilj.
„Već sam 14 mjeseci glavna izvršna direktorica Daimler Trucka i mislim da je ukupno tijekom tih 14 mjeseci izgrađeno manje od 500 punionica, što pokazuje kakav porast nam treba u budućnosti“, istaknula je.
Dodatni problem je uvođenje Euro 7 norme koja zahtjeva dodatna ulaganja za gotovo nikakve dobitke na području kvalitete ispuha, pri čemuje izvjesno da će ta tehnologija koristiti tek nek nekoliko godina.
Sigrid de Vries, glavna direktorica ACEA-e, pozvala je Komisiju da odmah pokrene reviziju ciljeva kako bi se moglo postići bolje usklađivanje između uvjeta koji ne postoje i obveza proizvođača.















