Setra S 516 HD - s dizelskog na električni pogon
Njemačka tvrtka To Zero, specijalizirana za pretvorbu vozila s konvencionalnog na električni pogon, predstavila je svoj najnoviji projekt.

Cijeli projekt započeo je s tvrtkom Scharf Reisen koja se odlučila za nabavu dizelske Setre S 516 HD, a kasnije je dizelska kraljica povjerena stručnom osoblju njemačke tvrtke To Zero koji su zatim u potpunosti elektrificirali pogonski sustav.
Bijela električna kraljica sada nudi do 500 kilometara dosega, a izvrsno se snalazi i na zahtjevnim planinskim dionicama.
Ugrađeni električni pogon (središnji sinkroni elektromotor), kojeg je isporučila tvrtka Voith, razvija oko 557 KS (410 kW) i 3.100 Nm okretnog momenta, čak i više od prethodnog dizelskog motora.
Autobus je također opremljen i LFP (litij-željezo-fosfat) baterijskom tehnologijom koju je isporučila tvrtka Gotion High Tech.
U autobus je naknadno ugrađeno ukupno 12 baterijskih paketa, od kojih je osam smješteno u prostoru gdje se nekad nalazio dizelski motor, a preostalih četiri u prostor za prtljagu. Prema riječima Michaela Pfeffera, izvršnog direktora i osnivača tvrtke To Zero, smještaj je optimiziran tako da se ne smanjuje prostor za putnike niti se drastično smanjuje prostor predviđen za prtljagu.
Prije službenog predstavljanja najnovijeg projekta, njemački stručnjaci proveli su test izdržljivosti električnog pogona u Alpama. Ocjena - odličan!
Zanimljivo je istaknuti kako autobusna tvrtka Scharf Reisen već upravlja sa 16 električnih gradskih autobusa u redovnom prometu, a osim ovog prvog električnog turističkog autobusa, u tijeku je pretvorba i drugog dizelskog autobusa koji će uskoro doći u vozni park.
Istovremeno, tvrtka Scharf Reisen je instalirala i vlastitu infrastrukturu za punjenje s fotonaponskim sustavom.