Prvi europski električni turistički autobus
MAN je prvi europski proizvođač koji je predstavio električni turistički autobus koji se ističe iznimnom aerodinamikom i visokom učinkovitošću električnog pogona, uz jednake mogućnosti prijevoza kao i dizelski autobusi ove klase.

Nakon uspjeha Lion's City E obitelji električnih gradskih i prigradskih električnih autobusa, kojih je nakon 2019. proizvedeno oko 3.000 primjeraka, MAN je prvi veliki europski proizvođač koji predstavlja potpuno električni turistički autobus - Lion's Coach E.
Osnovni koncept električnog turističkog autobusa temelji se na provjerenom modelu Lion's Coach, s kojim dijeli i dizajn te je gotovo iste duljine kao i, također troosovinski, Lion's Coach L, kojeg nadmašuje putničkim kapacitetom.
Produženi krovni spojler, izduženi bočni rubovi te zaobljena stražnja stijena za bolju aerodinamiku i vizualni odmak od klasičnih modela
Električni troosovinac u duljinu mjeri 13.968 mm te ima najveću tehničku dozvoljenu masu od 27,3 tone, a troosovinska konfiguracija omogućuje dostatni težinski maksimum za ugradnju jednog ili dva dodatna baterijska modula ispred stražnje osovine, uz četiri standardna modula u stražnjem dijelu autobusa.
Čak i s ugradnjom maksimalnog kapaciteta baterija na raspolaganju je 11 m3 prostora za prtljagu (uz dodatna 2 m3 na policama unutar autobusa), odnosno identično kao i kod dizelskih autobusa ove veličine.

Restrikcija nema ni kod kapaciteta putnika jer je na raspolaganju 63+1+1 sjedalo, odnosno čak i više nego kod dizelskih modela.
Aerodinamička unaprjeđenja
Iako je dizajnom sličan ostalim Lion's Coach modelima, električni model ima brojne sitne promjene te karakteristične elemente u plavoj boji, koji u MAN-ovoj nomenklaturi ukazuju da je riječ o električnom modelu.
Uz aerodinamička unaprjeđenja na prednjem dijelu, možda su i značajnije promjene straga gdje je produžen krovni spojler kao i bočni rubovi, čime je omogućeno znatno bolje opstrujavanje zraka oko stražnjeg dijela.
Bočni pretinci za prtljagu imaju obujam od 11 m3, što je identično kao i kod dizelskih autobusa. Prijevoznici mogu birati ležaj za vozača ili dvije dodatne baterije
Sve promjene dovele su do smanjenja koeficijent otpora zraka s 0,34 (koliko imaju Lion's Coach modeli) na 0,31, što je iznimno mala vrijednost za autobus te posebno važna za električni pogon.
MAN za pogon koristi eCD330 sinkroni motor s permanentnim magnetima (PSM) koji se ugrađuje i u eTGX te razvija trajnu snagu od 330 kW (449 KS) i maksimalni okretni moment od 1.150 Nm.
Radi se o tzv. centralnom motoru koji je postavljen je iza zadnje osovine te preko kardana pokreće drugu (pogonsku) osovinu. Ovakva izvedba pogona je uobičajena za autobuse, a jedina razlika što se umjesto dizelskog koristi kompaktniji električni motor.
Snaga punjenja od 375 kW i priprema za megavatno punjenje snagom 750 kW
Moment se prenosi preko automatiziranog 4-stupanjskog mjenjača MAN TipMatic 4, koji se odlikuje kratkim prekidima vučne sile te i jedva osjetnim promjenama stupnjeva prijenosa, a iznos okretnog momenta na kotačima je oko 20.000 Nm.
Učinkovito ubrzanje i usporavanje moguće je kontrolirati na različite načine, za što se nude dva režima rada mjenjača, "TipMatic Efficiency" i "TipMatic Performance" odnosno dva režima usporenja, "Sailing", za slobodno kotrljanje bez značajnog usporenja, te "One Pedal Drive", s intenzivnim usporenjem kojim se gotovo u potpunosti zamjenjuje radna kočnica.
Vlastite baterije i motori
MAN uz motore i mjenjače, sam proizvodi i baterije, a Lion's Coach E koristi litij-ionske ćelije s NMC (nikal-mangan-kobalt) tehnologijom, pri čemu svaki od baterijskih modula ima kapacitet od 89 kWh.
Poznata rješenja s kamera i zaslonima umjesto klasičnih retrovizora za manji otpor zraka
Ove baterije se također koriste u ostalim električnim autobusima te kamionima, a radi se o prizmatičnim ćelijama s niskim udjelom nikla koje imaju dulji vijek trajanja te manju mogućnost toplinskog proboja.
Moguće je ugraditi od četiri do najviše šest baterijskih modula, pri čemu su četiri serijska modula ugrađena u stražnjem dijelu (gdje se kod dizelskih autobusa nalazi motor), dok se dodatni opcijski moduli (jedan ili dva) mogu ugraditi u prostor između drugih ulaznih vrata i druge osovine, koji inače služi kao prostor za spavanje vozača.
Nova generacija vozačkog okruženja s digitalnim instrumentima
Ukupni kapacitet baterija se (ovisno o broju ugrađenih modula) kreće od 356 do 534 kWh, a u slučaju maksimalnog kapaciteta i povoljnih uvjeta doseg autobusa može biti do 650 km.
Kao i kod ostalih modela s ovim baterijama najveća snaga punjenja je 375 kW, uz mogućnost megavatnog punjenja snagom do 750 kW kad bude dostupno.
Učinkovit i siguran
MAN je prvi put u nekom turističkom autobusu ugradio klimatizacijski sustav koji ne koristi plinove štetne za okoliš, već se kao radni medij koristi CO2.

Sustav koristi toplinsku pumpu te integrirano grijanje/hlađenje s iskorištavanjem viškova topline iz baterija i motora za grijanje putničkog prostora, pri čemu se koriste tri posebna rashladna kruga.
Snaga hlađenja je 35 kW, grijanja 25 kW, a postoji mogućnost ugradnje dodatnog visokonaponskog električnog grijača ili grijača pomoću goriva (tzv. webasto).
Ugrađena je nova elektronička platforma koju od prošle godine koriste svi MAN i NEOPLAN autobusi, a u njezin dio je i nova 12" instrumentna ploča kao i središnji infotainment zaslon.
MAN SmartSelect sustavom kojeg MAN autobusi koriste od prošle godine
Upravljanje je pomoću MAN SmartSelect sustava koji se već dokazao primjenom u kamionima, a od prošle godine je u upotrebi i u autobusima.
MAN Lion's Coach E jedan je od najsigurnijih autobusa našeg vremena te ne sadrži samo sustave koje propisuje europska GSR B direktiva iz 2024., već i brojne druge napredne sustave sigurnosti.
Tu se prije svega ističe MAN SafeStop Assist koji u slučaju da vozač više nije u stanju upravljati vozilom, najprije je pokušava upozoriti vozača, a ako i nakon toga izostane očekivana reakcija zaustavlja autobus i aktivira svjetlosna upozorenja.
Putnički prostor se ne razlikuje od onog u klasičnim autobusima, što znači komfor najviše razine
MAN s modelom Lion's Coach E nastavlja s inovacijama u autobusnom segmentu, a prve primjerke novog električnog turističkog autobusa na cesti ćemo vidjeti sredinom sljedeće godine.
Baterije
Sigurnost visokonaponskih baterija osigurana je zaštitnim kavezom koji sprječava oštećenja baterija u slučaju stražnjeg ili bočnog sudara.
Ako se, unatoč svim mehaničkim i elektroničkim sigurnosnim mjerama, baterije pregriju, proizvedeni plinovi ispuštaju se, kroz za to predviđene kanale, na lijevu stranu vozila, gdje ne mogu ugroziti putnike koji iskrcavaju ili one na kolniku.
Četiri baterijska modula kapaciteta 356 kW u stražnjem dijelu te jedan ili dva opcijska modula po 89 kWh ispred druge osovine
Elektromotor, inverter i upravljačka elektronika zaštićene su vatrodojavom i sustavom za gašenje požara. Lion's Coach E je i prvi autobus koji će imati "putovnicu za baterije" koja postaje obvezna od veljače 2027., a radi se o dokumentu koji sadrži oko 100 različitih podataka o baterijama koje kupac može lako pročitati putem QR koda.
MAN Lion’s Coach E
Duljina/širina/visina | 13.968 mm / 2.550 mm / 3.885 mm |
Međuos. razmaci, krug okretanja | 6.600/1.470 mm, 22.256 mm |
Konfiguracija | Tri osovine LHD/RHD |
Pogon | MAN eCD300 središnje postavljeni sinkroni elektromotor s permanentnim magnetima (PSM) trajne sage 330 kW (449 KS); Mjenjač MAN TipMatic 4 automatizirani mjenjač s četiri stupnja prijenosa. |
Baterije | Modularni litij-ionski baterijski sustav (NMC), 4-6 baterijskih paketa; kapacitet 356 do 534 kWh |
Punjenje | CCS priključak s najvećom snagom punjenja do 375 kW, vrijeme punjenja 1,5 h; priprema za megavatno MCS punjenje snage do 750 kW |
Doseg | Do 650 km u povoljnim uvjetima. |
Klimatizacijski sustav | Toplinska pumpa/klimatizacijski sustav s CO2 medijem, integrirano grijanje/hlađenje baterija uz korištenje otpadne topline. |
Kapacitet | Do 63+1+1 sjedala; 11 do 13 m3 prtljažnog prostora |















