Obnovljeni Tesla Semi opet donosi puno obećanja
Tesla je predstavio obnovljenu verziju tegljača Semi s unaprijeđenom aerodinamikom te navodno i boljim karakteristikama, ali još je uvijek nejasno kad će početi proizvodnja.

Bombastična premijera je bila prije osam godina, a zanimljivo je kako je model doživio obnovu bez da se uopće počeo proizvoditi, pri čemu su obećanja o revoluciji u teretnom prijevozu ostala ista.
Redizajnirani Tesla Semi sada ima prednja svjetla u stilu Modela Y, tanji prednji branik i poboljšanu aerodinamiku s koeficijentom otpora zraka 0,36 što je oko 30 posto bolje od usporedivog dizelskog tegljača, a navodno su tu i poboljšane mogućnosti autonomne vožnje
Tesla ističe da obnovljena verzija troši 1,7 kWh/mi, odnosno malo više od 1 kWh/km što je slično (ili čak malo više) potrošnji europskih električnih tegljača.
Obećanje o dosegu od 500 milja, odnosno 800 km, je zadržano dok je ukupna masa vozila smanjena. Najveća snaga punjenja bi trebala biti 1,2 MW što omogućuje povećanje dosega od 640 km za pola sata.
Po tome bi ukupni (neto) kapacitet baterija trebao bi barem 850 kWh što je više te puno teže od onoga što nude europski konkurenti. Također, ostaje problem gdje staviti tolike baterije, pogotovo u slučaju prilagodbe dimenzija tegljača europskim propisima.
Semi bi uz ugrađene kamere i senzore trebao koristiti iste AI alate iz Tesla osobnih automobila te ponuditi određenu razinu autonomne vožnje.
Nakon premijere 2017. najavljena je proizvodnja 2019., što se pomaknulo na 2020., zatim 2021., pa 2022. U prosincu 2022. Tesla je isporučila nekoliko tegljača PepsiCu i tvrdila da je proizvodnja započela, ali je sve ostalo na nekoliko desetaka vozila.
Sada je objavljeno kako će proizvodnja započeti do kraja 2025., a ozbiljnije količine navodno u drugoj polovici 2026.
Iako se već dugo najavljuje i dolazak u Europu, nije određen čvrsti datum, a navodno Tesla priprema europski plan homologacije te bi prodaja mogla započeti tijekom 2026.
Ipak, europska ograničenja duljine i težine su dosta drugačija od američkih te ostaje nejasno kako bi se ovakav dizajn u njih uklopio ili bi se u početku išlo samo na primjene s kraćim, cisternama ili kiperskim poluprikolicama kako bi se ukupna duljina zadržala u traženim granicama.
Europski proizvođači kamiona već su započeli serijsku proizvodnju teških teretnih vozila na električni pogon, sa široko rasprostranjenim servisnim mrežama i postprodajnom podrškom.
U međuvremenu su i kineski proizvođači, uključujući Windrose i Sany, nedavno ušli na europsko tržište s vlastitim teškim električnim kamionima.















