Profesionalni vozači kamiona već s 18 godina
Zastupnici Europskog parlamenta podržali su privremeni dogovor o Direktivi EU o vozačkim dozvolama koja uvodi digitalne dozvole te smanjuje minimalnu dob za profesionalne vozače kamiona na 18 godina.

Odbor za Promet i turizam Europskog parlamenta glasao je za privremeni dogovor o Direktivi EU o vozačkim dozvolama, čime su predložene reforme korak bliže konačnom usvajanju
Sporazum, postignut u ožujku nakon pregovora između Parlamenta i Vijeća, uvodi usklađenu digitalnu vozačku dozvolu i snižava minimalnu dob za profesionalne vozače kamiona.
Nova pravila imaju za cilj modernizirati zakonodavstvo o vozačkim dozvolama diljem EU u skladu s ciljevima digitalizacije, a istovremeno se bave rastućim nedostatkom profesionalnih vozača.
Prema revidiranoj direktivi, vozači kamiona moći će dobiti dozvolu s 18 godina, umjesto ranijih 21 godinu, pod uvjetom da posjeduju obveznu Početne kvalifikacije. Za vozače autobusa, dobnsa granica se spušta s 24 na 21 godinu.
Ovom mjerom se pokušava pomoći prijevoznicima da privuku mlađe vozače u sektor.
Također, države članice mogu dopustiti 17-godišnjacima da voze kamion ili dostavno vozilo, ali isključivo na svom teritoriju i uz pratnju iskusnog vozača.
No, u Hrvatskoj je već moguće biti profesionalni vozač kamiona s 18 godina i stečenim Početnim kvalifikacijama te vozačkim ispitom, tako da će ova promjena kod nas samo potvrditi ono što već imamo.
Odobren je i sporazum o prekograničnom priznavanju zabrane vožnje, s ciljem zatvaranja postojećih rupa u zakonu koje su opasnim vozačima omogućavale izbjegavanje kazni kretanjem između država članica EU.
Digitalna tranzicija još je jedan ključni element paketa. Direktiva uvodi digitalnu vozačku dozvolu za cijelu EU, koja će biti dostupna putem Europskog digitalnog identifikacijskog novčanika do kraja 2030. Vozači će i dalje imati pravo na fizičku verziju ako to žele.
Očekuje se da će Europski parlament glasati o direktivi u jesen, nakon čega slijedi konačno odobrenje Vijeća.
Nakon usvajanja, države članice morat će prenijeti direktivu u nacionalno zakonodavstvo, s razdobljima provedbe od četiri do šest godina, ovisno o mjeri.