Lagana i robusna kiperica
Kögel je na sajmu Bauma 2025 u Münchenu predstavio novi model kiperske poluprikolice polukružnog presjeka korita za korištenje u građevinarstvu, cestogradnji i prijevoza otpada.

Novu kipersku poluprikolicu karakterizira mala vlastita težina (od 5.200 kilograma), a uravnotežena šasija i široko, nisko postavljeno korito, osiguravaju visoku nosivost te stabilnost u vožnji.
Korito je polukružnog oblika (tzv. mulda) i dostupno u dvije veličine, s obujmom od 24 ili 27 kubičnih metara te izrađeno od visokokvalitetnog čelika otpornog na habanje, što osigurava dulji radni vijek.
Pod korita izveden od toplinski obrađenog Hardox čelika HB 450 debljine 5 mm, što je jedan od najčešće korištenih materijala u uvjetima visokog habanja. Ovaj materijal se, uz iznimnu tvrdoću i otpornost na trošenje, odlikuje i visokom žilavošću i otpornošću na udarce, a k tome je i dobro zavarljiv.
Mala vlastita težina od 5.200 kg znači veću korisnu nosivost
Od istog materijala su i stražnja kiperska vrata. Kut nagiba kipe u gornjem položaju je 49°, a teleskopski cilindar omogućuje rad s niskim i visokim tlakom 190/250 bara.
Šasija koristi čelik sitnozrnate strukture čime je osigurana mala težina uz vrhunska mehanička svojstva, prije svega otpornost na torziju, dok ojačani podokvir osigurava optimalnu raspodjelu sile prilikom kipanja.
Relativno kompaktne dimenzije i mali međuosovinski razmak omogućuje lakše manevriranje. Poluprikolica koristi 24 V električnu instalaciju te ima potpunu LED rasvjetu, uključujući i bočna gabaritna svjetla. Ugrađen je 24 V EBS kočioni sustav s off-road osovinama i disk kočnicama promjera 430 mm.
Čelični lim otporan na habanje i koroziju čini korito idealnim za transport abrazivnih materijala kao što su agregat, pijesak i šljunak
Široko korito glatkih unutarnjih površina smanjuje mogućnost zadržavanja materijala i stvaranja naslaga prljavštine te u konačnici omogućuje i lakše čišćenje.
Svaki rub koji strši, kut ili rub zavara mogu uzrokovati neželjene naslage materijala – kako iznutra tako i izvana. Integrirani krovni pokrov sprječava ispadanje materijala i prašine dok se prikolica kreće, a njime se može upravljati ručno ili električki.
Dostupna je i izvedba za prijevoz asfalta, opremljena učinkovitom toplinskom izolacijom i 170 mm produženim stražnjim dijelom za lakše i preciznije doziranje asfalta u finišer. Krovni pokrov u ovom slučaju smanjuje gubitak topline te se i u ovom slučaju može upravljati ručno ili električki pomoću daljinskog upravljača.
Ostale značajke uključuju sklopive ljestve koje se postavljaju uz rukohvat platforme iza kabine, uz standardne stepenice s lijeve strane za pristup platformi. Kad se ne koriste ljestve se slažu uz okvir šasije.
Pokrov se može navlačiti uzdužno ili poprečno, a nude se i dvije izvedbe ljestvi
Ukupna duljina poluprikolice (s platformom) 8.800 mm, širina 2.550 mm, a unutarnje dimenzije (dxš) korita su 7.400 x 2.300 mm, dok visina može biti 1.500 mm (24 m3) ili 1.670 (27 m3).
Međuosovinski razmak je u oba slučaja 1.310 mm, dok je razmak između kraljevog čepa i središnje osovine 4.550 mm. Tehnički dopušteno opterećenje osovina je 9 tona, što uz tehnički dopušteno opterećenje sedla od 12 tona, što nas dovodi do najveće tehnički dopuštene mase od 39 tona.