Fino brušenje u zračnom tunelu
Švedski proizvođač je predstavio najnovija unaprjeđenja na kabinama koja dodatno smanjuju otpor zraka i mogu smanjiti potrošnju goriva, te posljedično i emisiju CO2, do 2%.

Volvo je početkom prošle godine predstavio novu Aero kabinu, koja je produženjem od 24 cm te brojnim drugim unaprjeđenjima, značajno smanjila otpor zraka, a time i potrošnju goriva. Ipak, to ih nije spriječilo da nastave s testiranjima u zračnom tunelu te dodatno poprave, ionako već dobra, aerodinamička svojstva.
Najnovije promjene su naizgled sitne, ali svejedno donose dodatna smanjenja otpora zraka i potrošnje, a Volvo tvrdi kako potrošnja smanjena za dodatnih 2% u odnosu na postojeću Aero kabinu, čime je ukupna razina uštede Aero modela povećana na 7% u odnosu na model koje je zamijenio.
Stabilizatori strujanja, odnosno unakrsno postavljene "perajice" na A-nosaču, upravljaju načinom opstrujavanja zraka oko gornjeg dijela kabine
Nove značajke već su dostupne kupcima koji traže najnovije tehnologije uštede goriva, a nude se u različitim kombinacijama na modelima kamiona Volvo FH, FH Aero i FM te sa svim vrstama pogona (električni, plinski i dizelski).
Što je novo? Najuočljiviji detalj, za kojeg u Volvu kažu i da je najvažniji, su stabilizatori strujanja zraka na A-nosačima, odnosno unakrsno postavljene sitne "perajice", koje upravljaju načinom na koji zrak opstrujava oko kutova kabine.
Veličina, oblik i uzorak postavljanja definirani su brojnim testiranjima u zračnom tunelu, a ovaj naoko sitni detalj je iznimno važan jer strujanje oko gornjih kutova kabine ima presudan utjecaj na aerodinamiku cijele kabine.
Osim ugradnje stabilizatora strujanja, Volvo je za 50 mm produžio i spojlere iza kabine te smanjio prostor između kabine i prikolice
Pri opstrujavanju zraka oko kabine (ili bilo kojeg drugog objekta koji se kreće), za smanjenje otpora nužno je smanjiti vrtloženje zraka, odnosno osigurati čim mirnije strujanje, što upravo i rade stabilizatori strujanja.
U Volvu ističu kako su inspiraciju za ovo rješenje pronašli na bolidima Formule 1 te lopaticama vjetroelektrana, a poboljšanja koje donose stabilizatori strujanja zraka na A-nosačima su postala moguća ugradnjom kamera umjesto retrovizora, čime su promijenjeni uvjeti strujanja u gornjem dijelu kabine.
Iako stabilizatori protoka zraka u kabini poboljšavaju aerodinamiku na prednjem dijelu kabine kamiona, oni također pomažu u stvaranju boljih uvjeta za dvije dodatne promjene na stražnjem dijelu: 50 mm duže bočne deflektore čime se smanjio razmak između kabine i prikolice te modificirane bočne oplate na koje su sada potpuno poravnate sa stražnjim blatobranom.
Dodatak je ugrađen i na donjem dijelu spojlera, a bočne oplate su potpuno poravnate sa stražnjim blatobranima
U Volvu ističu kako je međusobnog nadopunjavanja efekata promjene, ukupno smanjenje otpora zraka veće nego zbroj pojedinačnih smanjenja, a Volvo FH Aero 420 I-Save s ovim unaprjeđenjima prije nekoliko tjedana pobijedio na Green Truck 2025 testiranju koje tradicionalno provodi njemački magazin Trucker.
FH Aero 420 I-Save je na testiranju postigao potrošnju od 21,2 l/100 km uz prosječnu brzinu od 80,14 km/h te ukupnu masu kompozicije od 31 tonu.
Razvoj nikad ne prestaje, a aerodinamička unaprjeđenja su posebno važna jer ne ovise o vrsti pogona.