Bosch testira tegljač s pogonom na vodik
Bosch je pustio u rad kamion s vodikovim člancima koji će koristiti za svakodnevne logističke operacije unutar tvornice u Nürnbergu.

Tegljač koristi novi Boschov Fuel Cell Power Module (FCPM) snage 200 kW, koji je razvijen i proizveden u Njemačkoj, a očekuje se kako će tijekom godine prevesti oko 12.000 km.
Srce sustava su vodikovi članci koji kemijskom reakcijom vodika i kisika proizvode električnu energiju, vodu i toplinu. Naravno, prednost takvog sustava je da ne emitira štetne plinove – jedini nusprodukt je vodena para.
Bosch je svoj modul vodikovih članaka ugradio u Iveco S-eWay FCEV te koristi većinu postojećih komponenti, kao što su spremnici s vodikom, baterije te pogonska električna osovina.
Iza kabine se nalazi pet spremnika s vodikom pod tlakom od 700 bara ukupnog kapaciteta oko 70 kg vodika (odnosno isto kao i kod Iveca).
Radi se o količini dostatnoj za oko 800 km, ali za punjenje spremnika potrebno je između 15 i 20 minuta, odnosno znatno manje od punjenja električnih kamiona.
Za pogon se koristi tzv. e-axle, odnosno električna osovina koja integrira elektromotor i prijenos, a Bosch navodi kako se radi o snazi od 400 kW (544 KS), što je također jednako snazi koju navodi Iveco.
Uobičajeno je da je najveća snaga vodikovih članaka manja od najveće snage elektromotora, budući da motor vrlo rijetko radi s maksimalnom snagom kada dodatnu energiju vuče iz baterija.
I ovdje su unutar šasije ugrađene dvije baterije, a iako Bosch ne navodi o kojem je kapacitetu riječ, najvjerojatnije se koristi ista baterija kao i kod Iveca, kapaciteta 164 kWh.
Bosch snažno razvija vodikovu tehnologiju, a uz novi modul vodikovih članaka, u proljeće su predstavili novi Hybrion modul za elektrolizu koji proizvodi 22,9 kg vodika na sat.
Također, uz tehnologiju vodikovih članaka, Bosch razvija i motore s unutarnjim izgaranjem na vodik.

















