Stav prijevoznika je jasan: 'DA zelenim tehnologijama, NE obvezi kupnje'
IRU je predsjednici Europske komisije Ursuli von der Leyen uručio peticiju koju je potpisalo 5.302 prijevoznika i logističara iz EU, a tiče se namjere Komisije da uvede obvezu kupnje vozila s nultom emisijom.

Peticija je stav prijevoznika o namjeri Komisije da uvede obvezne kvote kupnje vozila s nultom emisijom (ZEV), a jednoglasan poziv na izvedivu dekarbonizaciju predstavlja pravi presjek mišljena branše jer je uključila mala i srednja poduzeća, obiteljske tvrtke, kao i velike operatere.
Preko peticije "DA zelenim tehnologijama, NE obvezi kupnje", prijevoznici ističu kako nisu protiv klimatskih ciljeva EU, ali jesu protiv načina na koji se oni žele provesti. Prijevoznici vjeruju kako se na ovaj način neće postići željeni rezultati, već će doći do poremećaja na tržištu koji će naštetiti tvrtkama.
Iako je sektor cestovnog prometa i logistike čvrsto posvećen dekarbonizaciji, obvezne kvote za kupnju su u raskoraku sa stvarnošću i neprovedive sve dok nisu ispunjeni uvjeti koji to omogućuju. Da uvjeti koji to omogućuju već postoje prisila ne bi bila potrebna jer bi potražnja za vozilima s nultom emisijom prirodno rasla.

Otežavajuće okolnosti za vozila s nultom emisijom su dobro poznate, a prije svega se radi o značajno većoj cijeni ovakvih vozila u odnosu na klasična, uz manje operativne mogućnosti u smislu nosivosti i dosega.
Iako se vozila u distribuciji mogu puniti u garažama prijevoznika, izgradnja takvih punjača također nije jeftina, što dodatno povećava ionako veliki trošak kupnje vozila.
Još veći problem je što nedostatak kvalitetne mreže ultrabrzih punionica potpuno onemogućuje korištenje električnih vozila u međunarodnom prijevozu.
Ukidanje cestarina za električna vozila u nekim zemljama, uz nešto manje troškove energije u usporedbi s dizelom, može prilično smanjiti operativne troškove, ali za sada su to napravile samo tri zemlje.
Poznato je kako EU već ima spremne kazne za proizvođače koji bi mogli platiti velike iznose ukoliko ne isporuče dovoljan broj vozila s nultom emisijom, ali kako potražnje baš i nema, onda su se okrenuli prijevoznicima s namjerom propisivanja obveze kupnje određenog broja električnih vozila.















