Scania počinje proizvodnju u Kini
Scania je otvorila novi pogon u Rugaou u Kini, što prva tvornica kamiona u potpunom vlasništvu neke zapadne marke, što dosad nije uspjelo nijednom drugom proizvođaču.

U novu tvornicu, koji se nalazi na 150 km od Šangaja, uloženo je 2 milijarde eura, a prostire se na 800.000 četvornih metara te je vrlo važna jer označava promjenu u načinu na koji Kina otvara svoj automobilski sektor stranim proizvođačima.
Iako su strani proizvođači automobila već dugo prisutni u Kini, morali su formirati zajedničke tvrtke s lokalnim partnerima, ali je u ovom slučaju Scania potpuni vlasnik.
Tvornica ima licencu za proizvodnju do 50.000 vozila godišnje, a ovaj kapacitet omogućuje Scaniji snažno prisustvo na najvećem svjetskom tržištu gospodarskih vozila uz zadržavanje potpune operativne kontrole.
Isporuke iz novog pogona trebale bi započeti krajem 2025., a linija modela NEXT ERA slijedit će početkom 2026.
Tvornica će gotovo u potpunosti koristiti obnovljive izvore energije, uključujući lokalno proizvedeni bioplin i certificiranu zelenu električnu energiju, čineći postrojenje jednim od ekološki najučinkovitijih proizvodnih pogona tvrtke u svijetu.
Scania planira proizvoditi svoje poznate modele, ali i istovremeno razvijati modele posebno prilagođene zahtjevima kineskog tržišta. Ovakav pristup omogućuje kombiniranje poznatih Scania vrijednosti u lokalno optimiziranim proizvodima.
U sklopu ove strategije Scania će lansirati novu seriju tegljača pod nazivom NEXT ERA, konstruirane posebno za kinesko tržište, a prve modele ćemo vidjeti u prvoj polovici sljedeće godine.
Godišnja proizvodnja je 50.000 vozila, a tvornica će zapošljavati oko 3.000 radnika
Iako je već i kinesko tržište jako veliko, Scania planira koristiti Rugao i kao izvoznu bazu za ostala tržišta diljem Azije, čime će koristiti prednosti jeftinije lokalne proizvodnje i logistike.
Ostaje za vidjeti hoće li Scanijin primjer u dobivanju pune proizvodne licence omogućiti iste uvjete i ostalim zapadnim proizvođačima kamiona te na koji način će se to odraziti na kinesko, ali i globalno tržište gospodarskih vozila.

















