Manje novih, a više rabljenih za rekordni rezultat
Iako je generalni trend stagnacije broja novih vozila, gotovo se u svim segmentima bilježi rast broja rabljenih pa su ukupne brojke na razini prošlogodišnjih, ako ne i bolje.

Nakon neprekinutog rasta tržišta od 2020. i korone, prva polovica 2025. donijela je određeni pad u broju novih kamiona. U prvih šest mjeseci ove godine smo registrirali ukupno 954 nova kamiona najveće mase od 7,5 tona što je za 154 registracije, ili za oko 16 posto, manje od rekordne prve polovice prošle godine.
Ovim brojkama smo se vratili na razinu 2023., a iako pad nije mali, ostaje za vidjeti kako će se stvari dalje razvijati, odnosno hoće li se pad nastaviti ili ćemo zadržati ove razine. S druge strane, broj rabljenih i dalje raste te smo uvezli čak 2.338 rabljenih kamiona koji se prvi put registriraju u Hrvatskoj što je apsolutni rekord i za 107 vozila više od broja u istom razdoblju prošle godine.
Kad se zbroje novi i rabljeni onda je razlika ukupnog broja vozila samo 47 što ipak pokazuje da tržište ima potencijala samo se u sve većoj mjeri okreće rabljenim vozilima.
MAN ima nešto slabiji rezultat nego prije godinu dana, ali zaostaje za Volvom tek nekoliko registracija te će do kraja godine biti tijesna utrka
Naravno, glavni razlog za to je cijena, ali i brzina dobavljivosti specifičnih verzija kamiona (kipera i sl.), naravno ako uspijete naći rabljeni kakav vam treba.
Rabljeni i dalje rastu
U poretku novih kamiona Volvo je (koliko me sjećanje služi) prvi put na prvom mjestu te bilježi rekordan rezultat od 203 registracije, odnosno 61 više nego u istom razdoblju prošle godine. Za usporedbu, u cijeloj prošloj godini su imali 292 registracije, a kako smo pratili mjesečne rezultate u ovoj godini, Volvo je praktički od početka u vodstvu.
Scania je na polovici prošle godine bila na prvom mjestu, ali s 90 registracija manje, ove godine su jedva obranili treće mjesto
MAN je ubilježio ukupno 194 registracije odnosno 37 manje nego u prvih šest mjeseci prošle godine, ali razlika između prve dvije marke je samo devet registracija te ćemo do kraja godine gledati vrlo tijesnu utrku između Volva i MAN-a.
Scania je na polovici prošle godine bila vodeća, ali ove godine imaju tek 150 registracija, odnosno 90 manje nego prije godinu dana, a ovoliki "minus" je u velikoj mjeri doprinio lošijim ukupnim brojkama.
Mercedes-Benz također ima nešto lošiji rezultat nego prošle godine, a utjeha može biti što su uvjerljivo prvi u segmentu rabljenih vozila
No, možda bi se prije moglo govoriti o tome da je prošlogodišnji rezultat s velikim brojkama iskočio iz uobičajenih granica te donio i drugačija očekivanja.
Mercedes-Benz sa 147 registracija također bilježi 30-ak kamiona manje nego u prvoj polovici prošle godine, ali i ovdje moramo gledati malo unatrag jer je ovogodišnji rezultat bolji od onog u 2023. te pogotovo u usporedbi s 2022. godinom.
Također, razlika između Scanije i Mercedes-Benza je samo tri kamiona, pa će se voditi borba za treće mjesto.
Iveco prati trend nešto manjeg broja vozila što ga je koštalo jednog mjesta u poretku
Iveco na petom mjestu ima 130 registracija, odnosno 31 manje nego prije godinu dana, što znači i jedno mjesto niže u poretku prodaje jer je Volvo skočio na vrh. DAF je na šestom mjestu sa 94 registracije, odnosno 18 manje nego u prvih šest mjeseci prošle godine te s relativno malim padom stabilno drže svoju poziciju od oko 10 posto tržišta.
DAF ima 20-ak registracija manje nego lani te su na razini rezultata iz 2023.
Renault Trucks, uz Volvo, jedini bilježi veći broj registracija, 23 u odnosu na 17, nije puno, ali svejedno je rast. Isuzu nakon odličnog rezultata u prošloj godini, kad su imali 17 registracija, ove godine značajno manjih pet, a na istoj brojci je i Fuso koji je prošle godine imao četiri, pri čemu se ove godine može pohvaliti s dva električna modela.
Renault Trucks jedini, uz Volvo Trucks, ima veći broj registracija nego u prvoj polovici prošle godine
Ford Trucks bilježi skromna dva komada nakon prošlogodišnjih osam.
Kod rabljenih, koji s 2.338 registracija bilježe najbolji rezultat ikada, gotovo sve marke su imale određeni rast, pri čemu i dalje Mercedes-Benz nastavlja dominirati s 894 registracije ispred MAN-a koji ima 693.
Ford Trucks sa samo dvije registracije nastavlja negativan trend pada registracija
Unatoč činjenici da i ostale marke bilježe solidne rezultate, pri čemu najveći rast ima DAF, Mercedes-Benz i MAN zajedno drže više od dvije trećine ukupnog broja registriranih vozila.
Također, oko 60 posto vozila je s Euro VI motorima, a u ostatku dominiraju Euro V te Euro III, dok imamo i nešto Euro II i Euro I vozila, pri čemu je suvišno naglašavati da takva vozila nemaju što tražiti na cestama.
Ukupno smo registrirali 3.292 nova i rabljena kamiona, što je najviše ikad u polovici godine
Isti broj autobusa, skok minibuseva
Tržište autobusa je prilično hirovito jer smo na polovici prošle godine imali pad u odnosnu na 2023., da bi na kraju godine brojka bila značajno veća. U prvoj polovici ove godine smo registrirali ukupno 74 nova autobusa, odnosno jedan više nego prošle godine.
Također, u prvoj polovici godine je registrirano čak 319 rabljenih autobusa, što je iznimno veliki broj budući je u cijeloj 2024. bilo 415 registracija.
U poretku novih vodi Mercedes-Benz koji je s 21 registracijom popravio prošlogodišnjih 18 komada, pri čemu se radi isključivo o turističkim modelima. Iveco Bus je drugi s 14, što je priličan skok s prošlogodišnjih četiri, no kako se radi o pretežno gradskim i prigradskim modelima veće isporuke (ili njihov nedostatak) značajno mijenjanju brojke.
Setra je treća s 12, odnosno nešto manje nego prošle godine, pri čemu su oni prilično stabilni i vrte se oko sličnih brojki. Isuzu je ponovio prošlogodišnjih devet, a MAN bilježi sedam, pad u odnosu na 22 koliko je bilo prošle godine, kada su bili vodeći.
Mercedes-Benz je solidan prošlogodišnji rezultat dodatno popravio, a prvo mjesto su ostvarili bez ijednog gradskog autobusa
Slijede Neoplan i Irizar s pet registracija, pri čemu ih prošle godine uopće nije bilo u registracijama, dok Scania bilježi jednu registraciju.
Minibusevi su jedini segment koji bilježi značajan rast jer je u prvoj polovici godine registrirano 87 vozila, odnosno gotovo dvostruko više nego prije godinu dana kada ih je bilo 44. Ovome treba dodati i 44 rabljena minibusa te je ovo jedini segment u kojem je broj novih vozila veći od broja rabljenih.
Nastavlja se dominacija Mercedes-Benza, odnosno minibuseva na bazi Sprintera čiji veći dio je proizvela tvrtka Eurolimbus, a registrirano je ukupno 56 vozila, značajno više od prošlogodišnjih 30. Slijedi Iveco Bus s devet te FeniksBus sa šest, pri čemu su i to Iveco vozila s nadogradnjom.
Segment minibuseva snažno raste, a Mercedes-Benz dominira s dvije trećine registracija pri čemu najveći broj dolazi od proizvođača Eurolimbus
Slijede Isuzu s pet, Volkswagen s tri te Karsan s tri, pri čemu turskog proizvođača već dugo nismo imali u registracijama. Popis završavaju Fiat i Ford s dvije te Otokar s jednom registracijom.
Stagnacija priključnih i dostavnih vozila
Registrirano je 614 novih priključnih vozila, odnosno 40 manje nego u prvoj polovici prošle godine, ali je uvezeno i 667 rabljenih priključnih vozila. Situacija u tablici je zanimljiva jer gotovo sve vodeće marke bilježe rast, ali kao što znamo, ovdje imamo desetke proizvođača s manjim brojem registracija te su oni ovaj put podbacili.
U svakom slučaju, na vrhu je i dalje Schmitz Cargobull s 226 registracija te su, obzirom na veći broj vozila i manje ukupno tržište, dodatno povećali tržišni udio koji sada iznosi gotovo 37 posto. Slijedi Krone sa 135 što je solidan rast u odnosu na 11 koliko je bilo prošle godine, dok je treći Schwarzmüller upisao 86 registracija, odnosno 13 manje nego prije godinu dana.
Najveći skok bilježi Kässbohrer koji nakon prošlogodišnjih 16 u ovoj godini ima 31 registraciju, odnosno gotovo dvostruko više.
Uz manji ukupni broj priključnih vozila, Schmitz Cargobull je dodatno pojačao brojke te ima tržišni udio od gotovo 37 posto
Kögel je s 23 registracija tek malo popravio prošlogodišnjih 22, dok PK s osam ima značajan pad budući su u prvoj polovici prošle godine imali 21. Od ostatka imamo Stas, Willig i Mega s po sedam, Pezzaioli sa šest, Humbaur s pet, itd.
Slično je stanje kod dostavnih vozila, koja nakon prošlogodišnjeg rekorda imaju manji pad, budući je ove godine registrirano 5.123 vozila, u donosu na 5.657 koliko je bilo prošle godine.
Ovome treba dodati i 7.037 rabljenih vozila, što je 923 više nego prije godinu dana kada ih je bilo 6.114, pa se mogu povući neke usporedbe s tržištem kamiona.
Ukupno smo registrirali 12.160 novih i rabljenih dostavnih vozila, što je najviše ikad
Renault je i dalje na prvom mjestu s 860 registracija, dok ih je prošle godine bilo 1.396, no radilo se zaista o iznimnom rezultatu koji će se teško ponoviti.
Drugi je Ford sa 757 te solidnim rastom u odnosu na prošlogodišnjih 656, a isti broj registracija ima i Peugeot koji bilježi veliki skok u odnosu na 414 koliko je bilo prije godinu dana. Četvrti je Volkswagen sa 631, odnosno manje nego prošle godine kad su imali 908, slijedi Opel sa 560 (u prvoj polovici 2024. 601) te Citroën sa 483 (2024. 571).
Toyota želi značajno povećati svoje brojke, a u tome su i uspjeli jer imaju 284 registracije, dok ih je prije godinu dana bilo 107, Mercedes-Benz sa 245 bilježi manji pad, jednako kao i Fiat sa 237 i Iveco sa 182.
Iako s manjim brojem registracija, Renault je održao prvu poziciju, dok je drugi Peugeot udvostručio brojke od prošle godine
Registriran je i 51 električni dostavni model, odnosno tri više nego prije godinu dana, a od ukupno 15 modela najviše registracija ima Peugeot E-Partner, njih 17, a slijede Opel Vivaro-e i Volkswagen ID. Buzz s po šest, Peugeot E-Expert s četiri, itd.